نوکیا شرکت Alcatel-Lucent را با پرداخت ۱۶.۶ میلیارد دلار خرید

چند روز پیش در خبر ها داشتیم که نوکیا برای متمرکز کردن فعالیت خود در بخش شبکه های مخابراتی ، سرویس نقشه خود موسوم به HERE را واگذار خواهد کرد.در همین راستا امروز نوکیا ، شرکت ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی آلکاتل-لوستنت (Alcatel-Lucent) را به قیمت ۱۶.۶ میلیارد دلار خریداری کرد.این معامله نشان از عزم راسخ نوکیا برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی دنیا دارد.

انتظار می‌رود که این خرید در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ تکمیل شود. کمپانی جدید از برند نوکیا استفاده خواهد کرد، اما بخش تحقیق و توسعه‌ی آلکاتل همچنان با نام Alcatel-Lucent’s Bell Labs به کار خود ادامه خواهد داد.

در اطلاعیه نوکیا پس از عقد این قرارداد آمده است:

ادغام دو کمپانی باعث ایجاد شالوده ای خواهد شد که جهت آغاز موج بعدی تکنولوژی شامل اینترنت اشیا و حرکت به سمت حافظه‌های کلود، الزامی است. با بیش از ۴۰ هزار کارمند بخش تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری ۴.۷ میلیارد یورویی این بخش در سال قبل، شرکت ادغام شده در موقعیتی قرار خواهد گرفت که توسعه تکنولوژی‌های آینده شامل اینترنت ۵G، IP، نرم افزارهای مرتبط با شبکه، کلود، آنالیز، سنسور و ثبت و نمایش تصویر (Imaging) را سرعت خواهد بخشید.

چنین خریدی نوکیا را به رقیب اصلی شرکت «اریکسون» به عنوان اصلی‌ترین بازیگر بازار تجهیزات مخابراتی تبدیل خواهد کرد.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*