زنبوک پرو جدید

لپ تاپ زنبوک پرو جدید ایسوس به جای تاچ پد از یک نمایشگر لمسی استفاده می‌کند

لپ تاپ زنبوک پرو جدید ایسوس (Asus ZenBook Pro 2018) یکی از جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه کامپیوتکس 2018 است. این لپ تاپ به جای یک تاچ پد معمولی از یک نمایشگر لمسی 5.5 اینچی برخوردار است که می‌تواند رقیب جدیدی برای تاچ بار مک بوک های اپل باشد.

لپ تاپ زنبوک پرو جدید ایسوس به عنوان یکی از محصولات پریمیوم این کمپانی در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 معرفی شد که از یک ویژگی قابل توجه جدیدی در دنیای لپ تاپ ها بهره می‌برد: یک نمایشگر هوشمند هم اندازه با گوشی های هوشمند به جای تاچ پد معمولی در زیر کیبورد آن‌ها تعبیه شده است. من با دو مدل زنبوک پرو جدید مجهز به این نمایشگر که اسکرین پد (ScreenPad) نام دارند کار کردم و می‌توانم تایید کنم که آن‌ها بسیار سودمند و مفید هستند.

برخلاف اپل که تاچ بار مک بوک پرو خود را محدود و غیرسودمند طراحی کرده است، اسکرین پد ایسوس هیچ چیزی از نظر سودمندی نسبت به کلیدهای فیزیکی کم ندارد. تاچ پد مک بوک ها دقیقا مشابه همان تاچ پدهای معمولی کار می‌کنند، اما اسکرین پد «نخستین تاچ پد هوشمند جهان» است، زیرا آن می‌تواند همانند یک نمایشگر لمسی چند منظوره مورد استفاده قرار گرفته و مجموعه‌ای از قابلیت‌های گوشی های هوشمند را در یک کامپیوتر ویندوزی به ارمغان بیاورد.

زنبوک پرو جدید

با ابعاد 5.5 اینچی و وضوح 1920×1080 پیکسلی، اسکرین پد می‌تواند به عنوان یک اجرا کننده اپلیکیشن، ماشین حساب، تقویم یا کلیدهای شماره‌ای مورد استفاده قرار گیرد. آن همچنین می‌تواند با استفاده از یک افزونه کروم برای پخش ویدیوهای یوتیوب نیز مورد استفاده قرار گیرد. یا حتی می‌تواند به عنوان نمایشگر اصلی زنبوک پرو جدید نیز مورد استفاده قرار گیرد. من از این اسکرین پد در تمامی اشکال مختلف استفاده کردم و هیچ مشکلی ندیدم. به سرعت شما می‌توانید با فشار دادن کلید F6 بین حالت‌های مختلف جابجا شوید. نیازی به رفتن به منوی خاصی نیست و تنها کافیست بین هر حالتی که خواستید ناوبری کنید. شاید بزرگترین ضعف این نمایشگر در حالت Extender آن باشد: به طور مثال زمانی که من می‌خواستم یک پنجره مرورگر را به صورت مستقیم از روی صفحه اصلی به اسکرین پد بکشم، با عملکرد ضعیفی مواجه شدم. در این شرایط، من انتظار داشتم که اسکرین پد به عنوان یک نمایشگر لمسی مورد استفاده قرار گیرد، اما فقط به عنوان تاچ پد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به اعتقاد من این نمایشگر کم نور است، اما با توجه به نوآوری که ایسوس به نمایش گذشته، دیگر تولیدکنندگان را نیز دعوت به استفاده از چنین تکنولوژی کرده است. از لحاظ فیزیکی نیز این پد از جنس مات خوبی برخوردار است که می‌تواند کاهش تابش خیره کننده‌ و لمس خوبی را به ارمغان بیاورد.

زنبوک پرو جدید

ایسوس با همکاری مایکروسافت به دنبال توسعه عملکردهای ایسوس در اسکرین پد است، پس شما می‌توانید به شرتکات‌ها و تنظیمات ورد، اکسل و پاورپوینت نیز در این نمایشگر دسترسی داشته باشید. این پد همچنین می‌تواند به عنوان یک کنترلر پخش موسیقی و فیلم عالی نیز مورد استفاده قرار گیرد و ایسوس می‌گوید از اسپاتیفای نیز پشتیبانی مستقیمی را ارائه می‌کند. سازندگان زنبوک پرو جدید یک کیت توسعه دهندگان مخصوص اسکرین پد را نیز درسایت رسمی خود منتشر کرده‌اند که لیستی از اپلیکیشن های قابل پشتیبانی موجود در فروشگاه ویندوز را به نمایش می‌گذارد. البته از آنجایی که ایسوس پیشینه‌ی ضعیفی را در زمینه‌ی همکاری با توسعه دهندگان ویندوزی دارد، ما نمی‌توانیم به طور قطعی آینده‌ی درخشان این قابلیت را تایید کنیم، اما به ایسوس برای تلاشی که می‌کند تحسین می‌فرستیم.

زنبوک پرو جدید

علاوه بر یک تاچ پد جدید و مدرن، کمپانی ایسوس سایر المان‌های لپ تاپ زنبوک پرو جدید خود را نیز با پیشرفت‌هایی همراه ساخته است. مدل 15.6 اینچی این لپ تاپ ارائه کننده یک نمایشگر لمسی 4K با وضوح رنگ عالی و قاب باریک است که می‌تواند آن را هم اندازه‌ی یک لپ تاپ 14 اینچی معمولی نشان دهد. نسخه‌ی 14 اینچی نیز به نوبه‌ی خود کوچکتر است تا چیزی شبیه به مک بوک پرو 13 اینچی اپل باشد. این لپ تاپ ها همچنین به لطف جنس آلومینیومی خود بسیار باکیفیت به نظر می‌رسند.

در حالی که گفته شد از اسکرین پد به عنوان یک کنترل کننده موسیقی استفاده کردیم، کیفیت اسپیکرها در مدل بزرگتر زنبوک پرو جدید نیز بالاتر است. ایسوس از یک سیستم صوتی در زیر قاب این لپ تاپ استفاده کرده که می‌تواند صدای بلند و غنی را به ارمغان بیاورد که در هیچ یک از لپ تاپ های معمولی دیگر وجود ندارد. مک بوک پرو 2016 نیز از اسپیکر خوبی برخوردار است، اما کیفیت اسپیکرها در زنبوک پرو به مراتب بهتر است. این تفاوت را می‌توانید با گوش دادن یک موسیقی کوتاه حس کنید.

ایسوس می‌گوید برای طراحی زنبوک پرو جدید خود سازندگان و طراحان را در نظر گرفته است. نمایشگاه کامپیوتکس امسال طیف گسترده‌ای از حرفه‌ها شامل عکاسان، سازندگان ویدیوها، طراحانو هرکسی که می‌خواهد از پردازنده‌های مدرن بهره‌مند شود را هدف قرار داده است. موضوع مشترک تمامی خالقان دیجیتالی این است که آن‌ها با تصاویر کار می‌کنند، پس ایسوس تلاش کرده دقت رنگ نمایشگر زنبوک پرو جدید خود را به حداکثر برساند و به همین خاطر تاییدیه Pantone را دریافت کرده‌اند. این لپ تاپ قادر به پشتیبانی 132 درصدی از فضای رنگی sRGB و 100 دصدی فضای رنگ Adobe RGB است.

زنبوک پرو جدید

مدل کوچکتر 14 اینچی از لولاهای ErgoLift ایسوس برخوردار است که هدف آن صرفا طبیعی‌تر شدن تایپ با کیبورد بوده است. ما نمی‌توانیم بگوییم در دراز مدت چه تفاوتی بین کار با این دو مدل وجود دارد، اما حداقل در آزمایش کوتاه مدتی که از این دو داشتیم تفاوت زیادی احساس نکردیم. با توجه به ترجیح من برای داشتن یک لپ تاپ کوچکتر، مدل زنبوک پرو 14 اینچی بسیار جذاب است و با توجه به مشخصات فنی حداکثری شامل پردازنده Core i7، کارت گرافیک GeForce GTX 1050 Max-Q، درگاه‌های USB-C فاقد تاندربولت 3 و یک دوربین مادون قرمز برای پشتیبانی از Windows Hello به جای اسکنر اثر انگشت در مدل 15 اینچی، انتخابی عالی برای سال 2018 میلادی است.

قیمت زنبوک پرو جدید ایسوس

زنبوک پرو 15 در اواسط ماه جولای (اواخر تیر ماه) با قیمت پایه 2229 دلار و همتای 14 اینچی آن نیز در سه ماهه چهارم سال 2018 با عمر باتری 13 ساعته و قیمت نامشخص به فروش خواهند رسید.

مشخصات فنی زنبوک پرو 15 UX580

پردازنده: اینتل Core i9-8950HK یا Core i7-8750H یا Core i5-8300H

نمایشگر:15.6 اینچی 4K با وضوح 3840×2160 پیکسل ال سی دی یا 1080p ال سی دی؛ لمسی انتخابی

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1050 Ti 4GB

ابعاد: 365 در 251 در 18.9 میلی‌متر

وزن: 1.88 کیلوگرم

رم: تا 16 گیگابایت

حافظه: 1 ترابایتی یا 512 گیگابایتی PCIe SSD یا 512 گیگابایتی/256 گیگابایتی SATA SSD

بیسیم: وای فای 802.11ac Gigabit، بلوتوث 5

درگاه‌ها: دو درگاه USB-A، دو درگاه USB 3.1 نسل دوم Type-C همراه تاندربولت 3، یک درگاه HDMI 1.4 و کارتخوان میکرو اس دی

صوتی: سیستم صوتی Asus SonicMaster Premium با نظارت هارمن کاردن

باتری: 71 وات ساعت، 10 ساعت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باسلام:
    ببخشید اسکرین پد کارکردش به چه نحویه ، یعنی میتوان به عنوان تاچ پد ازش استفاده کرد؟ یا فقط یک نمایشگر است؟

    و اینکه اگر قابلیت استفاده تاچ پدی هم دارد آیا این صفحه همیشه روشنه یا در صورت استفاده از اشاره گر موس صفحه به رنگ بدنه لپ تاپ در خواهد امد؟
    و این که قابلیت کم و زیاد کردن نور صفحه اسکرین پد وجود دارد یا خیر؟ و درصورت عدم استفادا از اسکرین پد میتوان اسکرین پد را بصورت جداگانه خاموش کرد یا خیر؟

    باتشکر از شما❤