اپل آیفون 7 پلاس - Apple iPhone 7 Plus

اپل آیفون 7 پلاس : جمع بندی تمامی بخش‌های فبلت کوپرتینویی

اپل آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) نام فبلت جدید شرکت اپل است که اینک به میدان رقابت اسمارت فون های درست هیکل وارد شده و تا چند روز آینده شاهد عرضه جهانی آن خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم جمع بندی از تمامی بخش‌های مختلف این فبلت داشته باشیم تا بتوانید بیشتر از گذشته با آن آشنا شوید.

اپل یکبار دیگر نسل جدیدی از آیفون های خود را رونمایی کرد. باید اعتراف کرد که اپل آیفون 7 پلاس اینک یکی از جذاب‌ترین گوشی های هوشمند حال حاضر جهان خواهد بود که چه از لحاظ قدرت و عملکرد و چه از لحاظ امکانات حرف‌ زیادی برای گفتن دارد.

اپل آیفون 7 پلاس

طراحی؛ مقاومت در برابر آب و حذف جک 3.5 میلی‌متری

اپل آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) حالا از بدنه کاملاً ضد آب (استاندارد IP67) برخوردار شده که می‌تواند تا عمق 1.5 متری آب بدون بروز هرگونه مشکلی مقاومت کند. این قابلیت یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های نسل جدید آیفون های اپل است که خیلی‌ها را ترغیب به خرید آن می‌کند.

اپل آیفون 7 پلاس - Apple iPhone 7 Plus

از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی باید به انتقال خطوط آنتن به بالاترین و پایین‌ترین بخش‌های پنل پشتی آیفون اشاره کرد. اینک به جهت بالا رفتن این خطوط، اپل محدودیتی برای افزایش برجستگی اطراف دوربین پشتی ندیده و به خوبی از دو دوربین اضافه شده در قسمت پشتی محافظت کرده است. البته باید اشاره کرد که دیگر در اپل آیفون 7 پلاس خبری از جک 3.5 میلی‌متری کلاسیک هدفون نیست و اپل تصمیم گرفته کاربران را دعوت به استفاده از هدفون‌های لایتنینگ جدید خود کند. هرچند اگر هنوز هم علاقه‌مند به استفاده از هدفون‌های استاندارد هستید می‌توانید از آداپتور تبدیل لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری اپل با قیمت 9 دلار (به صورت رایگان داخل جعبه قرار داده شده) استفاده کنید.

اپل آیفون 7 پلاس

در انتها باید به کلید هوم اشاره کرد؛ هرچند این کلید از نظر ظاهری دستخوش تغییراتی نشده اما این کلید اینک از سنسورهای لمس سه بعدی میزبانی می‌کند که در زمان لمس آن عملا کاربر حس فشار دادن یک کلید فیزیکی را داشته باشد.

عملکرد؛ تراشه قدرتمند A10 فیوژن و اسپیکرهای استریو

همانطور که در خبرها خواندید اپل در نسل جدید گوشی های هوشمند خود از تراشه جدیدی استفاده کرده است. اپل آیفون 7 پلاس اینک از تراشه‌ای قدرتمند به نام اپل A10 فیوژن بهره می‌برد که از نظر سرعت 40 درصد سریع‌تر از نسل گذشته بوده و موجب افزایش 2 ساعته عمر باتری دستگاه شده است.

اپل آیفون 7 پلاس

این تراشه قدرتمند حاوی دو جفت هسته با عملکرد بالا برای وظایف سنگین‌تر و دو جفت هسته با بهره وری بالا خواهد بود که وظایف نسبتاً سبک‌تری را بر عهده دارد. در رأس این‌ها نیز یک کنترل کننده عملکرد تعبیه شده تا بهترین تصمیم را برای استفاده از هسته‌های مناسب بگیرد. به ادعای اپل این تراشه قدرتمندترین تراشه در بین گوشی های هوشمند حال حاضر جهان خواهد بود که می‌تواند اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها را بدون هرگونه لگ (تاخیر) تعهد دهد.

آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) همچنین به دو گیگابایت رم مطابق نسل گذشته مجهز شده است. ظاهراً این کمپانی مسیر خود را از تولیدکنندگانی که علاقه خاصی به افزایش ظرفیت رم محصولاتشان دارند جدا کرده و تمرکز خود را بر روی بخش‌های دیگری می‌گذارد.

اپل آیفون 7 پلاس

در انتها باید به پشتیبانی فبلت اپل آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) از قلم هوشمند اشاره کرد تا اینک گلکسی نوت 7 (با تمامی دردسرهایش) به تنهایی حکمران دنیای فبلت‌ها نباشد.

دو دوربین پشتی حاوی لنز واید و زوم اپتیکال

به دوربین پشتی می رسیم، یکی از مهمترین بخش های هر گوشی امروزی که اپل نیز در آیفون 7 پلاس به آن اهمیت زیادی داده است. اپل بر روی پنل پشتی محصول خود از دو دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.8 و f/2.8 استفاده کرده که موارد استفاده متفاوتی خواهند داشت. یکی از این دو سنسور  به سبک گوشی ال جی جی 5 کاملاً گسترده بوده و دیگری نیز برای گرفتن تصاویر تله معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپل آیفون 7 پلاس

دوربین واید یا عریض این فبلت اینک می‌تواند زوم اپتیکال دو برابری را ارائه دهد که موجب بزرگ‌نمایی تصاویر گرفته شده بدون کاهش کیفیت خواهد شد. از دیگر مشخصات دوربین قدرتمند آیفون 7 پلاس باید به فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش 4 گانه LED، سیستم OIS برای فیلمبرداری و استفاده از دو لنز به صورت ترکیبی برای تهیه تصاویری نظیر دوربین‌های حرفه‌ای DSLR اشاره کرد.

جدول مشخصات فنی اپل آیفون 7 پلاس

صفحه نمایش5.5 اینچ
رزولوشن1080 در 1920 پیکسل
نسبت صفحه به بدنه67.7 درصد
ابعاد و وزن158.2 در 77.9 در 7.3 میلی‌متر – 188 گرم
دوربین اصلیدارای دو لنز 12 مگاپیکسلی (f/1.8 و f/2.8) فوکوس خودکار مبنتی بر تشخیص فاز، زوم اپتیکال 2 برابری، فلش Quad-LED، سیستم لرزشگیر نوری تصاویر (OIS)
دوربین فرعی7 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.2
تراشهApple A19 Fusion – پردازنده 4 هسته‌ای
پردازنده گرافیکیشش هسته‌ای
ظرفیت رم3 گیگابایت
حافظه داخلی32/128/256 گیگابایت
پشتیبانی از حافظه خارجیخیر
باترینامشخص (عمر باتری یک ساعت بیشتر از آیفون 6 اس)
درگاه ارتباطیلایتنینگ یو اس بی نسخه 2 ، قابل بازگشت
سیستم عاملآی او اس 10
سایر امکاناتاستاندارد IP67 برای بدنه ضد آب، مقاومت در عمق 1 و نیم متری آب، تبدیل درگاه لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری هدفون

قیمت و زمان عرضه اپل آیفون 7 پلاس

اپل آیفون 7 پلاس - Apple iPhone 7 Plus

همانطور که در خبرها خوانده‌اید اپل تصمیم گرفت تا همراه با خانواده آیفون 7 حافظه داخلی پایه این محصولات را نیز به 32 گیگابایت ارتقاء دهد و به طور کلی ترکیب مدل‌های قابل عرضه را تغییر دهد. اینک آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در مدل‌های 32، 128 و 256 گیگابایتی و با رنگ‌های جت بلک ، مشکی مات، طلایی، رز طلایی و نقره‌ای و از تاریخ 16 سپتامبر (26 شهریور) قابل عرضه خواهند بود.

در زیر می‌توانید قیمت و تاریخ عرضه آیفون 7 و اپل آیفون 7 پلاس را در مناطق مختلف جهان مشاهده کنید:

کشور / مدل گوشیآیفون ۷ مدل ۳۲ گیگابایتی آنلاکآیفون ۷ پلاس مدل ۳۲ گیگابایتی آنلاک
آمریکا۶۴۹ دلار۷۶۹ دلار
انگلیس۷۴۹ دلار (۵۹۹ یورو)۹۵۹ دلار (۷۱۹ یورو)
کانادا۶۹۸ دلار (۸۹۹ دلار کانادا)۸۱۴ دلار (۱۰۴۹ دلار کانادا)
استرالیا۸۲۸ دلار (۱۰۷۹ دلار استرالیا)۹۷۳ دلار (۱۲۶۲ دلار استرالیا)
چین۸۹۹ دلار (۵۳۸۸ یوآن)۹۵۹ دلار (۶۳۸۸ یوآن)
ژاپن۷۱۶ دلار (۷۲۸۰۰ ین)۸۴۳ دلار (۸۵۸۰۰ ین)
آلمان۸۵۳ دلار (۷۵۹ یورو)۱۰۱۱ دلار (۸۹۹ یورو)
فرانسه۸۶۴ دلار (۷۶۹ یورو)۱۰۲۲ دلار (۹۰۹ یورو)
ایتالیا۸۹۸ دلار (۷۹۹ یورو)۱۰۵۵ دلار (۹۳۹ یورو)
سوئیس۷۸۳ دلار (۷۵۹ فرانک سوئیس)۹۲۷ دلار (۸۹۹ فرانک سوئیس)
هلند۸۶۴ دلار (۷۶۹ یورو)۱۰۲۲ دلار (۹۰۹ یورو)
نروژ۹۰۳ دلار (۷۳۹۰ کرون نروژ)۱۰۸۴ دلار (۸۷۹۰ کرون نروژ)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وای تو چقدر میفهمی وای چه دانشی داری . خودت می بری خودت میدوزی خودتم تحلیل میکنی این تحلیل های در پیت رو از کجا میاری ؟

  2. سلام .
    به فرموده برخی دوستان که مشخص است ریز بینانه اخبار این گوشی رو دنبال کردند چند نکته اضافه کنم .
    حذف جک هدفن فقط برای فروش بیشتر قطعات و لوازم جانبی بوده که اپل بازار دیگری ایجاد کند و به فروش بیشتر دست یابد . و گرنه ضدآب کردن و غیره توجیه منطقی ندارد. از گوشی های سونی گرفته و سامسونگ قبلاً ثابت شده .
    در نظر بعدی ابتکار جدیدی هم نیست ، چون اغلب هدفن های بی سیم همین قابلیت اتصال بلوتوث و وای فای را از دوسال پیش بصورت بسیار کاربردی در اختیار کاربرها قرار داده اند و فقط باید هدفن مناسب خودتون را تدارک ببینید . تنها کاری که اپل کرده حذف کلی این درگاه بوده که استفاده از این هدفن ها را از حالت اختیار به اجبار تغییر داده است .
    از اندازه ی بدون تغییر حتی یک دهم میلیمتر همه جانبه با مدل 6 اس واقعا تعجب کردم . یعنی عملا درجا زدن.
    ادعای دوربین بهتر از همه ی گوشی های بازار جنبه ی تبلیغاتی دارد و چند روز دیگه ادعای این مورد به چالش کشیده خواهد شد .
    برجسته بودن دوربین بعد از معرفی آیفون 6 و بعد از سه سال برطرف نشدن به علامت تعجب ها اضافه میکند ، مانند عدم عرضه مدل 64 گیگابایتی هم همچنین از این علامت تعجب هاست .
    اپل واقعا هر سال نمایش بسیار ضعیف تری از پارسال نشان میدهد و بعد از جابز عملا هیچ توفیقی بدست نیاورده و تنها دست آورد آن دنباله روی از سایر رقبا در معرفی مدل پلاس با صفحه نمایش 5ونیم اینچی است که آن هم بسیار بزرگتر از سایر گوشی ها در همین سایر است و سری میت هوآوی در این اندازه نمایشگر 6 اینچی تدارک دیده و سامسونگ نیز با 5.7 اینچ نوت 7 حتی کمی کوچکتر نیز هست .
    حال باید دید استقابل کاربرها چگونه خواهد بود . اما بعید میدانم کسیکه مثلا آیفون 6 ای پلاس دارد بفکر جایگزینی آن با مدل 7 پلاس باشد . چون در واقع فقط مدل گوشی را بروزرسانی کرده و بواقع کاربرد جدیدی بجز دوربین دوگانه بدست نخواهد آورد . البته آن هم به زشتی دستگاه اضافه میکند.