چیپست اسنپدراگون 845

جزئیات چیپست اسنپدراگون 845 منتشر شد؛ 30 درصد کارآمدتر، مودم سریع‌تر، فیلمبرداری 4K HDR

کوالکام جزئیات کامل چیپست اسنپدراگون 845 (Snapdragon 845) خود را منتشر کرد. در ادامه با جدیدترین تراشه موبایلی کوالکام بیشتر آشنا خواهید شد.

همانطور که وعده داده بودیم، کوالکام در دومین روز از کنفرانس Tech Summit رسما از پرچمدار جدید چیپست های موبایلی خود، چیپست اسنپدراگون 845 پرده برداری کرد. البته تا به امروز جزئیات زیادی از آن منتشر نشده بود. در حال حاضر اطلاعات فنی زیادی در مورد مدرن‌ترین تراشه کوالکام وجود دارد، اما ما در این مقاله به زبانی ساده قصد داریم جزئیات آن را در اختیار کاربران محترم بگذاریم.

اول از همه، باید گفت که چیپست اسنپدراگون 845 حدود 30 درصد کارآمدتر از نسل پیشین خود، اسنپدراگون 835 شده است. همچنین به لطف یک قطعه پردازشگر گرافیکی جدید به نام آدرنو 630 (Adreno 630)، این چیپست 30 درصد بهره‌وری بیشتر گرافیکی،‌ رندر ویدیو و افزایش قدرت را نسبت به نسل پیشین خود تجربه کرده است.

چیپست اسنپدراگون 845

چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام از یک پردازنده Kryo 385، یک پردازشگر دیجیتال سیگنال Hexagon 685، یک پردازشگر سیگنال تصویر Spectra 280، سیستم صوتی AQustic Audio همراه با سریع‌ترین مودم این کمپانی به نام X20 Gigabit LTE برخوردار است. این مودم مدرن از سرعتی تا 1.2 گیگاهرتز (LTE Cat 18) برخوردار است و می‌تواند از قابلیت دو سیم کارت VoLTE (صوت مبتنی بر LTE) پشتیبانی کند.

پردازشگر سیگنال تصویر Spectra 280 کوالکام قابلیت فیلمبرداری Ultra HD باکیفیت را ارائه می‌کند. این بدان معناست که گوشی‌های مجهز به این تراشه می‌توانند با کیفیت 4K HDR در نرخ 60 فریم بر ثانیه اقدام به فیلمبرداری کنند. علاوه بر این به لطف پردازشگر سیگنال تصویر جدید کوالکام، کاربران قادر به ثبت ویدیوهای اسلوموشنی با وضوح HD در نرخ 480 فریم بر ثانیه هستند.

چیپست اسنپدراگون 845

یک پردازنده جدید در چیپست اسنپدراگون 845

در بخش امنیتی، چیپست اسنپدراگون 845 می‌تواند هر نوع تشخیص هویت بیومتریک که فکرش را می‌کنید به ارمغان بیاورد. این روش‌ها می‌توانند شامل اسکنر اثر انگشت،‌ عنبیه چشم، صدا و صورت باشند. پردازنده Kryo 385 از 4 هسته قدرتمند با سرعت کلاک حداکثری 2.8 گیگاهرتز برخوردارند که حالا 25 درصد سریع‌تر از نسل پیشین شده‌اند. در اینجا 4 هسته با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی نیز وجود دارد. این پردازنده مبتنی بر تکنولوژی پردازش 10 نانومتری FinFET به تولید خواهد رسید. در انتها باید به کدک صوتی جدید AQustic‌ کوالکام اشاره کرد که قابلیت تشخیص بهتر کلمات همراه با بهبود ویژگی‌های پخش و ضبط را به همراه دارد.

به نقل از کوالکام، نخستین گوشی هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 در اوایل سال 2018 میلادی معرفی خواهد شد. سامسونگ،‌ شیائومی، ال جی، اچ تی سی و سونی جزو نخستین کمپانی‌هایی هستند که از این تراشه مدرن شرکت کوالکام استفاده خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*