زد تی ای

زد تی ای فعالیت‌های اصلی خود را به دنبال تحریم توسط آمریکا متوقف کرد

زد تی ای تمام فعالیت‌های اصلی خود را با فرمان تحریم آمریکا متوقف کرده است. طی این حکم، کمپانی چینی ZTE نمی‌تواند محصولات آمریکایی را تا چندین سال دریافت کند. اما آیا احتمال لغو این دستور وجود دارد؟

تحریم‌های آمریکا باعث توقف فعالیت‌های اصلی زد تی ای شد. این فرمان که به علت نقض تحریم‌های در نظر گرفته شده برای ایران برای ZTE صادر شده است، این شرکت چینی فعال در حوزه فناوری را از دریافت محصولات ایالات متحده همچون سیستم عامل اندروید و تراشه‌های کوالکام، منع می‌کند.

رخدادهای اخیر سبب شده مدیران برای اصلاح این حکم و یا بازگشت آن، با مسئولان آمریکایی مشغول مذاکره شوند. یکشنبه گذشته نیز درخواستی برای لغو این محرومیت ثبت شده است.

توقف فروش محصولات زد تی ای

آسیب دیدن زنجیره تامین ZTE به خاطر جنگ‌های تجاری میان آمریکا و چین پیش‌بینی می‌شد و انتظار می‌رفت این کمپانی در جهت اتفاقات اخیر از خود واکنش نشان دهد. در همین راستا، حالا وب‌سایت رسمی شرکت اجازه خرید هیچ چیزی را به شما نمی‌دهد و در پلتفرم تجارت الکترونیک “Taobao” که در واقع زیرمجموعه علی بابا است، فروش محصولات آن متوقف شده است.

این نخستین باری نیست که ZTE در وضعیتی سخت قرار می‌گیرد و در ماه مارس نیز بعد از پذیرش فروش محصولاتی با فناوری های آمریکایی‌ها به کشورهای تحریم‌شده همچون ایران، به پرداخت 900 میلیون دلار جریمه شد.