مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

در این مقاله به مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو (HTC U12+ vs LG G7 ThinQ) دو پرچمدار تازه معرفی شده‌ی ال جی و اچ تی سی همراه با مشخصات فنی، قابلیت ها و مقایسه ویدیویی خواهیم پرداخت.

ال جی جی 7 تینکیو سرانجام با چند ماه تاخیر معرفی شد تا یکی از جدیدترین پرچمداران دنیای اندرویدی باشد. یکی دیگر از گزینه‌هایی که با تاخیر معرفی شد نیز از سوی اچ تی سی بود و غول تایوانی خودش را مهیای عرضه آن به بازار می‌کند. اچ تی سی یو 12 پلاس یک گوشی بسیار جذاب اندرویدی با مشخصاتی و سخت افزاری غنی و البته طراحی زیبا است، اما آیا قدرت آن را دارد تا بتواند چشم‌ها را از سمت ال جی جی 7 تینکیو برباید؟ همین بهانه‌ی خوبی بود تا ما به مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو بپردازیم.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

طراحی

دلایل علاقه‌مندی زیادی برای طراحی هر دو این گوشی ها وجود دارد. برای شروع، باید اشاره کرد که اندازه دو محصول تقریبا یکسان است، اما اچ تی سی یو 12 پلاس به نظر کمی بزرگتر می‌آید. با این حال هر دو گوشی از قاب پشتی شیشه‌ای برخوردارند که اجازه می‌دهد آن‌ها تحت تاثیر زاویه دید خاص قرار گیرند. در حالی که جی 7 تینکیو به نظر می‌رسد با رنگ‌های پر جنب و جوشی همراه است، اچ تی سی برای تمایز با رقبا از یک مدل نیمه شفاف نیز در کنار دو رنگ معمولی پرده برداری کرده است. ما معمولا نمی‌توانیم در محصول دیگری چنین طراحی نیمه شفافی را پیدا کنیم.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

از نظر زیبایی یو 12 پلاس همراه با گزینه‌های رنگ دو قطبی خود ما را جذب می‌کند، اما ال جی نیز قطعا نا امیدتان نخواهد کرد. این بدان دلیل است که تمامی سخت افزارهای مهم در شاسی آن قرار دارد که شامل یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز می‌شود، در حالی که نماینده اچ تی سی فاقد آن است. از لحاظ ساخت و ساز مقاوم در برابر آب، هر دو گوشی از تاییدیه IP68 برخوردارند. بلندگوهای جی 7 تینکیو به صورت شگفت انگیزی قدرتمند هستند، اما ما مشتاقیم ببینیم که دو بلندگوی بوم ساند اچ تی سی یو 12 پلاس چگونه کار می‌کنند.

نمایشگر

در بخش مشخصات، اچ تی سی یو 12 پلاس به یک نمایشگر 6 اینچی سوپر ال سی دی 6 با وضوح +QHD برابر با 1440×2880 پیکسل مجهز شده است، در حالی که جی 7 تینکیو از یک نمایشگر 6.1 اینچی FullVision با وضوح +QHD‌ برابر با 1440×3120 پیکسل بهره می‌برد. بدون هرگونه سوال،‌ با وجود وضوح بالاتر در محصول برند ال جی، هر دو نمایشگر ارائه کننده جزئیات زیادی هستند،‌ پس نمی‌توان از یک فاصله معمولی تفاوت زیادی را بین این دو یافت.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

در حالی که دو صفحه نمایش در هنگام مشاهده مستقیم عالی هستند، اما صفحه نمایش یو 12 پلاس در زمان مشاهده از زوایای دیگر تفاوت پیدا می‌کند. در این مورد ال جی جی 7 تینکیو کمی بهتر از رقیب خود عمل می‌کند، اما این تفاوت چندان هم زیاد نیست.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

بار دیگر،‌ باید به حضور ناچ در بالای نمایشگر ال جی جی 7 اشاره کرد که می‌تواند باعث حواس پرتی برخی از افراد باشد،‌ اما به نظر ما آن به قدری باریک است که نخواهد مشکلی برای شما پیش آورد. به علاوه ال جی راهی برای پنهان کردن آن را نیز در اختیار شما قرار داده است. با پنهان کردن تاچ در ال جی جی 7 تینکیو، پیشانی بالای صفحه نمایش حاشیه‌ای به وجود می‌آورد تا ظاهر هر دو گوشی یکسان شود و ضخامت یکسانی را از آن ببینیم. با در نظر گرفتن همه‌ی اینها، به نظر می‌رسد در حال حاضر ال جی پیشنهاد چشمگیرتری برای مشتریان باشد، اما ما باید پس از آزمایش‌های اضافی‌تری در مورد آن قضاوت کنیم.

رابط کاربری

به طور سطحی، هر دو گوشی از رابط کاربری نسبتا پیچیده‌ای مبتنی بر اندروید 8 اوریو برخوردارند. در حالی که آن‌ها اساسا به همان هسته‌ی اصلی اندروید دست پیدا می‌کنند، اما آن‌ها با برخی از ویژگی‌های جدید خود شکل گرفته‌اند. برای اچ تی سی یو 12 پلاس این شامل قابلیت «اج سنس» برای عملکردهای مختلفی در لبه‌های گوشی و همچنین یک قابلیت جدید دو بار ضربه می‌شود. در عین حال، جی 7 تینکیو نیز شما را به دنیای هوش مصنوعی ادغام شده در مکان‌های مختلفی نظیر دوربین، سرویس‌های دستیار مجازی و لوازم خانگی خواهد برد. سخت است بگوییم که در حال حاضر کدام رابط کاربری را ترجیح می‌دهیم.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

به هیچ وجه نباید تعجب کنید که این دو به لطف سیستم عامل قدرتمند اسنپدراگون 845، همانند تایتان‌هایی در فضای اندروید هستند. جی 7 تینکیو با 4 گیگابایت رم، اما اچ تی سی یو 12 پلاس با 6 گیگابایت رم همراه هستند. با این وجود که ال جی ظرفیت رم کمتری ارائه می‌کند، به نظر می‌رسد هر دو گوشی عملکرد یکسانی دارند و با کار با ویژگی‌های آن‌ها شما احساس نرم و راحتی را تجربه خواهید کرد. ما کنکجاو هستیم بدانیم که این دو گوشی در آزمایش‌های بنچمارک گیری چگونه عمل می‌کنند. هر دو گوشی به صورت پایه با حافظه 64 گیگابایتی عرضه می شوند که می‌توانید توسط اسلات کارت میکرو اس دی آن را ارتقا نیز ببخشید.

دوربین

اچ تی سی سرانجام دوربین دوگانه را به جدیدترین پرچمدار خود آورد که شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.76 به نام اولتراپیکسل و سنسور ثانویه 16 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و دیافراگم f/2.6 می‌شود. در آن سو، ال جی جی 7 تینکیو به دو سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز است که سنسور اصلی از زاویه 71 درجه‌ای با دیافراگم f/1.6 و سنسور ثانویه از زاویه عریض 107 درجه‌ای و دیافراگم f/1.9 برخوردار است. دوربین دوگانه دو گوشی عملکرد متفاوتی دارد؛ اچ تی سی از گزینه تله فوتو برخوردار است، در حالی که گوشی ال جی عکاسی با زاویه وسیع را پیشنهاد می‌کند. با این حال لازم به ذکر است که هر دو می‌توانند عکس های پرتره را به ثبت برسانند.

این واقعا سخت است بگوییم کدام یک از دیگری بهتر است، اما ما علاقه‌مند به تهیه تصاویر ترکیبی هستیم و در اینجا ال جی جی 7 تینکیو می‌تواند همراه با حالت‌های دستی غنی و افکت‌های سینمایی خود گزینه‌ی جذابی باشد. اشتباه نکنید، یو 12 پلاس نیز از حالت‌های مختلفی برخوردار است، اما گوشی ال جی در این زمینه پیشرفته‌تر خواهد بود. این تفاوت به خصوص زمانی که وارد بخش فیلمبرداری می‌شویم مشهود است. جایی که ال جی با ارائه کنترل‌های دستی درستی تقریبا بهترین عملکرد را در بین تمام رقبایش دارد.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

در واقع این دلیل قانع کننده‌ای برای انتخاب ال جی جی 7 تینکیو نسبت به اچ تی سی یو 12 پلاس است، اما در نهایت باید به عملکرد دو دوربین نگاه کرد. اگر یو 12 پلاس بتواند در نتیجه تصاویر بهتری را به ثبت برساند، این می‌تواند در دراز مدت بر روی استفاده‌ی کاربران تاثیر بگذارد.

باتری

معمولا زمانی که اختلاف بزرگی بین ظرفیت باتری ها وجود داشته باشد، اکثر مردم به این باور می‌رسند که باتری با ظرفیت بیشتر می‌تواند طول عمر بیشتری کند، اما لزوما چنین چیزی درست نیست. اچ تی سی یو 12 پلاس به یک باتری بزرگ 3500 میلی‌آمپر ساتی مجهز شده است در حالی که ال جی جی 7 تینکیو توسط یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی شارژ می‌شود. گرچه ظرفیت باتری گوشی اچ تی سی بیشتر است، اما ما باید پس از تست‌های عموم باتری در مورد آن قضاوت کنیم. با این حال لازم به ذکر است که یو 12 پلاس فاقد پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم بوده، در حالی که جی 7 تینکیو چنین چیزی را ارائه می‌کند.

انتظارها

ال جی و اچ تی سی هر دو در موقعیت‌های مشابهی قرار گرفته‌اند، زیرا طی سالیان گذشته خیلی سخت به دنبال تصاحب جایگاه سومین بازیکن غالب در فضای گوشی های هوشمند بوده‌اند. به نظر می‌رسد پرچمدارهای آن‌ها از نظر تکنیکی در بسیاری از سطوح تاثیر گذارند، اما قیمت بسیار مناسب آن‌ها نیز معمولا باعث می‌شود تا مشتریان به سمتشان جلب شود.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو

در حال حاضر ال جی جی 7 تینکیو با قیمت پایه 750 دلار روانه بازارها خواهد شد،‌ در حالی که اچ تی سی یو 12 پلاس با قیمت نسبتا بیشتر 799 دلاری به فروش خواهد رسید. گرچه ما در مورد گوشی های ارزان قیمتی صحبت نمی‌کنیم، اما در مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با ال جی جی 7 تینکیو به نظر می‌رسد فروش جی 7 تینکیو همراه با یک جک هدفون و پشتیبانی از شارژ بیسیم بهتر خواهد بود.

اما وقتی هر دو گوشی را از نظر مشخصات کنار یکدیگر قرار می‌دهیم با هم برابرند، بنابراین نمی‌تواند این شکاف خرید بین دو محصول نامبرده زیاد باشد. بار دیگر لازم به ذکر است که ال جی جی 7 تینکیو همانند یک اثر نقاشی جدید است که می‌تواند نظر مصرف کنندگان را به سمت خود جلب کند.

مقایسه ویدیویی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. هرکدوم بیشتر فروش داشت بهتره

    پس باید صبر کرد دید کدوم یکی فروش بیشتری داره

  2. گجت نیوز عزیز ممنون از مقایست ولی از نظر ظاهری حداقل در مورد خودم پشت گوشی به اندازه جلوی گوشی برام اهمیت نداره و برای خیلیا هم همینطوره نمیگم اصلا ولی جلوش خیلی مهمتره چون پشتش قاب میخوره مگه اینکه قابتون شفاف باشه ولی جلوی LG بسیار زیباتره هم حاشیه کمتر هم استفاده از قوس در لبه ها در مورد دوربین هم به نظر خیلی از سایتا و این حقیر دوربین HTC فوق العاده است واقعا فوق العاده و من فکر میکنم دوربین HTC در زمینه عکاسی بهتر از LG است من بر اساس نظرات سایتهای دیگه در مورد دوربین و بر اساس نظر خودم در مورد ظاهر گوشی گفتم با احترام به تمام برندها

  3. نمیشه اینجوری گفتش کدوم بهتره
    از لحاظ طراحی ک الجی از ناچ استفاده کرده اما اچ تی سی نه این ب سلیقه بر میگرده.
    از رابط کاربری هم هرکدوم ویژگی های خودشونو دارن باز ب سلیقه بر میگرده.اما از دوربین کاملا اچ تی سی برتره اونم بر اساس سایت Dxomark.از لحاظ باتریو کیفیت صدا هم باید مقایسه بشن

  4. Htc انصافا بهتره زور نگیم الجی با v40 رقیبش هست

  5. تو این مقایسه ال جی با اختلاف اندکی برنده شده

  6. بنظرمن ت این نبرد با اختلاف اندکی ال جی برنده شد

  7. رنگ ابی چه خوشگله واسه گوشی