بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی چنتودیچی با قدرتی بیشتر از شیرون معرفی شد

بوگاتی چنتودیچی معرفی شد. در طراحی این خودرو از بوگاتی شیرون و مدل کلاسیک EB110 الهام گرفته شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت بوگاتی با انتشار تصاویری به صورت رسمی محصول جدید خود را با نام بوگاتی چنتودیچی رونمایی کرد. این خودرو با الهام از مدل EB110 طراحی شده است که در تولد 110 سالگی اتوره بوگاتی در سال 1991 رونمایی شده بود. این خودرو دارای طراحی ویژه‌ای است که برای علاقه‌مندان یاد و خاطره خودرو کلاسیک بوگاتی را تداعی می‌کند. در کنار طراحی کاملا جدید بوگاتی چنتودیچی شاهد رگه‌هایی از گذشته نیز هستیم. در همین رابطه Achim Anscheidt، مدیر طراحی بوگاتی عنوان کرد از لحاظ فنی برای ارائه یک نمای کلاسیک در خودروهای امروزی بدون هیچ‌گونه کپی‌کاری با یک موضوع پیچیده مواجه می‌شویم. از این رو به ناچار برای ترکیب نیازهای هوایی پیچیده یک خودرو با ظاهر کاملا جدید از روش جدیدی استفاده کردیم.

مشخصات بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی چنتودیچی

در کنار کار پیچیده و سخت طراحان، شاهد یک طراحی بسیار هیجان‌انگیز هستیم، چراکه طراحان توانستند ویژگی‌های طراحی شیرون و EB110 را با موارد جدیدی ترکیب کنند. در جلو، باله‌های افقی و جلوپنجره نعل اسبی کوچک این خودرو همانند مدل EB110 ساخته شده است. این خودرو از اسپلیتر جدید، چراغ‌های جلوی LED بسیار باریک و کاپوتی با آیرودینامیک ارتقا یافته برخوردار است.

بوگاتی چنتودیچی

در نمای جانبی نیز شاهد افزایش شیب ستون‌های A و سقف صاف‌تر هستیم که به مدل EB110 شباهت بیشتری پیدا کرده است و با توجه با اینکه ورودی‌های هوای جانبی شیرون در این مدل حذف شده است، جای آنها طراحان 5 ورودی هوای دایر‌ه‌ای در پشت پنجره عقب تعبیه کرده‌اند تا هم هوای موتور را تامین کند و هم به مدل EB110 شبیه‌تر شود. ورودی هوای پایینی مشابه EB110 و خط شانه برجسته با شیبی به سمت بالا از سایر ویژگی‌های این بخش محسوب می‌شوند.

بوگاتی چنتودیچی

در بخش عقب بوگاتی چنتودیچی شاهد طراحی ویژه‌ای هستیم. در این بخش یک دیفیوزر بزرگ با 4 سر اگزوز عمودی، چراغ‌های شناور و یک بال بسیار بزرگ خودنمایی می‌کنند. هرچند بوگاتی اعلام کرد بخش عقب متمایز از مدل EB110 است، اما چراغ‌ها به سوپر اسپرت دهه 90 بوگاتی شباهت زیادی دارد.

بوگاتی چنتودیچی

این خودرو از همان موتور بوگاتی شیرون بهره می‌برد؛ یعنی یک موتور 8 لیتری W16 چهار توربو وظیفه تامین نیرو را دارد و قدرت تولیدی آن 1600 اسب بخار است که نسبت به بوگاتی شیرون حدود 100 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. بوگاتی چنتودیچی می‌تواند ظرف مدت 2.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و ظرف مدت 6.1 ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بوگاتی چنتودیچی

این خودروی پرقدرت برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت نیز فقط به 13.1 ثانیه نیاز خواهد داشت، اما بوگاتی برای این خودرو محدودیت سرعت 380 کیلومتر بر ساعت را در نظر گرفته است. گفتنی است طراحان با مجموعه‌ای از تغییرات مانند برف‌پاک‌کن‌های سبک‌وزن و تثبیت‌کننده‌های فیبر کربنی وزن این خودرو را 20 کیلوگرم کاهش داده‌اند. این خودرو فقط در تعداد 10 دستگاه ساخته می‌شود و سالانه فقط 2 دستگاه با قیمت 8 میلیون یورو به خریداران تحویل خواهد شد.

تصاویر بوگاتی چنتودیچی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. وای فکم افتاد عالیه هم از نظر خوشگلی هم از نظر مقاومتش

  2. واییی چه عزیزههه 😍😍😍

  3. باز هم عجایبی از بلاد کفر
    هنر نزد ایرانیان هست و بس…خاک را به هنر کیمیا میکنیم…خخخخ