قطعی واتس اپ

قطعی واتس اپ در ایران همزمان با تلگرام و اینستاگرام؛ فیلتر یا اختلال جهانی؟

پیام رسان واتس اپ هم در ایران قطع شد. همزمان با فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام در ایران از امروز، حالا شاهد قطعی واتس اپ هستیم. آیا WhatsApp هم فیلتر شده یا اختلال جهانی، علت این مشکل است؟

امروز یکشنبه 10 دی‌ماه 1396، تلگرام و اینستاگرام برای کاربران سراسر ایران فیلتر شد. حالا شاهد آن هستیم که پیام رسان واتس اپ هم در ایران با اختلالاتی همراه شده و به نظر می‌رسد این سرویس در حال حاضر در کشورمان غیر فعال شده است.

علت قطعی واتس اپ

در حالی که پس از قطعی واتس اپ ، اخباری مبنی بر فیلتر شدن این پیام رسان منتشر شد، اما برخی اخبار حکایت از آن دارند که هیچ دستوری برای فیلترینگ واتس اپ صادر نشده و مشکل به وجود آمده به دلیل اختلال جهانی است. طبق اطلاعات به دست آمده، اختلال واتس اپ به صورت جهانی بوده و کشورهایی مانند امارات و ترکیه نیز با این مشکل مواجه شده‌اند. همچنین گفته می‌شود دلیل اختلال WhatsApp در ساعات گذشته، حجم بسیار زیاد پیام‌ها به خاطر آغاز سال 2018 میلادی در سراسر جهان است و به همین دلیل سرورهای این اپلیکیشن دچار مشکل شده است.

فعلا هیچ مسئول دیگری به این موضوع واکنش نشان نداده و باید منتظر خبرهای جدیدتر بمانیم. در صورت دریافت اطلاعات بیشتر، این مطلب به‌روز خواهد شد.