کانن و رونمایی از دوربین XC10 با قابلیت تصویربرداری با کیفیت ۴K

کانن روز گذشته همزمان با معرفی دوربین فیلم برداری فوق حرفه ای جدید خود با نام EOS C300 Mark II از یک دوربین نیمه حرفه‌ای دیگر با نام XC10 پرده برداشت.این دوربین بر خلاف C300 یک دوربین برای کاربران آماتور است که علاقه‌مند به تصویربرداری ۴K می باشند.

Canon-XC10 (2)

سنسور ۱ اینچی این دوربین از نوع CMOS با وضوح ۱۲ مگاپیگسل است که از آن می‌توان برای برداشت ویدئو یا عکس استفاده کرد. البته در هنگام برداشت ویدئو نیز می‌توان تصاویر ۸ مگاپیکسلی را شکار کرد. لنز دارای لرزه‌گیر اپیتیکال این دوربین دارای فاصله کانونی واید ثابتی بوده و فاصله کانونی آن با ۱۰ برابر زوم اپتیکال در حالت عکاسی ۲۴۱-۲۴.۱ میلیمتر و ۲۷۳-۲۷.۳ میلیمتر در هنگام فیلمبرداری است.

Canon-XC10 (3)

دریچه دیافراگم این این دوربین نیز از f/2.8 تا f/5.6 متغیر خواهد بود. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین ۴K UHD یا ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل در حالت ۸ بیت H.264 4:2:2 است. در زمینه بیت‌ریت نیز در حالت ۴K به عدد ۳۰۵Mbps/29.97P و در وضوح فول اچ‌دی به ۵۰Mbps/59.94P دست پیدا می‌کنیم.

Canon-XC10 (1) Canon-XC10

پشتیبانی از پروفایل Canon Log و داینامیک رنج ۱۲ پله ای دیگر مشخصات این دوربین را تشکیل می‌دهند.دستگیره و صفحه‌نمایش چرخنده، وای‌فای داخلی و HDMI 1.4 سایر مشخصات این دوربین که در ماه ژوئن با یک کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی سن‌دیسک از  نوع CFast 2.0 همراه با کارت‌خوان با قیمت ۲۴۹۹ دلار ارائه می‌شود را تشکیل می‌دهند.

Canon-XC10 (4) Canon-XC10-1منبع : dpreview

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*