10 مورد از بهترین حافظه های فلش ساخته شده برای اسمارت فون و تبلت های اندرویدی

پیش از این در مطلبی به نکاتی مهم در خرید USB فلش ها پرداختیم. امروز تصمیم داریم چند نمونه از بهترین حافظه های فلش را معرفی کنیم که نه تنها کوچک و سبک هستند بلکه هر دو پورت استاندارد و میکرو را با هم ارائه میکنند و بر روی کامپیوتر، اسمارت فون و تبلت های اندرویدی مجهز به فناوری OTG قابل استفاده هستند.

تقریباً اکثر تلفن های هوشمند و تبلتهای اندرویدی امروزی به ویژگی به نام  OTG یا USB On-The-Go مجهز هستند. این ویژگی امکان استفاده حافظه های فلش را بدون نیاز به نصب برنامه یا سرویس خاصی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها فراهم میکند. کافی است حافظه فلش را به پورت اسمارت فون و یا تبلت خود متصل کنید و در یک چشم به هم زدن تمام اطلاعات داخل فلش، پیش روی شما خواهد بود. فکرش را بکنید با استفاده از یک حافظه فلش دوکاره چقدر کارتان راحت تر است زمانی که بخواهید فایلهای حجیم داخل اسمارت فونتان را در اختیار دوستانتان قرار دهید و یا از یک سری اطلاعات خاص بخواهید بطور همزمان هم در تبلت و هم در رایانه شخصی تان استفاده کنید. اگر اسمارت فون یا تبلت شما ویژگی USB OTG را پشتیبانی میکند با استفاده از یکی از این فلش درایو ها دیگر نگرانی بابت نقل و انتقال فایلهایتان نخواهید داشت مخصوصاً اینکه این فلش های کوچک و سبک، قیمت بسیار مناسبی هم دارند. شما میتوانید یک فلش ۶۴ گیگابایتی را به قیمت کمتر از ۴۰ دلار خریداری کنید و حتی مدلهای ۱۵ دلاری هم میتوانید پیدا کنید.

SanDisk Ultra Dual USB

SanDisk-Ultra-Dual-USB-Drive

SanDisk Ultra Dual USB از شرکت SanDisk است که در ظرفیت های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت در بازار موجود است. مدل ۱۶ گیگابایتی آن حدود ۱۵ دلار قیمت دارد و مدل ۶۴ گیگابایتی هم با قیمت ۴۰ دلار به فروش میرسد.

Kingston DataTraveler microDuo 3.0

Kingston-DataTraveler-microDuo-3.0

Kingston DataTraveler microDuo 3.0 نمونه دیگری از این نوع حافظه هاست که با استاندارد USB 3.0 سازگار است و در سه ظرفیت ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شده است. قیمت آنها نیز از ۱۴ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی تا ۳۶ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی متغیر است.

Sony MicroVault

Sony-MicroVault

Sony MicroVault از شرکت محبوب سونی اگر چه فقط از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی میکند اما در ظرفیت های ۸ تا ۳۲ گیگابایتی ارائه میشود که طیف وسیعی از خریداران را راضی خواهد کرد. قیمت این فلش ها نیز بسیار ارزانتر است. ظرفیت ۸ گیگابایتی با قیمت کمتر از ۱۰ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی پایین تر از ۳۰ دلار قیمت دارد.

LG MU1

LG-MU1

مدل MU1 از شرکت بزرگ LG نیز یک حافظه فلش دو کاره است که از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی میکند و در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده است. این حافظه ها در سه ظرفیت ۳۲ گیگابایتی (۴۲ دلار) و ۱۶ گیگابایتی (۳۰ دلار) و ۱۶ گیگابایتی (۲۰ دلار) به فروش میرسد.

ADATA DashDrive Durable

ADATA-DashDrive-Durable

DashDrive Durable از شرکت ADATA که یک حافظه USB 2.0 است تنها در دو ظرفیت ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شده است و هر دو پورت استاندارد و میکرو را بر روی خود دارد. مدل ۳۲ گیگابایتی آن در سایت آمازون به قیمتی کمتر از ۳۰ دلار بفروش میرسد.

PQI Connect 302

PQI-Connect-302

PQI Connect 302 با بکارگیری یک محفظه پلاستیکی ضد آب با استاندارد IPX7 در برابر مایعات کاملاً مقاوم است و شرکت سازنده، آن را به همراه گارانتی مادام العمر عرضه میکند. طراحی شکیل آن که شبیه یک کپسول است بسیار جالب است. این مدل در سه ظرفیت ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است اما پیدا کردن آن برای خرید اینترنتی کمی مشکل است. مدل ۳۲ گیگابایتی آن در سایت Amazon حدود ۴۳ دلار به فروش میرسد.

Patriot Steller

Patriot-Stellar-for-Smartphones

Patriot Steller برای تلفن های هوشمند با پشتیبانی از استاندارد USB 3.0 عرضه شده است که سرعت نقل و انتقال بالایی در زمان اتصال به کامپیوتر شخصی برای شما فراهم میکند. مدل ۱۶ گیگابایتی آن حدوداً ۱۴ دلار قیمت دارد. اگر مدل ۶۴ گیگابایتی آن را بخواهید باید ۴۶ دلار هزینه کنید.

Corsair Voyager Go

Corsair-Voyager-GO

Corsair Voyager Go بسیار سبک است و با پشتیبانی از USB 3.0 قادر است اطلاعات را به سرعت منتقل کند. این مدل در سه ظرفیت ۶۴ گیگابایتی (۴۵ دلار)، ۳۲ گیگابایتی (۳۰ دلار) و ۱۶ گیگابایتی (۲۰ دلار) به فروش میرسد.

Leef Bridge Mobile USB 3.0 از شرکت Leef با پشتیبانی کامل از استاندارد USB 3.0 در سه ظرفیت ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی بفروش میرسد. مدل ۱۶ گیگابایتی ۱۸ دلار قیمت دارد و مدل ۶۴ گیگابایتی هم به قیمت ۵۲ دلار بفروش میرسد.

Imation 2-in-1 Mini Express

Imation-2-in-1-Mini-Express

Imation 2-in-1 Mini Express از همه مدلهای قبلی سبک تر است با این وجود از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی میکند و در ظرفیتهای ۸ تا ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شده است. تنها ایراد آن قاب نسبتاً ضخیم آن است که برای اتصال به اسمارت فون کمی نامناسب است و درب محافظی هم برای پورت میکرو در نظر گرفته نشده است. مدل ۱۶ گیگابایتی آن حدود ۲۸ دلار قیمت دارد.

منبع : phonearena

10 USB flash drives made for Android smartphones and tablets

10 USB flash drives made for Android smartphones and tablets

USB flash drives are awesome, we hope you’ll agree with that. They are cheap, tiny, lightweight, and very useful for moving files across computers. The USB flash drives we have for you today, however, are even more awesome than that. They come with both a standard-sized and a micro USB port, which enables them to work not only with computers, but with Android smartphones and tablets as well. How does the magic happen? Well, thanks to USB On-The-Go – a specification of the USB standard which allows a mobile device to have USB peripherals connected to it. Most recent Android smartphones and tablets are USB OTG-friendly and would recognize a USB flash drive when one is connected to them. This is useful for moving stuff between devices, or for using the same collection of files across a computer and a mobile gadget. What makes things even better is that these fancy USB OTG-compatible flash drives are pretty affordable. For example, many of the models below can give you 64 gigs of storage for roughly $40, and the cheaper ones go for under 15 bucks. Not bad, huh?

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید
    مقاله خیلی جالبی بود متشکرم

  2. تو مدل LG گفتین در دو رنگ مشکی و سیاه موجوده! درست نوشتید؟ مشکی و سیاه؟