نمایشگاه ایفا 2018

نمایشگاه ایفا 2018 ؛ معرفی برندگان و بازندگان رویداد فناوری برلین

نمایشگاه ایفا 2018 هفته گذشته به پایان رسید. اگرچه چند گوشی مهم در این رویداد معرفی شدند، اما رویداد فناوری برلین مثل همیشه خبرساز نبود. به همین بهانه، در ادامه قصد داریم برندگان و بازندگان IFA 2018 را معرفی کنیم.

یک بار دیکر نمایشگاه ایفا 2018 با حضور شرکت‌های بزرگ و کوچک دنیای فناوری در آلمان برگزار شد. سازندگان با حضور در برلین تلاش کردند آخرین دستاوردهای خود را پیش روی همگان قرار داده و توانایی‌های خود را به رخ سایرین بکشند.

مثل همیشه، برخی محصولات مورد توجه ما قرار گرفتند و برخی دیگر نه. بعد از معرفی برخی از بهترین نمایش‌ها در IFA 2018، امروز قصد معرفی بهترین‌ها و بدترین‌های این نمایشگاه را داریم.

برندگان نمایشگاه ایفا 2018

سونی

نمایشگر Triluminos طرفداران بسیاری دارد، اما فارغ از اینکه این تکنولوژی طی چند سال اخیر تا چه اندازه بهود یافته است، به نظر می‌رسید سونی از دیگر رقبای خود کمی باز مانده بود. اوایل سال جاری میلادی، سازندگان سرانجام از صفحه نمایشی 18:9 اما با وضوح 1080p بهره بردند تا کاربران نسبت به روی آوردن سونی به طراحی روز، کمی امیدوار شوند. هفته گذشته، نهایتا ژاپنی‌ها با استفاده از پنل‌های جدیدتر، از وضوح QHD استفاده کردند.

نه تنها وضوح نمایشگر سونی اکسپریا XZ3 افزایش یافته بود، بلکه سازندگان از صفحه نمایشی بزرگتر در مقایسه با اکسپریا XZ2 نیز استفاده کرده بودند. هرچند به لطف طراحی بخش‌های کناری به صورت منحنی، اضافه شدن 0.3 اینچ به اندازه صفحه، تغییر چندانی در قطر خود دستگاه ایجاد نکرده است. شاید برخی معتقد باشند که نمایشگر تخت بهتر است، ولی این طراحی را می‌توان المانی از یک پرچمدار (گلکسی S9، نوکیا 8 سیروکو و ال جی V30) در نظر گرفت.

نمایشگاه ایفا 2018

سونی اکسپریا ایکس زد 3

در حالی که صفحه نمایش این گوشی جدید عالی است، به نظر می‌رسد سونی تغییر کرده است. پیش‌تر این شرکت در به‌کارگیری دوربین دوگانه، به شدت از رقبا باز مانده بود و حتی ظرفیت حافظه رم نیز از سال 2015 تغییری نکرده بود. سونی هیچ‌گاه به آسانی در مقابل ترندهای روز تسلیم نشده است، اما حالا مدیران با مصرف‌کنندگانی رو به رو هستند که با ترینتون، واکمن و سایبرشات بزرگ نشده‌اند.

های سیلیکون

این، در واقع طعمی از هواوی میت 20 پیش از معرفی رسمی بود؛ اما نخستین چیپ 7 نانومتری دنیا لایق شناخته شدن است. چیپست کایرین 980 همچنین اولین تراشه با هسته‌های پردازشگر Cortex-A76 شرکت ARM و پردازشگر گرافیکی Mali-G76 در کنار پشتیبانی از نسخه سریع‌تر استاندارد LPDDR4X است.

علاوه بر این، من فکر می‌کنم بهینه‌تر شدن ISP حتی می‌تواند جذاب‌تر باشد؛ قابلیت کاهش نویز multi-pass نشان داده است که می‌تواند راهی درست برای بهبود عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور باشد. اوایل 2018، گوشی پی 20 پرو با توانایی خود در ثبت تصاویری فوق‌العاده باکیفیت در محیط‌های تاریک، ما را غافلگیر کرده بود و شاید خنده‌دار باشد اگر فکر کنیم که این سیستم بعد از گذشت چند ماه قدیمی شده است.

شرکت آنر، زیرمجموعه هواوی، در نمایشگاه ایفا 2018 از برنامه‌های خود برای عرضه جهانی Honor Play سخن گفت. به نظر می‌رسد چینی‌ها با این محصول جدید و استفاده از فرمول گوشی های Honor View 10 و Huawei Nova 3 می‌خواهند در زمینه عرضه گوشی های گیمینگ پیشتاز باشند. ما در مورد آنر نوت 10 نیز چنین امیدی داشتیم، اما به نظر می‌رسد این گوشی در میدان گوشی های 7 اینچی به جنگ سایر محصولات رفته است.

بلک بری

در دنیای امروز، موبایل جدید بلک بری (و البته محصولات قبلی این شرکت) تنها راه برای رسیدن به موبایلی با کیبورد فیزیکی QWERTY است. گوشی BlackBerry KEY2 LE نسخه ارزان‌تر گوشی KEY2 بوده و با امکانات درخور، توجه علاقه‌مندانی را به خود جلب می‌کند که نمی‌خواهند برای پرچمدار این شرکت، 600 یورو یا بیشتر پرداخت کنند.

نمایشگاه ایفا 2018

بلک بری کی 2 ال ای

این گوشی باعث می‌شود که فکر کنید سال‌خورده هستید. جوانان امروزی، نوشتن را به صحبت کردن ترجیح می‌دهند، ولی احتمالا هیچ‌گاه ارگونومی و سرعت کیبورد بلک بری را تجربه نکرده‌اند. علاوه بر این، نسخه LE با رنگ‌بندی متنوع‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا افرادی که می‌خواهند گوشی آنها ظاهر مدرن‌تری داشته باشد، حق انتخاب بهتری داشته باشند.

زد تی ای

بعد از توقف کوتاه‌مدت فعالیت شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا، زد تی ای با یکی از بهترین موبایل های نمایشگاه ایفا 2018 فعالیت خود را از سر گرفت. ZTE Axon 9 Pro با سه ویژگی بسیار دوشت‌داشتنی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد: نسخه خام اندروید، نمایشگر آمولد و باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی.

نمایشگاه ایفا 2018

زد تی ای اکسون 9 پرو

شاید برخی بگویند که قیمت 650 یورویی این گوشی کمی بالاست چرا که نسل قبلی Axon، با قیمتی مشابه OnePlus در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. با این حال، اکسون 9 پرو با بدنه‌ای مقاوم در برابر آب، اسپیکرهای استریو، شارژ بی سیم و دوربین دوم کارآمد ارارئه می‌شود. وان پلاس هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را ندارد؛ به همین جهت، احتمالا پرداخت 80 یورو بیشتر ارزش آن را خواهد داشت.

ال جی

سال گذشته، در نمایشگاه IFA 2017، ال جی با معرفی گوشی V30، پرچمدارش را برای مقابله با گلکسی نوت 8 به جنگ سامسونگ فرستاد. در نمایشگاه امسال، خبری از رقیب گلکسی نوت 9 یعنی گوشی ال جی وی 40 نبود. اگر گوشی های +V30 و V30S یا حتی V35 کافی نبوده‌اند، حالا مدیران نسخه‌های جدید گوشی G7 را پیش روی کاربران قرار داده‌اند.

نمایشگاه ایفا 2018

ال جی جی 7 وان

ال جی جی 7 وان یکی از گوشی های بسیار خوب این روزهاست چرا که شما در بازار نمی‌توانید گوشی های زیادی را با بدنه مقاوم و ضد آب که بر پایه اندروید وان طراحی شده باشد، پیدا کنید. قطعا این گوشی همانند G7 ThinQ با نمایشگر +QHD که شدت روشنایی آن به هزار نیت می‌رسد، توسعه پیدا نکرده است. امروزه من اهمیت چندانی برای چیپست قائل نیستم، اما سیستم دوربین به کلی دگرگون شده است. در این اسمارت فون خبری از لنز دوم، لرزشگیر اپتیکال و نرخ فریم بالا هنگام فیلم‌برداری (حتی 60 فریم بر ثانیه برای ویدیوهای 1080p) نیست؛ به گونه‌ای که به راحتی می‌توان آن را در خانواده محصولات میان رده جای داد.

نمایشگاه ایفا 2018

ال جی جی 7 فیت

ال جی جی 7 فیت، دیگر موبایل کره‌ای‌ها برای نمایشگاه ایفا 2018 بود که بیش از تشویق کاربران برای خرید، می‌تواند نام G7 و فریم آن را لکه‌دار کند. پیش از این قیمت G7 ThinQ کاهش پیدا کرده بود و کاربران می‌توانستند آن را با قیمت تنها 450 دلار خریداری کنند. به همین جهت، شاید خرید این گوشی بهتر از سر و کار داشتن با تراشه اسنپدراگون 821 (باید از اسنپدراگون 670 یا 710 استفاده می‌شد) و یک دوربین ناامیدکننده باشد.

اچ تی سی

این مورد، بیشتر یک عنوان افتخاری برای موبایل میان رده اچ تی سی است چرا که این گوشی به صورت فنی در نمایشگاه ایفا 2018 حاضر نبود. اچ تی سی یو 12 لایف با اقتباس از گوشی های سری پیکسل طراحی شده است و می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه برای آن دسته از افرادی باشد که توان خرید +HTC U12 را ندارند. باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی این تلفن هوشمند نیز علی‌رغم عدم پشتیبانی از شارژ سریع، در نوع خود جذاب است.

نمایشگاه ایفا 2018

اچ تی سی یو 12 لایف

بازندگان نمایشگاه ایفا 2018

IFA

به جرات می‌توان گفت نمایشگاه ایفا 2018 کسل‌کننده بود. سامسونگ، گوشی گلکسی نوت 9 را پیش از آن معرفی کرده بود؛ هواوی قرار است میت 20 را بعد از این نمایشگاه معرفی کند؛ ال جی وی 40 هم سرنوشتی نامشخص دارد. پیش از این نیز گوشی های بسیار جذاب دیگری همچون شیائومی پوکوفون، ویوو نکس اس، اوپو فایند ایکس و بیشتر بودند که در IFA رونمایی نشدند.

به نظر می‌رسد اغلب گوشی های مهم نیمه دوم 2018 برای معرفی در این نمایشگاه در نظر نگرفته شده بودند. با همین روند، اگر سازندگان دیگر نیز بخواهند برای رونمایی از محصولات خود رویدادی اختصاصی را برگزار کنند، IFA 2019 کسل‌کننده‌تر از امسال خواهد بود.

موتورولا

طی چند وقت اخیر، موتورولا در معرفی و عرضه محصولات خود، چندان موفق نبوده است و علی‌رغم اینکه موتورولا وان یک موبایل خوش‌ساخت رده پایین است، ظاهرا این شرکت توان رقابت با سایر پرچمداران را ندارد؛ موتو Z3 به خوبی حامل این پیام بود.

حداقل موتورولا وان یک اسمارت فون مبتنی بر اندروید وان است؛ بر خلاف P30 Note که اساسا یک موبایل لنوو با رابط کاربری ZUI است. موتورولا با زمان عرضه گوشی های Moto X با نسخه خام اندروید و امکانات نوآورانه فاصله زیادی گرفته است. شاید هنوز این شرکت به پایان راه خود نرسیده باشد، اما گوگل و لنوو هیچ‌کدام نتوانستند موتورولا را به جایگاهی که در گذشته داشت، باز گردانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. فقط هواوی ابر قدرت تاریخه این شرکت دقیقا در عرض 5 سال از فرش به عرش رسبده

  2. قطعا های سیلیکون از همه بهتر بود فقط الانا a12 اپل میاد و دیگه نمیتونه قدرت نمایی کنه در ضمن به نظر من کارین ۹۸۰ چندان قوی نیست شاید الان سلطانی باشه برا خودش و میت ۲۰ رو نصبت به نوت۹ و وی ۴۰ جلو بندازه ولی وقتی روی پی ۳۰ به کار بره دیگه نمیتونه با ۸۵۵ اس ۱۰ و جی ۸ رقابت کنه

  3. فقط موتولا طراحی عالی و قیمت ارزون شاید ۴ تومن در بیاد

  4. به نظر من سونی و های سیلیکون از همه بهتر بودن