چک کردن جیمیل

21 روش برای چک کردن جیمیل که احتمالا از آنها خبر ندارید (بخش اول)

آیا می‌دانستید برای چک کردن جیمیل راه‌های زیادی به غیر از روش مرسوم در بین کاربران وجود دارد؟ در این مقاله به بیش از 20 روش برای چک کردن ایمیل‌ ها در سرویس محبوب گوگل خواهیم پرداخت.

سرویس جیمیل گوگل یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این کمپانی در فضای وب به شمار می‌رود و روزانه هزاران نامه الکترونیکی در آن رد و بدل می‌شود. کاربران برای چک کردن جیمیل خود معمولا از روش‌های ثابت و یکسانی استفاده می‌کنند، با این حال راه‌های زیادی برای اینکار وجود دارد تا در وقت کاربران صرفه‌جویی شود. در این مقاله به بررسی 21 روش برای این کار خواهیم پرداخت.

Gmail گوگل با سرویس‌های اینترنتی زیادی تعامل دارد و احتمالا تعداد راه‌هایی که در اینجا معرفی می‌شود شما را غافلگیر کند. این روش‌ها هر کدام به گجت و ابزار خاصی نظیر تلفن هوشمند، دسکتاپ، لپ‌ تاپ، مرورگر و حتی گجت های هوشمند خانگی نیاز دارند. بدین ترتیب به محض دریافت ایمیل جدید، از این موضوع مطلع خواهید شد.

ابتدا باید بگوییم که برای چک کردن جیمیل به یکی از ابزارها و روش مربوط به آن نیاز دارید که تمامی این‌ها را در لیست زیر به صورت خلاصه آورده‌ایم:

  • تلفن های هوشمند: استفاده از اپلیکیشن
  • کروم و فایرفاکس: استفاده از افزونه Gmail
  • وب: داشبوردهای مبتنی بر وب و کلاینت‌های ایمیلی آنلاین
  • رایانه: کلاینت‌های مخصوص ایمیل به خصوص برای سرویس Gmail گوگل
  • گجت های هوشمند: بسیاری از این گجت ها شامل قابل ویژه مربوط به نوتیفیکیشن ایمیل هستند

برای هر بخش راه‌های مختلف وجود دارد که تمامی این‌ها در ادامه بررسی شده‌اند. قطعا با خواندن مقاله می‌توانید بهترین گزینه را متناسب با نیاز و نوع کاربرد خود انتخاب کنید.

چک کردن جیمیل با تلفن هوشمند

آسان‌ترین راه برای چک کردن اکانت خود و ایمیل‌های جدید، استفاده از تلفن هوشمند است؛ حتی زمانی که منزل نیستید به کمک اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید اکانت خود را بررسی کنید و همین موضوع به بهره‌وری بالای روش مذکور کمک شایانی کرده است. دیگر به رایانه‌ها محدود نیستیم و با گوشی هوشمند می‌توان ایمیل‌ها را خواند، به آن‌ها پاسخ‌ داد و اکانت جیمیل را مدیریت کرد.

1- اپلیکیشن موبایل

چک کردن جیمیل

اگر تنها از سرویس Gmail گوگل استفاده می‌کنید و به دیگر موارد نظیر یاهو و مایکروسافت اهمیت نمی‌دهید، پس بهتر است یکی از اپلیکیشن‌های اختصاصی این شرکت را برای گجت خود دانلود کنید. معروف‌ترین گزینه در این بخش برنامه Gmail Mobile Client نام دارد.

در این برنامه می‌توانید تمامی اکانت‌های جیمیل خود را وارد کرده و به سرعت بین آنها جابجا شوید. سرعت بسیار خوب برنامه و همچنین طراحی جذاب و متریال آن را نیز می‌توان از جمله ویژگی‌های این کلاینت در نظر گرفت.

دانلود: Gmail برای اندروید و iOS (رایگان)

2- برنامه Inbox برای جیمیل

چک کردن جیمیل

یکی دیگر از راه‌های چک کردن جیمیل استفاده از این اپلیکیشن کاربردی است. این برنامه هم توسط شرکت گوگل طراحی شده و به نسبت مورد قبلی کمی جذاب‌تر طراحی شده است. در اینجا نیز می‌توان چندین اکانت را در برنامه ثبت کرد و جابجایی بین‌ آنها با سرعت بالایی صورت می‌گیرد.

در صفحه اصلی برنامه تمامی ایمیل‌های صندوق ورودی به همراه پیش‌نمایش کوچکی از آنها دیده می‌شوند و بدین ترتیب می‌توان برخی موارد را بدون باز کردن تا بخشی مطالعه کرد و در صورت عدم نیاز آنها را پاک کرد.

دانلود: Google Inbox برای اندروید و iOS (رایگان)

3- اپلیکیشن Outlook Mobile مایکروسافت

چک کردن جیمیل

چه طرفدار مایکروسافت و سرویس‌های آن باشید یا نه، این شرکت نیز یک اپلیکیشن بسیار کاربردی و محبوب برای چک کردن ایمیل توسط کاربران معرفی کرده است که Outlook Mobile نام دارد. به کمک این برنامه می‌توانید اکانت‌های خود در سرویس‌های مختلف را در کنار هم داشته باشید.

علاوه بر این می‌توانید ایمیل‌های خود را از Office 365، Outlook.com و سرویس یاهو دریافت کنید. اگر قصد دارید تمامی اکانت‌های خود را در یکجا جمع کنید، این اپلیکیشن مایکروسافت قطعا گزینه خوبی برایتان خواهد بود. بدین ترتیب نیاز نیست برای 5 اکانت خود 5 اپلیکیشن مختلف در گوشی نصب کنید که هرلحظه آنلاین هستند و از حجم اینترنت شما مصرف می‌کنند.

دانلود: کلاینت مایکروسافت برای اندروید و iOS (رایگان)

4- برنامه Blue Mail

چک کردن جیمیل

رابط کاربری ساده و کاربردی این برنامه هر کاربری را به خود جذب می‌کند. کار کردن با این اپلیکیشن و مدیریت حساب ایمیلی آنقدر ساده و جذاب است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

در اینجا امکان قرار دادن چند اکانت کاربر فراهم شده است و برای هر اکانت می‌توان نام خاصی تعریف کرد. حین مرور ایمیل‌ها در صندوق ورودی می‌توانید با اسلاید آنها به چپ و راست، مواردی نظیر پاک یا آرشیو کردن را انتخاب کنید و یا آنها را به حالت خوانده شده در آورید. سرعت عملکرد برنامه نیز بسیار خوب است.

دانلود: Blue Mail برای اندروید و iOS (رایگان)

افزونه‌ جیمیل برای مرورگرها

اگر به وبگردی علاقه دارید و وقت زیادی را در مرورگر رایانه خود می‌گذرانید، بهترین راه برای چک کردن جیمیل استفاده از افزونه‌های ویژه همین کار است. در ادامه مقاله به معرفی و بررسی کوتاه بهترین گزینه‌های پیش رو خواهیم پرداخت.

1- افزونه Checker Plus (کروم)

چک کردن جیمیل

بازدید از سایت Gmail.com برای هر بار چک کردن جیمیل سخت و کمی زمانبر است. اما با نصب افزونه Checker Plus، خود مرورگر این کار را برای کاربر انجام می‌دهد. علاوه بر این گزینه‌های زیادی جهت شخصی‌سازی این افزونه فراهم شده‌اند. علاوه بر دریافت نوتیفیکیشن از ایمیل‌های دریافتی، با نصب افزونه مذکور یک صندوق ورودی جدید در مرورگر شما ایجاد می‌شود.

هر یک از ایمیل‌های جدید را می‌توان بدون باز کردن پاک، آرشیو یا ستاره‌دار کرد. کافیست موس خود را بر روی آیکون مورد نظر ببرید. علاوه بر این ارسال پاسخ برای ایمیل‌های دریافتی در خود مرورگر و تنها با یک کلیک فراهم خواهد بود.

دانلود افزونه برای کروم

2- افزونه Thunderbird Online (کروم)

چک کردن جیمیل

سرویس Thunderbird یک کلاینت اختصاصی و پرطرفدار مربوط به سرویس‌های ایمیلی است. اگر شما نیز از این سرویس استفاده می‌کنید و دوست دارید مدیریت ایمیل‌ها را در مرورگر خود پیگیری کنید، باید بگوییم که افزونه Thunderbird برای مرورگر کروم در دسترس قرار گرفته است.

با نصب این افزونه، آیکون آن در نوار بالای مرورگر کروم ظاهر می‌شود. با کلیک بر روی این آیکون، تب جدیدی در مرورگر با نسخه آنلاین Thunderbird باز می‌شود. در اینجا کاربر می‌تواند ضمن چک کردن جیمیل خود به مدیریت ایمیل‌ها و یا ارسال پیام بپردازد.

اما مزیت این افزونه نسبت به جیمیل مبتنی بر وب گوگل چیست؟ در اینجا می‌توانید علاوه بر اکانت گوگل، ایمیل خود در سایر سرویس‌ها نظیر مایکروسافت و یاهو را نیز اضافه کنید.

دانلود افزونه برای کروم

3- افزونه Notifier Plus (فایرفاکس)

چک کردن جیمیل

جای نگرانی برای کاربران مرورگر محبوب فایرفاکس نیست! شما نیز می‌توانید از افزونه‌های مختلف جهت چک کردن جیمیل خود استفاده کنید. افزونه Gmail Notifier Plus پیشنهاد اول ما به شماست. همچون افزونه Checker Plus در کروم، این ابزار نیز وظیفه چک کردن اکانت کاربر و ارسال نوتیفیکیشن را بر عهده می‌گیرد. مدیریت سریع ایمیل‌های دریافتی نیز به همان شکل امکان پذیر خواهد بود.

با رفتن بر روی آیکون جیمیل، لیستی از ایمیل‌های اخیر دیده می‌شود و با کلیک بر روی آیکون وارد منوی مربوطه می‌شوید. امکان پاسخ دادن، حذف ایمیل و آرشیو کردن آنها از طریق منوی پاپ‌آپ فراهم شده است.

دانلود افزونه برای فایرفاکس

4- افزونه X-notifier (فایرفاکس)

چک کردن جیمیل

اما اگر نمی‌خواهید در مرورگر خود تنها به چک کردن جیمیل بپردازید، گزینه بهتری نیز وجود دارد. در این راستا استفاده از افزونه X-notifier را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس از دانلود و نصب افزونه بر روی مرورگر، بر روی گزینه Options کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، امکان مدیریت چندین اکانت ایمیل توسط این افزونه در مرورگر فراهم شده است. از جیمیل گرفته تا یاهو، AOL، هات میل و حتی فید RSS را می‌توان در بخش تنظیمات افزونه تعریف کرد. حالا با کلیک بر روی آیکون افزونه X-notifier در نوار مرورگر، پیام‌های خوانده‌نشده از هر اکانت را خواهید دید.

کلیک بر روی هرکدام از اکانت‌ها، تب جدیدی در مرورگر حاوی منوی مدیریت آن اکانت را باز می‌کند. دیگر بدون نیاز به طی کردن مراحل همیشگی جهت ورود به سرویس‌های مختلف مربوط به ایمیل، می‌توانید آنها را از طریق یک افزونه در مرورگر مدیریت کنید و به محض دریافت ایمیل جدید از این موضوع باخبر خواهید شد.

دانلود افزونه برای فایرفاکس

در بخش دوم از مقاله به بررسی کلاینت‌های مبتنی بر وب جیمیل، اپلیکیشن‌های مربوط به دسکتاپ و نوتیفیکیشن جیمیل در گجت‌های هوشمند خواهیم پرداخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. باعرض ادب و سلام.روی خانه مغازه اداره مدارس هر 20 متر مربع در پشت بام و بالکن نهال مثلا دایم سبز زیتون در گلدان بکاریم ک کاهش الودگی هوا.خود کفایی روغن و برگ زیتون دمنوش.کمک خرج خانواده وکشور.هر خانه 4 گوشه پشت بام نهال گلدانی.واقعا اگر بام سبز گلدانی انجام شود در شرایط کرونا مسولین قلمه زدن فتوا و اعلام کنند تا چهار ماه دیگر خرداد تیر ریشه دهد و بعد چهار سال..ثمره.در تیراژ بالا خیلی درامد اسان فرد وکشور دارد.ایران حدود 20 میلیون ساختمان.خانه اداره مدرسه بازار.. ک پشت بام تخت دارد اگر هر ساختمان در هر گوشه 4 نهال گلدانی مثل زیتون در بام وبالکن بکارد 80 میلیون نهال به کشور اضافه اگر هر نهال یک کیلو زیتون یعنی 80 میلیون کیلو زیتون به کشور اضافه ک قطعا خود کفایی روغن خوراکی ایجاد میشود توجه به تحریم غذایی و سخت شدن دادو ستد اگر پیگیر باشید ثواب دنیا اخرت دارد. من یک شهروند عادی هستم امکانات رسانه پیامک.سایتها.فضای مجازی.فتوا دادن. محبوبیت و شهرت بی نهایت ندارم میتوانم ایده بدهم توجه ب توانایی بی نهایت روحانیون سخنرانان و افراد مشهور ک ب راحتی با سخنرانی وبسیج همگانی میتوانند بام سبز گلدانی را با قدرت انجام دهند و باقیات صالحات برا خود یادگار گذارید و طوفانی از موفقیت برکت سعادت ایجاد کن.اجرکم عند ا..  اگر استفتا فتوا شود اگر مردم ثروتمند تر شوند دولت کشور روحانیون جامعه وهمه ثروتمند تر میشوند .. میتوان فرهنگسازی شود ک در مراسم ملی مذهبی تدفین ازدواج تولد گاه پذیرایی نهال رایگان باشد مثلا اگر زیتون نماد سردار دلها فتوا شود سالگرد قلمه زد و ب مردم داد یا در دعا کمیل.. عاشورا.. گاه پذیرایی همراه با نهال یا در خاکسپاریها نهال داد .بازیافت اب مصرفی خانه ک میشه گاه حمام بی شوینده وجمع اوری در تشت یا شستشو میوه .. بدون شوینده و جمع اوری در ظرف یا هنگام بارندگی گذاشتن بطری نوشابه … پلاستیکی شیشه ای ..زیر ناودان و جمع اوری اب برا فصل گرم کم بارش جهت ابیاری گلدان ها فتوا و اعلام شود. اگر خودتان مزایا و تعداد قابل انجام را حساب که… کاش.داش.برداشت. لاستیک فرسوده را ب کمک قسمت بتنی یا سفالی.. تبدیل به گلدان نمود این اقدام باعث بهبود اقتصاد.کاهش سیلاب ب دلیل ذخیره اب گلدانی در پیک بارندگی.کاهش سوخت ک منبع غذا ب خانواده نزدیک.کاهش برق استفاده کمتر یخچال یعنی تازه چیدن و بازیافت نور لامپها در فتوسنتز.اشتغال ساخت گلدان قلمه…. اگر میتوانید کمک و حمایت فکری جسمی ..امید ک امر ب معروف کنید و سنت پسندیده بر جهان باقی گذارید واقعا همت کنید ک فتوا واقدام شود و فشار اقتصادی کاهش پیام و مفاهیم را برسان به … یک کهکشان سپاس خواهشا التماسا ببخشید لطفا چند بار بخوانید ک برداشتتان را دریابید.بچینید.اگر خیر خواهی خدا سعادت دهد. بزودی دوباره پاییز زمستان وفصل بارش های سیل اسا میشود سیل همانند کرونا مال جان..میگیرد.تشکر فروان

  2. عالی دمتون گرم

  3. یعنی نیازبه شماره تلفن ندارد

  4. نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد = ناتراز
    نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت = تراز

  5. واقعا عالی بود. عشقی گچت نیوز

  6. فقط ایمیل، جیمیل مال نوباس

  7. جالب بود! هرگز ای اینا استفاده نکرده بودن (برخی از اینا) و شاید هم نکنم!

  8. ممنون واقعا آموزشی و خیلی خوب بود