بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو

بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو – Huawei Mate 20 & Mate 20 Pro

با بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو (Huawei Mate 20 & Mate 20 Pro)، ما در این مقاله شما را با گوشی های پرچمدار سال 2018 سری میت هواوی همراه با مشخصات فنی و قابلیت های آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ما نمی‌توانیم هیجان خودمان را پنهان کنیم. مسلما هواوی یکی از هیجان انگیزترین مراسم معرفی خودش را با رونمایی از گوشی های میت 20 و میت 20 پرو که به زودی عرضه می‌شوند، گذراند. در حالی که این دو گوشی مورد تحسین قرار گرفتند، خبر خوب برای کاربران آمریکایی این است که می‌توانند گوشی های جدید هواوی را در بازار کشور خود نیز خریداری کنند. در هر صورت ما در این مقاله به بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو خواهیم پرداخت تا شما را با جدیدترین گوشی های پرچمدار هواوی بیشتر آشنا کنیم.

بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو

طراحی

در بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو ما با دو طراحی پریمیوم همراه با شیشه و فلز و دوربین سه گانه پشتی طرف هستیم. این شباهت در همینجا به پایان می‌رسد. هواوی میت 20 به اسکنر اثر انگشت پشتی، یک جک هدفون و یک ناچ نسبتا کوچک بر روی نمایشگر خود تجهیز شده است. در آن سمت میت 20 پرو باریک‌تر بوده و راحت‌تر در دست جای می‌گیرد.

بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو

از لحاظ زیبایی میت 20 پرو جذاب‌تر است و به خاطر لبه‌های خمیده و چارچوب باریکی که دارد، راحت‌تر در دست جای می گیرد. حتی با وجود یک جک هدفون، این گوشی از تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار بهره می‌برد. بله، در اینجا یک ناچ عریض با نمایشگر وجود دارد که از یک سنسور دوربین عمق 3 بعدی، مشابه فناوری پیاده سازی شده اپل در آیفون ایکس اس میزبانی می‌کند. شاید شما کنجکاو شده‌اید که آیا این سنسور تشخیص چهره به طور کامل جای اسکتر اثر انگشت را گرفته است یا خیر؛ در پاسخ باید بگوییم که در مورد گوشی هواوی، بر خلاف آیفون های اپل اینچنین نیست.

مهم‌ترین چیز در مورد میت 20 پرو، اسکنر اثر انگشت داخل صفحه نمایش آن است. این نخستین گوشی هوشمند با عرضه گسترده در جهان است که به اسکنر اثر انگشت درون صفحه تجهیز می‌شود. پس از ثبت اثر انگشت شما، کافیست انگشتتان را بر روی قسمت پایینی نمایشگر ببرید تا قفل صفحه باز شود. پس این اسکنر به طراحی مینیمالیستی گوشی کمک می‌کند. این دو گوشی در رنگ‌های متنوعی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، اما نسخه‌ای که ما در بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو در دست داشتیم، مدل گرگ و میشی این گوشی بود که از یک الگوی عجیب و غریبی برخوردار است. این الگو، احساس یک جنس بافت ظریف را به شما القا می‌کند و کمک می‌کند تا قاب گوشی بیشتر در برابر اثر انگشت شما مقاومت کند.

بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو

نمایشگر

با نگاهی به نمایشگر دو گوشی، تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد که به راحتی می‌توان تشخیص داد. میت 20 از یک نمایشگر 6.53 اینچی فول اچ دی پلاس HDR با نسبت تصویر 18.7:9 بهره می‌برد. گرچه در بخش تعداد پیکسل‌ها این نمایشگر یک غول بی شاخ و دم نیست، اما همچنان جزئیات را بسیار خوب و دقیق به نمایش می‌گذارد. به علاوه، یکنواختی خوبی با بدنه دارد.

بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو

با این حال رنگ‌ها در نمایشگر 6.3 اینچی 2K OLED میت 20 پرو غنی‌تر تولید می‌شوند و زاویه دید وسیع‌تری را نیز ارائه می‌کنند. با توجه به OLED بودن این نمایشگر، نباید تعجب کنیم که دو لبه آن خمیده است و ظرافت خاصی دارد. علاوه بر این، همچنان یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه وجود دارد.

رابط کاربری

هواوی برخی اوقات بر روی ساده‌تر کردن تجربه نرم افزاری خود سرمایه گذاری کرده است. رابط کاربری EMUI 9.0‌ هواوی که مبتنی بر اندروید 9 پای است، بسیار شبیه به نسخه‌های پیشین است، اما در اینجا با دریافت برخی ویژگی‌ها و عملکردهای جدید تکمیل شده است. به جای رفتن مسیرهای متعدد برای انجام کارهای ساده‌ای نظیر تغییر والپیپر، آن‌ها مسیر را ساده‌تر کرده‌ و روش‌های بیهوده را حذف کرده‌اند.

بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو

به طور کلی نگاه و احساسی که به EMUI 9.0 داریم مشابه آنچیزی است که در نسخه بلی دیده‌ایم. عملکرد این رابط کاربری نیز به طور کلی مناسب است.

عملکرد

میت 20 و میت 20 پرو با استفاده از پردازنده جدید 7 نانومتری کایرین 980 در برابر نیازهای شما بسیار پاسخگو هستند و نشان می‌دهند که با پرچمداران مهمی سر و کار داریم. به همراه ادعای هواوی برای ساده سازی رابط کاربری، عملکرد خروجی این دو دیوایس نزدیک به گوشی های جدید گوگل پیکسل 3 است. ما بی‌صبرانه منتظریم تا عملکرد این گوشی های جدید هواوی را پس از چند ماه استفاده بررسی کنیم.

بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو

بر خلاف پیکسل‌ها و آیفون های جدید، میت 20 و میت 20 پرو ارائه کننده حافظه داخلی 128 گیگابایتی هستند. بهتر از آن، شما می‌توانید به لطف یک اسلات کارت میکرو اس دی، فضای ذخیره سازی آن‌ها را افزایش هم دهید.

دوربین

اوایل سال، هواوی پی 20 پرو با سیستم دوربین سه گانه خود همه را شگفت زده کرد، پس نباید با دیدن آن‌ها بر روی قاب پشتی دو گوشی سری میت 20 متعجب شوید. دوربین سه گانه این گوشی‌ها به همراه یک فلاش LED، یک پیکربندی مربعی را بر روی قاب پشتی تشکیل می‌دهند. این سه دوربین را یک سنسور عریض 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور 8 مگاپیکسلی معمولی با OIS و سنسور فوق عریض 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل می‌دهند که یک فلاش Dual-Tone نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند. این سیستم دوربین کاربران را هیجان زده خواهد کرد، زیرا ارائه کننده عکاسی ماکرو 2.5 سانتی‌متری است تا شما بتوانید به معنای واقعی به سوژه نزدیک شوید و از آن عکاسی کنید. قابلیت Master AI برای تشخیص صحنه، یک حالت AI Cinema برای فیلمبرداری و تشخیص شئ برای فعال کردن ردیابی در لحظه نیز در دسترس شما قرار خواهد داشت.

ما پیشتر قابلیت‌های دوربین های هواوی پی 20 پرو را بررسی کرده‌ایم، اما در بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو با لنزهای جدیدی ملاقات می‌کنیم که وجود یک لنز فوق عریض جدید، می‌تواند زاویه‌ی دید گسترده‌تری از گذشته را ارائه کند. وقتی عکاسی می‌کنید، شما نباید نگران به دست آوردن یک قاب درست باشید، زیرا دوربین سه گانه این گوشی محیط گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. در بخش ویدیویی نیز، آن‌ها می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای خالقان محتوای ویدیویی باشند. در قاب جلویی نیز یک سنسور 24 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی قرار دارد. در زیر می‌توانید چند نمونه مختلف از عکس های تهیه شده با دوربین هواوی میت 20 و میت 20 پرو را مشاهده کنید.

باتری

حتی با وجود بدنه‌هایی باریک، هواوی موفق شده باتری‌های بزرگی را در گوشی های جدیدش جای دهد: یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب میت 20 و یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر قاب گوشی میت 20 پرو جای گرفته‌اند. این باتری‌ها باید طول عمر بیشتری از نسل پیشین خود را ارائه کنند، چرا که ظرفیت آن‌ها بیش از حد متوسط است و ما انتظارات زیادی از آن‌ها داریم.

میت 20 پرو با یک شارژر فوق سریع 40 وات ارائه می‌شود که می‌تواند در عرض تنها 30 دقیقه، 70 درصد ظرفیت باتری گوشی را شارژ کند. خبر خوب این که این گوشی از شارژ بیسیم که در گوشی پی 20 پرو گم شده بود نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های میت 20 پرو، قابلیت تبدیل شدن آن به یک شارژر بیسیم است: این بدان معناست که شما می‌توانید ساعت هوشمند و گوشی های دیگر خود را نیز با آن شارژ کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. رنگ براقشو هواوی مد کرد که همه میزنن

  2. الان دوربینش خیلی خوبه
    توی پست قبل نمیدونم چرا تار بود