تحویل خودروهای ام جی

مشتریان از تاخیر در تحویل خودروهای ام جی ناراضی هستند

مشتریان شرکت صنعت خودرو آذربایجان از تاخیر در تحویل خودروهای ام جی ناراضی هستند. این خودروها قرار بود در سال 97 به مشتریان تحویل داده شود که به دلیل مشکلات تامین قطعه مشتریان همچنان منتظر تحویل خودرو ثبت نامی خود هستند.

از موعد تحویل خودروهای ام جی مدت زیادی می‌گذرد و به همین دلیل بسیاری از مشتریان این خودروها از وضعیت موجود ناراضی هستند و شکایت خود را حتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ارجاع دادند، اما مشکلات آنها برطرف نشد. در همین رابطه یکی از مشتریان ناراضی شرکت صنعت خودرو آذربایجان عنوان کرد در اردیبهشت 98 برای خرید خودرو ام جی 360 با قیمت قطعی 66 میلیون و 800 هزار تومان و با پیش‌پرداخت 10 میلیون تومان مراحل ثبت نام را انجام داده‌ام و موعد تحویل آن نیز مرداد همان سال اعلام شد تا با تکمیل وجه خودرو ثبت نامی خود را تحویل بگیرم، اما در موعد مقرر خودرویی به مشتریان تحویل داده نشد.

این مشتری شرکت صنعت خودرو آذربایجان در ادامه بیان کرد به دلیل عدم تحویل خودرو در موعد مقرر به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت کردم و با توجه به اینکه افراد متعددی با مشکل مشابه من مواجه‌اند، مقرر شد بر اساس یک جدول مشخص خودروها به مشتریان تحویل گردد که بر اساس این جدول قرار بود در مردادماه سال جاری این خودرو به من تحویل داده شود، اما تاکنون برای تحویل خودرو برای من دعوتنامه‌ای ارسال نشده است. وی افزود من به شخصه بر اساس سررسید باقی‌مانده مبلغ خودرو تا دی ماه سال 97 حدود 46 میلیون تومان به حساب شرکت واریز کردم. این مشتری مدعی است از فروردین ماه سال جاری شرکت صنعت خودرو آذربایجان دیگر به مشتریان خودرویی را تحویل نداده است، اما شواهد حاکی از آن است که تعدادی از این خودروها در بازار آزاد به فروش رسیده و البته دفتر مرکزی این شرکت در تهران نیز تعطیل شده است.

یکی دیگر از مشتریان شرکت صنعت خودرو آذربایجان در این رابطه عنوان کرد:

در اواخر خردادماه سال گذشته با پرداخت 20 میلیون تومان و موعد تحویل 140 روز کاری به قیمت تمام شده حدود 89 میلیون تومان خودرو MG 360 اتوماتیک را خریداری کردم، با توجه به اینکه در قرارداد ما عبارت قطعی درج شده بود، قرار شد که خودرو پس از 140 روز کاری یعنی حدود 15 مهر سال 97 به مشتریان تحویل داده شود. از زمان عقد قرارداد به صورت هر دو ماه یک بار مابقی‌ مبلغ قرارداد را به مبلغ 15 میلیون تومان در 4 قسط پرداخت کردیم دو قسط اول به دلیل نگرانی از اینکه مبادا دیرکرد ما در پرداخت قسط باعث تاخیر در تحویل شود، سر موعد مقرر در نمایندگی به حساب شرکت پرداخت کردیم. دو قسط اول که در مجموع به مبل 30 میلیون تومان بود پرداخت شد. 30 میلیون تومان باقی مانده نیز قرار شد به عنوان وام لحاظ شود.

این مشتری در ادامه افزود با فرا رسیدن موعد تحویل خودرو و حتی مدتی پس از آن نیز از ارسال دعوتنامه‌ها خبری نشد. ما به همراه 15 نفر دیگر از مشتریان به شرکت مراجعه کردیم تا پیگیر موضوع باشیم، اما در همان زمان تا به امروز فقط پاسخی که به ما ارائه شد این است که برخی از قطعات مورد نیاز این خودرو وجود ندارد، یا قطعات وارد کشور شده اما از گمرک ترخیص نشده‌اند. این مشتری تاکید کرد در همان زمانی که به نمایندگی مراجعه کردیم بیش از 150 خودرو در نمایندگی‌ها برای فروش آماده بود، اما خودرو ثبت نامی مشتریان را به آنها تحویل نمی‌دادند. این مشتری مدعی است از بهمن سال 97 این شرکت با انجام قرعه‌کشی تصمیم گرفت طبق اولویت به مشتریان خودروی ثبت نامی را تحویل دهد. موعد تحویل خودرو ثبت نامی من برای مهر ماه سال 98 است، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد از فروردین سال جاری هیچ خودرویی به مشتریان تحویل داده نشده است، در حالی که تعدادی از این خودروها در بازار آزاد فروخته شده‌اند.

واکنش شرکت به تاخیر در تحویل خودروهای ام جی

در پیگیری‌های انجام شده شرکت صنعت خودرو آذربایجان در این خصوص عنوان کرد:

در حقیقت خودروهای ام جی با نقص قطعه مواجه هستند و با توجه به تحریم‌ها و ممنوعیت واردات، قطعات خودرو به موقع به این شرکت تحویل داده نشده است. از این رو نتوانسته‌ایم خودروهای خود را تکمیل کرده و به مشتریان تحویل دهیم. از این رو شرکت صنعت خودرو آذربایجان تصمیم گرفته است به واسطه کشور ثالث این قطعات را به کشور وارد کند که در این زمینه نیز کشور ثالث قادر به انجام این کار نشده است، اما در این خصوص اقداماتی صورت گرفته و به زودی با واردات قطعات و ترخیص از گمرک، خودروهای ام جی تکمیل شده و به مشتریان تحویل داده خواهد شد. در خصوص تعطیلی دفتر مرکزی در تهران نیز باید بگوییم این فقط یک نمایشگاه بود که با توجه به هزینه‌های این شرکت، اضافه برآورد شده و آن را تعطیل کرده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این قبیل ناراضیت ها همیشه وجود داره

  2. ماشین های گرون و همه باقیمت بیشتر میدن دست ملت

  3. بجون خودم اینم تغیر میدن