تراشه اسنپدراگون 850 در کامپیوترهای ویندوز 10 آرم

تراشه اسنپدراگون 850 کوالکام برای کامپیوترهای ویندوز 10 آرم عرضه می‌شود

شرکت کوالکام قصد دارد تراشه اسنپدراگون 850 (Snapdragon 850) را برای استفاده توسط کامپیوترهای ویندوز 10 آرم به تولید برساند. گفته می‌شود این تراشه، از سرعت کلاک بیشتری نسبت به چیپست اسنپدراگون 845 برخوردار است.

چند روز پیش، در گزارشی ادعا شده بود که به زودی شاهد عرضه کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 آرم با قدرت‌گیری از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام هستیم. حتی لیستی از یک کامپیوتر در سایت بنچمارک گیری Geekbench همراه یک تراشه معمولی اسنپدراگون 845 دیده شده بود. اما حالا گزارشی جدید مدعی شده است که کوالکام تراشه اسنپدراگون 850 خود را برای استفاده در این دیوایس‌ها عرضه خواهد کرد.

سرع کلاک بیشتر اسنپدراگون 850 نسبت به 845

به نقل از سایت Winfuture کوالکام زودتر از موعود تراشه اسنپدراگون 850 را برای استفاده کامپیوترهای ویندوز 10 آرم  عرضه خواهد کرد. این تراشه تنها از سرعت کلاک بالاتری نسبت به اسنپدراگون 845 (درست همانند سرعت کلاکم اسنپدراگون 821 نسبت به مدل 820) برخوردار است، اما تفاوت عمده آن استفاده نه در گوشی های هوشمند، بلکه کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 قدرت گرفته از ARM است.

تراشه اسنپدراگون 850 در کامپیوترهای ویندوز 10 آرم

در حالی که این تراشه از سرعت کلاک بالاتری برخوردار خواهد بود، اما همچنان از مودم X20 برخوردار بوده و قادر به ارائه Gigabit LTE است. در زیر می‌توانید لیستی از نتایج بنچمارک Geekbench دو محصول قدرت گرفته از این تراشه را مشاهده کنید که یکی از آن‌ها ساخت خود کوالکام و دیگری ساخت شرکت لنوو است.

HP در حال توسعه دومین دیوایس ویندوز 10 آرم خود با کدنام Chimera 2 است. در حالی که نخستین محصول آن‌ها به نام اچ پی انوی ایکس 2 مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 و دارای کدنام Chimera‌ بود، به نظر می‌رسد این محصول نسل جدید انوی ایکس بوده و به تراشه اسنپدراگون 850 تجهیز خواهد شد. گفته می‌شود تولید آن نیز توسط شرکت تایوانی Quantra انجام خواهد گرفت.

لنوو نیز در حال توسعه یک دیوایس ویندوز 10 آرم با کدنام ELZE1 است. نخستین کامپیوتر ویندوز آرم لنوو Miix 630 خواهد بود که توسط شرکت تایوانی Compal‌ به تولید خواهد رسید. ایسوس نیز در حال ساخت یک کامپیوتر با کدنام Thanos‌ است. در حالی که شرکت‌ها به دنبال عرضه دومین نسخه کامپیوتر ویندوز 10 آرم خود هستند، یک نام جدید را نیز می‌توانیم در این عرصه ببینیم؛ دل نام آن است و قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از این محصول پرده برداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ویندوز ده چقدر فرق داره با بقیه ویندوز ها