دوربین سامسونگ گلکسی A9

دوربین سامسونگ گلکسی A9 ‌؛ اولین گوشی موبایل با دوربین ۴ گانه

دوربین سامسونگ گلکسی A9 برای اولین بار در دنیا میزبان 4 سنسور دوربین است. در این بخش به بررسی دقیق مشخصات و قابلیت‌های دوربین گلکسی ای 9 2018 (Samsung Galaxy A9 2018) خواهیم پرداخت.

ظهر امروز، سامسونگ مدل 2018 گلکسی A9 را به عنوان اولین موبایل مجهز به دوربین پشتی چهارگانه در دنیا معرفی کرد. این تلفن هوشمند با تمرکز بر روی دوربین، یکی از سرسخت‌ترین رقبا در بازار محصولات میان رده، خصوصا برای گوشی های چینی، محسوب شده و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر در مقایسه با پرچمداران، می‌تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند.

اگرچه گلکسی A7 نیز در رویداد این شرکت در مالزی که گجت نیوز هم از مهمانان آن بود، نمایش داده شد، اما مدل جدید گلکسی A9 ستاره بی چون و چرای امروز بود. ظاهرا سامسونگ قصد دارد در حوزه محصولات میان رده، رقابتی جدی را با سایر سازندگان آغاز کند.

دوربین سامسونگ گلکسی A9

دستگاه پیش رو تنها میزبان سخت افزاری قوی نیست، بلکه سازندگان از قابلیت‌های نرم افزاری فراوان بهره برده‌اند. بهتر است ابتدا نگاهی به ساختار دوربین گلکسی ای 9 2018 داشته باشیم:

  • دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، لنز 12 میلی‌متری فوق عریض با زاویه دید 120 درجه
  • دوربین 10 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، لنز تله فوتو، زوم دو مرحله‌ای اپتیکال
  • دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز
  • دوربین 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، سنسور عمق
  • دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با لنز f/2.0

سامسونگ با اضافه کردن لنز تله فوتو به ماژول دوربین گلکسی A7، تلاش کرده سیستمی کامل‌تر را ارائه کند. شاید در آینده، سازندگان دیگر با اضافه کردن سنسور مونوکروم به این سیستم، دوربینی توانمندتر را در اختیار کاربران قرار دهند.

امکانات نرم افزاری دوربین سامسونگ گلکسی A9

در کنار سخت افزار جدید، سامسونگ امکانات نرم افزاری تازه‌ای را هم برای میان رده خود در نظر گرفته است که قطعا با استقبال کاربران رو به رو خواهند شد. “Scene Optimizer” مسئولیت بهینه‌سازی تصاویر را بر عهده داشته و شامل 19 حالت برای غذا، پرتره، گل‌ها، صحنه‌های داخلی، حیوانات، طبیعت، گیاهان سبز، درختان، آسمان، کوهستان، سواحل، طلوع و غروب خورشید، حاشیه دریا، صحنه‌های خیابانی، صحنه‌های شب، آبشار، برف، متن و پرندگان می‌شود. “Flaw detection” هم یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب دوربین سامسونگ گلکسی A9 است که چشمک زدن چشم‌ها، تارشدگی چهره و نور زمینه اضافی را شناسایی خواهد کرد.

دقت Scene Optimizer و Flaw Detection به محیط مورد نظر و سوژه‌ای بستگی دارد که قصد عکاسی از آن را دارید. به علاوه، تشخیص چشمک زدن افراد حاضر در صحنه و تارشدگی چهره آنها، زمانی دقیق‌تر عمل می‌کند که سه نفر یا کمتر در تصویر حاضر بوده و حداکثر در فاصله 1.5 متری لنز دوربین باشند. قابلیت شناسایی نور اضافی پس‌زمینه، زمانی کار خواهد کرد که HDR را غیر فعال کرده باشید. علاوه بر این، در صورت شناسایی این نقص در تصاویر، اعلان مربوطه هر 24 ساعت یک‌بار نمایش داده می‌شود.

دوربین گلکسی ای 9 2018

گلکسی A9 یک پرچمدار اقتصادی جدید است که با تمرکز روی دوربین، جوان‌ترها را برای خرید ترغیب خواهد کرد. از آنجایی که ما با یک پرچمدار رو به رو نیستیم، دستگاه فاقد قابلیت‌هایی همچون لرزشگیر اپتیکال، فوکوس لیزری، تثبیت‌کننده الکترونیکی یا فیلم‌برداری صحنه آهسته است؛ اما با توجه با پولی که بابت آن پرداخت می‌کنید، برای نخستین بار در دنیا از دوربین پشتی چهارگانه برخوردار خواهید شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نمیدونم چرا به پنج تا دوربین نوکیا هیچ کس اهمیت نداد

  2. دیکگه از این بهبعد اگه هی چهار دوربینه نزدن بیرون

  3. وایی چقدر پست در مورد این گوشی هست