مقایسه اپل واچ 4

مقایسه اپل واچ 4 با اپل واچ 3 و اپل واچ 2

مقایسه اپل واچ 4 (Apple Watch Series 4) با دو نسل قبلی یعنی اپل واچ 3 و اپل واچ 2 نشان خواهد داد تفاوت بین ساعت‌های هوشمند سال‌های اخیر اپل چیست. از جمله چیزهایی که در مقایسه اپل واچ سری 4 با دو نسل پیشین جلب توجه می‌کند، طراحی بسیار زیبای آن است.

روزی روزگاری، ساعت‌های هوشمند اپل را تنها بر روی دست برخی کاربران خاص مشاهده می‌کردیم، اما آن‌ها امروز در دسته‌بندی خود، معروف‌ترین محسوب می‌شوند! انتظار داریم با معرفی اپل واچ سری 4 باز هم سهم اپل در بازار ساعت‌های هوشمند و در کل گجت‌های پوشیدنی افزایش پیدا کند. در این مطلب به وسیله مقایسه اپل واچ 4 با اپل واچ 3 و اپل واچ 2، ارزش خرید آن به جای ساعت‌های نسل‌های قبل را بررسی می‌کنیم.

نکته مقایسه اپل واچ 4 با اپل واچ‌های پیشین

حین بررسی، با توجه به ویژگی‌های ظاهری و قابلیت‌های این ساعت، ممکن است کمی ذوق زده شده و نسبت به خرید آن متمایل شوید، اما بهتر است برای تصمیم‌گیری نهایی، تا اطلاع از قیمت اپل واچ 4 دست نگه دارید.

طراحی نازک‌تر، نمایشگر بزرگتر

اپل امسال، ابعاد بدنه و مخصوصا نمایشگر ساعت‌های هوشمندش را افزایش داده است، به همین دلیل کار کردن با گجت پوشیدنی آن از همیشه راحت‌تر و لذت‌ بخش‌تر خواهد بود. برخلاف اپل واچ 2 و 3 که در دو اندازه 38 میلی‌متری و 42 میلی‌متری عرضه شدند‌، این اندازه برای نسخه‌های اپل واچ 4 به 40 میلی‌متر و 44 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

ویژگی منحصربه‌فرد ساعت هوشمند 2018 اپل که با مقایسه اپل واچ 4 و دو نسل قبلی به آن پی بردیم، افزایش 35 درصدی و 32 درصدی ابعاد نمایشگر دو نسخه ساعت در مقایسه با نسخه کوچک و بزرگ اپل واچ 2 و 3 است. از آنجایی که اندازه بدنه فقط چند میلی‌متری افزایش به خود دیده است، زیاد شدن ابعاد صفحه نمایش تا این اندازه را فقط باید مدیون طراحی بدون حاشیه دانست. تاثیر زیاد گرد شدن بیشتر چهار طرف ساعت را نیز نباید دست کم گرفت.

مقایسه اپل واچ 4

افزایش رزولوشن دستاورد دیگری است که به وسیله مقایسه اپل واچ 4 با اپل واچ 2 و اپل واچ 3 به آن پی می‌بریم. البته این موضوع تاثیر چندانی بر روی نحوه کیفیت نداشته و محتواها به همان اندازه زمان نمایش بر روی اپل واچ 2 و 3 شارپ هستند، چرا که افزایش رزولوشن در پی زیاد شدن ابعاد نمایشگر رخ داده است. به عبارت دیگر، اگر وضوح تصویر همراه با اندازه نمایشگر زیاد نمی‌شد، شاهد کاهش کیفیت می‌بودیم.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اپل واچ سری 4 در بخش نمایشگر، داشتن حداکثر میزان روشنایی هزار نیتس به شمار می‌رود، به همین دلیل زیر شدیدترین نور آفتاب نیز به سادگی قادر به کار کردن با ساعت هوشمندتان خواهید بود. اپل در ساعت هوشمند 2018 خود از صفحه نمایش‌ LTPO OLED استفاده کرده و به همین دلیل کاهش مصرف انرژی را به ارمغان آورده است.

از نظر استاندارد محافظتی، با مقایسه اپل واچ 4 و اپل واچ 3 تفاوتی دیده نمی‌شود، به همین دلیل کاربران همچنان می‌توانند همراه با ساعت، در استخر شنا کنند. خوشبختانه کاربران ساعت نسل قبلی، در صورت آپگرید کردن، نیازی به خرید بند جدید نخواهند داشت، چرا که امکان استفاده از بندهای اپل واچ 3 با ساعت هوشمند سال 2018 اپل نیز وجود دارد. با خرید نسخه هرمس (Hermes) این ساعت، یک بند چرمی بسیار شیک دریافت خواهید کرد.

علاوه بر صفحه نمایش، در طراحی بدنه اپل واچ سری 4 نیز تغییرات ریز و درشتی رویت می‌شود. به عنوان نمونه، دکمه قرار گرفته در سمت راست بدنه ساعت کمتر از قبل قابل مشاهده و در دید است. مهره ساعت (دیجیتال کراون) نیز به بازخوردهای لمسی جواب داده و طوری به کاربر وانمون می‌کند که وی در حال چرخاندن یک عنصر مکانیکی واقعی است.

مقایسه اپل واچ 4

اسپیکرهای قویتر، دریافت سیگنال کاراتر

در اپل واچ 2 خبری از امکان اتصال به شبکه موبایل نبود، اما شرکت در سال 2017، امکان وصل شدن به شبکه موبایل LTE را در یکی از نسخه‌های ساعت هوشمندش فراهم کرد. به این ترتیب بدون اجبار به اتصال ساعت به گوشی، کاربران می‌توانستند تماس صوتی برقرار کرده و با اتصال به اینترنت، به صورت آنلاین موزیک گوش کنند.

مقایسه اپل واچ 4 و اپل واچ 3 از بهبود 50 درصدی حجم صدای آن خبر می‌دهد که برای طرفداران موسیقی بسیار خوشحال‌کننده است. یکی دیگر از مزایای مرتبط با قابلیت اتصال موبایل اپل واچ سری 4، ساخته شدن لبه پایینی آن با سرامیک و یاقوت است، به همین دلیل توانایی ساعت در دریافت امواج موبایل، که جزو نقاط ضعف اپل واچ 3 به شمار می‌رفت، بهبود یافته است.

مقایسه اپل واچ 4

توان پردازشی بیشتر

تراشه اپل واچ سری 4 با نام S4 شناخته شده و به ادعای سازنده ساعت، قدرت پردازشی مدل 2018 را نسبت به اپل واچ 3 دو برابر کرده است! وجود 16 گیگابایت ظرفیت داخلی و پشتیبانی از جی پی اس، از دیگر توانایی‌های سخت افزاری اپل واچ 4 به شمار می‌رود. به لطف مجهز شدن آن به نوع جدیدی از شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، حساسیت ساعت افزایش پیدا کرده و به همین دلیل می‌تواند فعالیت‌های کاربر را با دقت بیشتری دنبال کند. این سنسورها می‌توانند در صورت سقوط و یا حتی لیز خوردن کاربری بر روی زمین، این اتفاق را تشخیص داده و به صورت خودکار، درخواست کمک کنند.

مقایسه اپل واچ 4 با مدل‌های قبلی از به کار رفتن مجدد مانیتور تعداد ضربان قلب اپتیکال خبر داد، به طوری که پیوسته نحوه تپش قلب را بررسی کرده و در صورت نامرتب بودن آن، وضعیت را سریعا به کاربر اعلام می‌کند. دریافت الکتروکاردیوگرافی با قرار دادن انگشت بر روی دیجیتال کراون، ویژگی جدیدی است که به لطف به کار رفتن مانیتور ضربان قلب الکتریکی مهیا شده است. اگرچه این قابلیت تا سال آینده قابل استفاده نخواهد بود، اما داده‌های به دست آمده از الکتروکاردیوگرافی اپل واچ 4 به حدی دقیق است که می‌توان از آن برای اعمال پزشکی استفاده کرد.

مقایسه اپل واچ 4

نرم افزار

سیستم عامل Watch OS 5 به صورت پیش‌فرض بر روی اپل واچ 4 نصب شده است، اما این آپدیت سیستم عامل برای مدل‌های قدیمی نیز تا چند روز آینده منتشر خواهد شد. پس مقایسه اپل واچ 4 با ساعت‌‌های هوشمند قدیمی اپل از نظر نرم افزاری، تفاوتی خاصی را نشان نمی‌دهد. البته، با توجه به ویژگی‌های سخت افزاری فراهم شده بر روی نسل جدید به منظور دریافت الکتروکاردیوگرافی، اپلیکیشن ECG فقط بر روی اپل واچ 4 نصب خواهد شد.

از طرفی دیگر، رابط کاربری Watch OS 5 برای نمایشگر بزرگ اپل واچ سری 4 بهینه‌سازی شده است و باید دید نحوه نمایش عناصر در آن حین قرارگیری بر روی اپل واچ 2 و اپل واچ 3 چگونه خواهد بود.

عمر باتری

دوام باتری مدل‌های پیشین حین استفاده مداوم از آن‌ها، 18 ساعت اعلام شده بود. خوشبختانه یا متاسفانه، وضعیت در اپل واچ سری 4 نیز همین گونه است. پس حتی با خرید جدیدترین نسل ساعت هوشمند اپل، تقریبا هر روز مجبور به شارژ کردن آن خواهید بود. شاید داشتن دوام باتری بسیار پایین علت اصلی عدم ارائه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در ساعت‌های هوشمند اپل است.

قیمت

در فروشگاه آنلاین شرکت، اپل واچ 2 دیگر برای سفارش در دسترس نیست، به همین دلیل در بخش قیمت، به مقایسه اپل واچ 4 و اپل واچ 3 کفایت می‌کنیم. متاسفانه آپگرید به نسل جدید کار دشواری خواهد بود، چرا که برای خرید ارزان‌ترین نسخه اپل واچ 40 میلی‌متری باید 399 دلار پرداخت کنید. در جدول زیر، قیمت نسخه‌های مختلف دو مدل اپل واچ 4 با دو مدل اپل واچ 3 مقایسه شده است. در صورت تمایل به خرید بهترین نسخه اپل واچ جدید 44 میلی‌متری، که به بدنه فلزی، جی پی اس و پشتیبانی از شبکه موبایل مجهز شده است، باید 749 دلار پرداخت کنید!

مقایسه اپل واچ 4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. برخلاف گوشی های اپل واچ های جدید خیلی تغییر کردند