هواپیمای بدون پنجره

شرکت هواپیمایی امارات یک هواپیمای بدون پنجره می‌سازد

شرکت هواپیمایی امارات قصد دارد یک هواپیمای بدون پنجره را طراحی کند. این هواپیما در واقع فاقد پنجره های واقعی بوده و به جای آن با پنجره های مجازی می‌تواند فضای بیرون هواپیما را به نمایش بگذارد. اما این طراحی چه محاسن و معایبی به همراه دارد؟

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب صندلی های یک هواپیما برای سفر به شدت دنبال آن هستند تا یک صندلی کنار پنجره انتخاب کنند. زیرا بسیاری عاشق تماشای آسمان در هنگام پرواز با سرعت زیاد هستند. در این بین برخی افراد نیز نمی‌توانند بیرون هواپیما را تماشا کنند. در همین حال شرکت هواپیمایی امارات به دنبال طراحی یک هواپیمای بدون پنجره است و هم اکنون کار بر روی آن نیز آغاز شده است.

این شرکت اخیرا از کابین های فرست کلاس جدید خود بر روی هواپیمای بوئینگ 777 300ER پرده برداشته است که مجهز به پنجره‌هایی متشکل از نمایشگرهای دیجیتالی است و می‌تواند از طریق دوربین‌های فیبرنوری، آنچه بیرون هواپیما می‌گذرد را به نمایش بگذارد.

هواپیمای بدون پنجره چه محاسنی دارد؟

آیا دلیلی برای قرارگیری این پنجره‌های مجازی وجود دارد؟ آیا تجهیز هواپیما به دوربین و نمایشگرها هزینه‌ی بیشتری روی دست سازندگان نمی‌گذارد؟ با توجه به این که اتصالات هواپیما بسیار پیچیده است، حذف پنجره‌ها می‌تواند فواید زیادی داشته باشد؛ از آنجایی که با حذف ده‌ها پنجره،‌ وزن هواپیما کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه سوخت کمتری توسط هواپیما مصرف شده و هزینه‌ها برای هم شرکت و هم مشتریان کاهش پیدا خواهد کرد.

با این حال سوالاتی در مورد امنیت و قابل اعتماد بودن این هواپیمای بدون پنجره وجود دارد. یکی از مشکلات پیش رو می‌تواند خرابی برخی از پنجره های مجازی باشد، به طوری که برخی از آن‌ها کار کنند و برخی دیگر نتوانند آنطور که باید به کاربران سرویس‌دهی کنند. به هر ترتیب باید منتظر بمانیم و در آینده با این طرح از نزدیک ملاقات کنیم تا بتوانیم در مورد‌ آن نظر دهیم. شما چه فکری می‌کنید؟ آیا چنین پروژه‌ای عملی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. عربن دیگه چه میشه گفت

  2. دقیقا به چه منظور این کارو میکنن؟؟

  3. وا چرا اینجور میخان بکنن

  4. چقدر بد میشه بدون پنجره سفر کردن