مصرف الکل احتمال ابتلا به انواع مختلف از سرطان را افزایش میدهد

مصرف الکل احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان را افزایش میدهد

مصرف الکل به اعتقاد بسیاری یک از روش‌های خوش‌گذرانی و تفریح است؛ اما تحقیقات تازه دانشمندان از افزایش احتمال ابتلا به سرطان با استفاده از این ماده خبر می‌دهند.

انجمن غده شناسی آمریکا (ASCO) به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که استفاده از مشروبات الکلی، به هر میزان و اندازه ممکن، قطعا یکی از عوامل ایجاد سرطان است. دکتر بروس جانسون (Bruce Johnson)، رئیس فعلی ASCO در این بیانیه اظهار کرده است که چیزی در حدود 70 درصد مردم آمریکا از ارتباط مصرف مشروباتی مانند آبجو و شراب با به وجود آمدن غده‌ها و تومورهای مختلف در بافت‌های بدن اطلاع ندارند.

آماری در مورد ارتباط مصرف الکل و بروز سرطان

به علاوه، در بخش دیگری از بیانیه ادعا شده است که هرساله در سراسر جهان 5 درصد سرطان‌های جدید و 6 درصد مرگ میر ناشی از ابتلا به این بیماری، مستقیما به مصرف الکل مرتبط هستند. برای حاضر کردن این سند، اطلاعات مختلفی از بنیادهای معروف فعال در زمینه مقابله با سرطان جمع‌آوری شد و شواهدی در مورد به وجود آمدن هفت نوع شایع تومور در بدن، به واسطه مصرف الکل، ارائه شد؛ این تومورها شامل سرطان سینه، روده بزرگ، مری، کبد، سرطان حفره دهان، سر و تومور گردن می‌شوند.

مصرف الکل احتمال ابتلا به انواع مختلف از سرطان را افزایش میدهد

به طور دقیق‌تر، تحقیقی که در سال 2013 توسط ASCO انجام شد نشان داد که مصرف یک نوشیدنی متوسط الکلی به صورت روزانه، ریسک ابتلا به سرطان‌های پستان، بخش وسطی گلو و مری را به ترتیب 5، 17 و 30 درصد افزایش می‌دهد.

همچنین، مصرف الکل به میزان زیاد خطر بروز سرطان را چند برابر می‌کند؛‌ به عنوان مثال، احتمال ایجاد تومور در مری و حفره دهان در افرادی که چهار مرتبه در روز نوشیدنی الکی مصرف می‌کنند، حدودا پنج برابر افراد عادی بوده و ریسک ابتلا به سرطان کبد در این اشخاص هم دو برابر افراد غیرالکلی گزارش شده است.

توصیه‌هایی برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان از طریق مصرف الکل

دکتر نوئل لوکونت (Noelle LoConte)،‌نویسنده اصلی بیانیه منتشرشده و یکی از اساتید بخش پزشکی دانشگاه ویسکانسین آمریکا در این رابطه می‌گوید که همانند استفاده از کرم ضد آفتاب برای کمتر کردن خطر بروز سرطان پوست، بهترین توصیه برای جلوگیری از ایجاد تومورهای مختلف در بخش‌های گوناگون بدن به واسطه مصرف الکل، به حداقل رساندن استفاده از این مواد است.

در پایان بیانیه هم پیشنهادهایی برای محدود کردن استفاده الکل در جامعه مطرح شده‌اند که شامل افزایش مالیات و قیمت مشروبات، جلوگیری از فروش الکل به افراد زیر سن قانونی و کاهش حجم تبلیغات در مورد چنین موادی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ابلیس شبی رفت به بالین جوانی
    آراسته با شکل مهیبی سر و بر را
    گفتا که: منم مرگ و اگر خواهی زنهار
    باید بگزینی تو یکی زین سه خطر را
    یا آن پدر پیر خودت را بکشی زار
    یا بشکنی از خواهر خود سینه و سر را
    یا خود ز می ناب کشی یک دو سه ساغر
    تا آن که بپوشم ز هلاک تو نظر را
    لرزید ازین بیم جوان بر خود و جا داشت
    کز مرگ فتد لرزه به تن ضیغم نر را
    گفتا: پدر و خواهر من هر دو عزیزند
    هرگز نکنم ترک ادب این دو نفر را
    لاکن چو به می دفع شر از خویش توان کرد
    می نوشم و با وی بکنم چارۀ شر را
    جامی دو بنوشید و چو شد خیره ز مستی
    هم خواهر خود را زد و هم کشت پدر را
    ای کاش شود خشک بن تاک خداوند
    زین مایۀ شر حفظ کند نوع بشر را

  2. واسه همین حرومش کردن