سیستم ثبت نام رأی دهندگان انتخابات آمریکا

حمله هکرها به سیستم ثبت نام رأی دهندگان انتخابات آمریکا

در شرایطی که تنها یک ماه و نیم به شروع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، اخباری از سوی سازمان‌های رسمی محلی منتشر شده که نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته، سیستم ثبت نام رأی دهندگان انتخابات آمریکا در 20 ایالت مختلف مورد حمله هکرها قرار گرفته است. شاید دلیل اصلی انجام چنین کاری، بی اعتماد کردن مردم و شرکت‌کنندگان نسبت به سیستم رأی گیری باشد.

آیا هکرهای روسی پشت حملات سایبری به سیستم ثبت نام رأی دهندگان انتخابات آمریکا هستند؟

منابع مختلف از طریق خبرگزاری ABC News اعلام کرده‌اند که در 4 مورد از این حملات، امکان از کار افتادن کامل سیستم رأی گیری وجود داشته است. به نظر می‌رسد که هکرهای روسی پشت این خرابکاری بوده‌اند.

مدیر سازمان امنیتی FBI، آقای James Comey نیز از وجود افرادی سودجو صحبت کرده و مشخص شده که حملات سایبری اخیر، اولین باری نیست که برای سیستم ثبت نام رأی دهندگان انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد. به نظر می‌رسد که وضعیت سیستم انتخابات بدتر از آن چیزی‌ست که منابع رسمی بدان اشاره دارند و تلاش هکرها برای از کار انداختن این سیستم از ماه آگوست شروع شده است.

به هر شکل تمامی دولت‌ها و متخصصین حوزه امنیتی اعتقاد دارند که حملات سایبری و هک کردن سیستم‌های مختلف، نمی‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد. هر چند مدت زمان زیادی‌ست که دونالد ترامپ می‌گوید که در انتخابات قرار است تقلبی صورت بگیرد.

خانم Kay Stimson، یکی از اعضای انجمن ملی وزرای امور خارجه آمریکا طی ایمیلی به خبرگزاری Association Press اعلام داشت: “شاید اقدامات هکرها بتواند بر روی روند انجام کار تأثیر بگذارد، اما رخنه به سیستم ثبت نام رأی دهندگان انتخابات آمریکا نمی‌تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد. همچنین با وجود سیستم نظارتی فعال و دائمی، با هر گونه خرابکاری مقابله خواهد شد”.

با وجود چنین صحبت‌هایی می‌توان تقریبا مطمئن بود که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سلامت کامل برگزار خواهد شد. با این حال سازمان‌های وابسته دولتی، پیشنهاد افزایش امنیت این سیستم و متصل نبودن آن به اینترنت را داده‌اند تا احتمال هر گونه حلمه سایبری به کمترین میزان برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*