دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9 با سونی اکسپریا XZ3 (گجت تی وی)

Galaxy Note 9 توانایی بسیار بالایی در ثبت تصاویر دارد. از همین رو، امروز می‌خواهیم دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9 و اکسپریا ایکس زد 3 (Xperia XZ3) را با یکدیگر مقایسه کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

گلکسی Note 9 و اکسپریا XZ3 پرچمداران دو شرکت سامسونگ و سونی در نیمه دوم سال 2018 میلادی هستند که قادرند تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کنند.

سامسونگ از دوربین دوگانه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی در بخش پشتی استفاده کرده است که یکی از آنها با دیافراگم متغیر f1.5/f2.4 و دیگری با لنز f/2.4، توسعه پیدا کرده و می‌توانند عکس‌ها را به بهترین شکل ثبت و ذخیره کنند. در سوی دیگر، سونی از یک دوربین 19 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 بهره برده است که نمونه آن را در کمتر تلفن هوشمندی می‌توان دید.

تصور می‌کنید کدام گوشی در عکاسی حرف بیشتری برای گفتن دارد؟ در این ویدیو که به صورت اختصاصی توسط گجت نیوز تهیه شده است، به این سوال، پاسخ خواهیم داد.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9 و اکسپریا XZ3

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. به نظرم سونی بسیار تصاویر دقیق تر با جزییات بیشتر با رنگهای طبیعی تر و واضح تری داشت

  2. سونی با یک سنسور بهتر از سامی دو سنسوره بود دوربینای سونی عالین

  3. خب الان این گوشیی که دست مخاطباس کیفیت این فیلم واسه هر کدوم فرقه..نمیشه درست حدس زد..من خودم طرفدار سامسونگم ولی خداییش از حق نگذریم بنظرم سونی بهتره.

  4. نوت نه بهتره روشن تره شفاف تره

  5. محمد جواد خان زاده درباری

    کیفیت ویدیو خیلی پایینه نمیشه نظر قطعی داد

  6. دوستان همیشه سونی اولین های جهان رو آورده اولین گوشی ضد آب جهان اولین دوربین 960 فریم فیلمبرداری اولین گوشی با صحفه نمایش 4k hdr و اولین گوشی اسکن سه بعدی واقعی از صورت و اشیاء و سونی برای کسایی که دوربین ملاک اصلیشون هست برای امسال xz2premium رو رونمایی کرده سونی عالی عمل کرد تو بخش عکاسی نور کم سونی از دو سنسور بزرگ ۱/۲/۳ استفاده کرده تازه یکیش ۱۲ مگاپیکسل سایز پیکسل ۱٫۵۵ و سیاه و سفید که ۳ برابر رنگی نور جذب می کند و با سنسور رنگی عکس ها همزمان گرفته و ترکیب میشن و ایزوی سونی در عکاسی ۵۱۲۰۰ هست با توجه به ایزوی ۶۴۰۰ سامسونگ و سنسور کوچک. ۱/۲/۵۵(میدونید که هرچه مخرج کسر بزرگ تر سایز سنسور کوچک تر هست) که ساخت خود سونی هست و سامسونگ سنسور کمکی نداره چون سنسور دوم تله فوتو هست برای زوم کاربرد داره بیشتر درنتیجه حتی اگر سامسونگ دیافراگم بکنه f1/2 هم باز نور جذب شده نصف سونی هست ( توجه وقتی دیافراگم زیاد باز بشه حتی بشه f1/5 هم که حالا سامسونگ روش مانور میده باعث مات زدگی میشه حتی در نمونه عکس های جی اس ام. هم سامسونگ در مقایسه با رقبا عکس هاش در نور کم بشدت جزئیاتش کمتره) برای نشان دادن حداکثر جذب نور یک سنسور باید اون رو حتی در محیط که یک لامپ هم روبه روش نباشه و در جایی که چشم انسان به چالش کشیده میشه انجام بشه چون سنسور سونی ۱۲ برابر چشم انسان نور جذب می کند و سونی فقط در این حالت حداکثر قدرت خودش رو در عکاسی نشان میده سونی حتی از هواوی p20 pro هم نور بیشتر جذب میکنه در کل دوستان سامسونگ و ایفون که هیچ ندارن با توجه به سایز سنسور مسخره و ایزوی خنده دار و چون سنسور کمکی سیاه و سفید ندارن کلا حرفی برای گفتن ندارن میمونه هواوی در فیلمبرداری نور کم با توجه به قفل بودن روی ایزوی ۳۲۰۰ و استفاده نکردن در حالت فیلمبرداری از هردو سنسور از سونی که از ایزوی. ۱۲۸۰۰و ترکیب دو دوربین. هواوی از سونی کم میاره اما در عکاسی عده ای میگن باتوجه به ایزوی بالاتر و،سنسور بزرگ تر‌.، هواوی نور بیشتر جذب میکنه نسبت به سونی باید علمی جواب بدم سنسور رنگی هواوی درسته سایزش بزرگ تر هست نسبت به سونی اما با توجه به مگاپیکسل بالای اون ۴۰ و سایز سنسور تقسیم بر مگاپیکسل بکنیم اندازه پیکسل ها خیلی کوچک هست و در کل از سونی کوچک تر در نتیجه سونی حالا در این جا بهتره اما این کل ماجرا نیست سنسور سیاه و سفید سونی۱/۲/۳هست اونم با مگاپیکسل ۱۲ در عین حال سنسور سیاه و سفید مال هواوی سایز سنسورش تقریباً نصف سونی و مگاپیکسل ۲۰ یعنی سونی چهار برابر نور و جزئیات بیشتری نسبت به هواوی P20pr0. جذب می کند اما ایزوی دو برابری هواوی که در حالت ۱۰۲۴۰۰ با اون همه نویز و از بین رفتن جزئیات. مقدار جذب نور نصف سونی هست یعنی سونی ۲x هواوی نور جذب می کند