بررسی اولیه ال جی جی 7 وان

بررسی اولیه ال جی جی 7 وان ؛ نخستین گوشی اندروید وان ال جی

ال جی جی 7 وان (LG G7 One) به عنوان اولین گوشی ال جی مجهز به یک سیستم عامل پلتفرم اندروید وان معرفی شد. در ادامه با بررسی گوشی ال جی جی 7 وان ارزش خرید آن را با توجه به مشخصات فنی و قابلیت‌های آن ارزیابی می‌کنیم.

ال جی دو گوشی اقتصادی ال جی جی 7 وان و ال جی جی 7 فیت را به نمایشگاه IFA 2018 آورد تا G7 از یک مدل، تبدیل به یک خانواده متشکل از سه عضو شود. ال جی جی 7 وان یک گوشی قدرت گرفته از اندروید وان بوده و به همین دلیل کاربران از ساده و سریع بودن رابط کاربری آن و در عین حال دریافت آپدیت به صورت پیاپی مطمئن خواهند بود. مدل جی 7 فیت قیمت پایین‌تری از مدل وان داشته و از تراشه اسنپدراگون 821 قدرت می‌گیرد.

بررسی اولیه ال جی جی 7 وان

شاید تصور کرده‌اید استفاده از اندروید وان به معنی ضعیف بودن توان این گوشی است، اما در بررسی اولیه ال جی جی 7 وان نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند، قدرت گرفتن گوشی از تراشه اسنپدراگون 835 محسوب می‌شود.

بررسی اولیه ال جی جی 7 وان

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مدل جدید که در بررسی اولیه ال جی جی 7 وان چشم‌نوازی می‌کند، داشتن اندروید خام به جای استفاده از رابط کاربری اختصاصی این شرکت کره‌ای است. به همین دلیل انتظار داریم طرفداران اندروید واقعی به شدت جذب این گوشی ناچ استایل ارزان قیمت شوند. پیش از بررسی اولیه ال جی جی 7 وان بد نیست نگاهی به مشخصات فنی آن داشته باشم:

  • ابعاد 153.2 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر، وزن 156 گرم
  • نمایشگر 6.1 اینچی ال سی دی با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد تصویر 19.5:9
  • تراشه اسنپدراگون 835 به همراه 4 گیگابایت رم
  • 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از استاندارد محافظتی IP68
  • دارای اسنکر اثر انگشت

بررسی اولیه ال جی جی 7 وان

پیش از آغاز بررسی اولیه ال جی جی 7 وان تصمیم داشتیم آن را یک میان‌رده خطاب کنیم، اما با توجه به استفاده از تراشه اسنپدراگون 835 و 4 گیگابایت رم، که اصلی‌ترین مشخصه پرچمداران 2017 است، کمی به تردید افتادیم. از طرفی با یک نمایشگر اچ‌دی پلاس رو به رو هستیم که بسیار ضعیف‌تر از صفحه نمایش‌های مجهز به رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس پرچمداران است. همچنین ظرفیت داخلی آن 32 گیگابایت بوده و از این نظر نیز بسیار ضعیف‌تر از پرچمداران سال گذشته است. به راستی ال جی جی 7 وان را در کدام دسته‌بندی قرار بدهیم؟

سیستم عامل روان بر روی سخت افزار قدرتمند

برخلاف تصور، لزوما قرار نیست اندروید وان در گوشی های مجهز به سخت افزارهای سطح پایین به کار برود. در بررسی اولیه ال جی جی 7 وان بیش از پیش به مزیت استفاده از سیستم عامل‌های پلتفرم اندروید وان پی بردیم، چرا که این گوشی از اندروید 8.1 خالص قدرت گرفته و فاقد اپلیکیشن‌های اضافی است، به همین دلیل نیاز نخواهید داشت به منظور خلاص شدن از دست برنامه‌های بی‌مصرف نصب شده به صورت پیش‌فرض، در پی روت کردن گوشی باید. بر روی ال جی جی 7 وان فقط ضروری‌ترین اپلیکیشن‌ها نصب شده‌اند.

بررسی اولیه ال جی جی 7 وان

به خاطر عدم سوار شدن یک رابط کاربری سفارشی‌سازی شده و مملو از افکت‌های مختلف بر روی سیستم عامل، گوشی ال جی جی 7 وان عملکرد بسیار سریع و روانی دارد. در سمت چپ بدنه یک دکمه اضافی به منظور فراخوانی سریع دستیار مجازی گوگل اسیستنت وجود دارد. خوشبختانه ال جی، کاربران را به استفاده از دکمه اضافی تعبیه شده به منظور فراخوانی یک دستیار مجازی بی‌کیفیت توسعه یافته به دست خود، مجبور نکرده است!

بررسی اولیه ال جی جی 7 وان

از جمله مهم‌ترین تفاوت‌ها و شاید کاستی‌های مدل جدید در مقایسه با مدل پرچمدار که در بررسی اولیه ال جی جی 7 وان شدیدا احساس می‌شود، عدم وجود دوربین دوگانه است. اما در عوض، سنسور 16 مگاپیکسلی آن از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد.

پشتیبانی اپلیکیشن دوربین از گوگل لنز را باید از جمله نقاط قوت آن بدانیم. گوگل لنز به کاربر اجازه می‌دهد دوربین گوشی را به سمت یک شی خاص گرفته و سپس اطلاعاتی مفید درباره آن از طریق موتور جستجوی گوگل به دست بیاورد. البته این سیستم هنوز به بلوغ نرسیده است، به همین دلیل در برخی مواقع، حتی در تشخیص معروف‌ترین بناهای دنیا و یا ساده‌ترین و شناخته شده‌ترین اشیای پیرامون نیز دچار مشکل می‌شود.

بررسی اولیه ال جی جی 7 وان

در بررسی اولیه ال جی جی 7 وان کیفیت صدای آن جلب توجه می‌کند. این از جمله ویژگی‌های مشترک بین مدل جدید و مدل پرچمدار تینکیو به شمار می‌رود. محفظه صدای بزرگ و تمای صفحه ال جی جی 7 تینکیو در اینجا نیز وجود داشته و سبب می‌شود در صورت قرار دادن گوشی بر روی یک سطح صاف، که قادر به ارتعاش و تشدید امواج صوتی است، حجم صدای فوق‌العاده‌ای دریافت کنید. پشتیبانی از چیپ HiFi DAC و امکان استفاده از هدست‌های دارای جک صوتی 3.5 میلی‌متری، از دیگر قابلیت‌های ال جی جی 7 وان برای طرفداران موسیقی است.

هنوز درباره زمان عرضه و قیمت این گوشی خبری در دسترس نیست، اما می‌دانیم برخلاف تعریفی که سامسونگ و اپل از مفهوم گوشی اقتصادی دارند، گوشی اقتصادی ال جی واقعا ارزان قیمت و قابل خرید توسط گستره‌ای از کاربران خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*