تراشه کایرین 980 هواوی

مشخصات فنی تراشه کایرین 980 هواوی فاش شد

مشخصات فنی تراشه کایرین 980 هواوی که مغز متفکر پرچمداران آتی این شرکت محسوب می‌شود، به تازگی فاش شده است. انتظار داریم چیپست کایرین 980 (Kirin 980) امسال نیز در نمایشگاه IFA رونمایی شده و ابتدا در هواوی میت 20 به کار برود.

هواوی سال گذشته تراشه کایرین 970 را در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی کرد و برای نخستین مرتبه در محصولات خانواده میت 10 به کار برد. انتظار داریم امسال نیز روال مشابهی دنبال شود، به این معنی که تراشه کایرین 980 هواوی در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شده و برای اولین مرتبه در هواوی میت 20 به کار برود.

مشخصات تراشه کایرین 980 هواوی

پیش از معرفی رسمی، مشخصات فنی تراشه کایرین 980 هواوی لو رفته است. بر اساس اخباری که به تازگی از چین منتشر شده است، پردازنده این چیپست هشت هسته‌ای بوده و به دو مجموعه چهار هسته‌ای تقسیم می‌شود. پردازش‌های پیچیده و سنگین بر عهده چهار هسته از نوع Cortex-A77 قرار دارد که حداکثر سرعتشان به 2.8 گیگاهرتز می‌رسد. وظیفه پردازش اعمال روتین و عادی بر عهده چهار هسته Cortex-A55 خواهد بود. متاسفانه درباره حداکثر سرعت این چهار هسته اطلاعاتی در دسترس نیست.

در مقایسه با مشخصات فنی کایرین 970، تراشه جدید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، چرا که حداکثر سرعت هسته‌های قدرتمند آن برابر 2.4 گیگاهرتز بود. بر اساس سایر گزارش‌ها، تراشه کایرین 980 هواوی 7 نانومتری بوده و واحد پردازش شبکه عصبی آن به میزان زیادی در مقایسه با مدل قبلی بهبود پیدا کرده است، به همین دلیل می‌تواند قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را در اختیار کاربران قرار بدهد. علاوه بر آن، هدف انجام پنج تریلیون محاسبه به ازای هر وات امکان‌پذیر خواهد شد.

تراشه کایرین 980 هواوی

گفته می‌شود پردازشگر گرافیکی تراشه کایرین 980 هواوی امسال به دست HiSilicon ساخته می‌شود تا این شرکت به طور کامل در زمینه ساخت تراشه موبایل به خودکفایی برسد. گفته می‌شود جی پی یو به کار رفته در کایرین 980 حدود 1.5 برابر از Adreno 630 سریعتر خواهد بود، پردازشگر گرافیکی که اکنون در گوشی های قدرت گرفته از اسنپدراگون 845 وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*