احتمالا توقف فعالیت بخش موبایل سونی

بخش موبایل سونی احتمالا به فعالیت خود پایان دهد!

تحلیلگران معتقدند بخش موبایل سونی به فعالیت خود پایان خواهد داد تا سونی در آینده تنها بر روی ارائه سرویس هایش تمرکز کند. این تحلیل‌ها مبتنی بر برنامه 3 ساله مدیر اجرایی جدید این شرکت ژاپنی انجام گرفته است.

سونی حالا صاحب یک مدیر اجرایی جدید شده است و Kaz Hirai حالا با یک مدیر دیگر جایگزین شده است. یک مدیر جدید، به معنای یک برنامه جدید برای آینده‌ی شرکت است، یک برنامه که شاید فاصله گرفتن از گجت های مصرفی باشد. بله، در حالی که هیچکس در شرکت سونی به این قضیه واکنش نشان نمی‌دهد، این می‌تواند بدان معنا باشد که نه تنها بخش موبایل سونی به فعالیت خود پایان خواهد بخشید، بلکه دیگر محصولات مصرفی غول ژاپنی نظیر پلی استیشن محبوب و دوربین های سونی نیز با بازار خداحافظی خواهند کرد!

در حالی که ما امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد اما مدیر اجرایی جدید سونی، آقای کنیچیرو یوشیدا (Kenchiro Yoshida) یک برنامه سه ساله را برای آینده‌ی شرکت سونی در روز سه شنبه معرفی کرد که هدف آن تمرکز بر روی خدمات و دیگر زمین‌های اصلی سودآوری سونی است. متاسفانه در این برنامه، هیچ اشاره‌ای به گجت های مصرفی، به جز تلفن های موجود نشده بود. پس این می‌تواند یک بیانیه پیشگفتار بزرگ باشد: ما واقعا امیدواریم که این گمانه زنی به حقیقت تبدیل نشود و بخش موبایل سونی همچنان به تولید گوشی های هوشمند ادامه دهد، اما دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند نشان دهد فاصله گرفتن سونی از گجت ها و ورود بیشتر آن‌ها به دنیای سرویس ها عقلانی است. این را می‌توان با خرید شرکت نشر موسیقی EMI توسط سونی نیز حدس زد.

کلمه‌ی کلیدی «تمرکز» است. سونی بسیاری از سنسورهای دوربین گوشی های هوشمند را می‌سازد و از این طریق میلیاردها دلار به جیب می‌زند. در سمتی دیگر، کسب و کار بخش موبایل سونی به سرعت در حال کاهش است. این کمپانی هنوز دارای یک برند قدرتمند و شناخته شده نزد کاربران است، اما غول ژاپنی متاسفانه تنها 10 میلیون گوشی هوشمند در سال 2018 در سراسر جهان به فروش رسانده است، در حالی که در مدت زمات مشابه در سال گذشته این مقدار 22.5 میلیون نسخه بود.

احتمالا توقف فعالیت بخش موبایل سونی

و سونی حالا خیلی سخت‌تر از گذشته به خارج از قاره کهن گام می‌گذارد! حتی فروش کنسول بازی پلی استیشن 4 افسانه‌ای آن‌ها نیز با کاهش 18 درصدی در آخرین سه ماهه همراه بوده است تا مدیران سونی اعتراف کنند، PS4 به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. در حالی که PS4 به خاطر درآمد حاصل از بازی‌ها، استریمینگ و غیره هنوز یک کسب و کار عالی برای سونی است، اما دیگر خود کنسول نمی‌تواند درآمد بالایی را برای غول ژاپنی به همراه داشته باشد.

بخش موبایل سونی باید در بازی بماند!

ما شک داریم کمپانی سونی بخواهد ترمز حرکت خانواده پلی استیشن را بکشد، اما مطمئنا برای آن‌ها توقف تولید گوشی های هوشمند از سوی بخش موبایل سونی بسیار راحت‌تر خواهد بود. در هر صورت ما صمیمانه امیدواریم که آن‌ها قصد چنین کاری را نداشته باشند. جدیدترین گوشی های سونی با نام Xperia XZ2 و XZ2 Compact، بهترین محصولات این کمپانی هستند و نشان می‌دهند که عملکرد سونی در این صنعت بهبود پیدا کرده است. این صحیح است که سونی هنوز هم باید خودش را تقویت کند و با دیگر کمپانی‌هایی که گوشی هایی با طراحی کم حاشیه واقعی تولید می‌کنند رقابت کند، اما برای انجام آن یک شانس بزرگ دارد و آن هم ماندن در بازی است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. چرت نگین و ننویسین، آمار پلی استیشن خیره کنندس 100 میلیون فروش و این ینی فوق العاده

  2. ههه میدونه که نمیتونه با سامسونگ رقابت کنه کناره گیری میکنه بدبخت

  3. چرا خبر دروغ میذارین. فقط سونی اعتراف کرد که سیاست هاش در بخش موبایل اشتباه بوده تا به امروز…و اینکه سونی گفته پلی استیشن چهار به پایان عمرش نزدیک شده یعنی تا سال 2020 باید منتظر پلی پنج باشیم

  4. دروغه باو همین تازگی شرکت سونی اعلام کرد که میخاد با فناوری 5g رو گوشی هاش بازارو عوض کنه و امکان نداره که موبایل بکشه کنار دوم پلی استیشن اخهه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پلی استیشن طبق آخرین آماری که اعلام شد فروش دقیقا دو برابر x box بود و شرکت مایکروسافت گفته بود که شکست سنگینی از سونی خوردیم سونیم گفته بوده که تو سال 2018 فروش کنسول هایه ps4 رکورد تمام دوران فروشاش رو میشکنه بعد میگین کم شده!! 😐😐😐😐طبق آخرین آمار اعلام شده سونی پلی استیشن سال 2017فروشش رکورد دار هست نمیدونم این خبرا از کجا میارین 😐😐😐😐😐

  5. واقعا این خبر بسیار بدی برای دنیای تکنولوژی میتونه باشه.امیدوارم این اتفاق هیچوقت نیفته.البته سیاست های غلط بعضی از مدیران سونی این شرکت رو مجبور به انجام این کار کرده.ولی فکر کنم سونی روی شبکه 5G برای آینده شرکت حساب ویژه باز کرده.البته اوضاع دنیای تلفن های هوشمند داره روز به روز بدتر میشه و فروش شرکت ها به دلیل وجود فناوری ها و نوآوری های تکراری کمتر میشه.در بخش کنسول هم ایکس باکس وان اس به رقیب بسیار خطرناکی برای کنسول پلی استیشن 4 تبدیل شده.

    • ایکس باکس اصلا رقیب خطرناکی برای پلی استیشن نیست. این و فروش خوب پلی استیشن میگه. سونی فقط تو بخش موبایل خوب نیست که باید تغییراتی توی طراحی ایجاد کنه