مقابله با فیلترشکن

احتمال فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس‌اپ و سایر شبکه های اجتماعی خارجی

احتمال فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس اپ و سایر شبکه های اجتماعی خارجی در ایران با سخنان امروز احمد خاتمی در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری قوت گرفت.

بعد از فیلتر تلگرام،‌ هرزگاهی زمزمه فیلتر سایر پیام رسان ها یا شبکه های اجتماعی خارجی در ایران به گوش می‌رسید و در این میان،‌ احتمال فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ به خاطر محبوبیت و استفاده زیاد کاربران ایرانی از آنها همیشه در کانون توجه بوده است.

حالا و پس از مشکلات پیش آمده در کشور پس از افزایش قیمت بنزین، احتمال فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس‌اپ و سایر شبکه های اجتماعی خارجی در ایران بسیار بالا رفته است؛‌ تا جایی که آیت الله خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در قم گفت :

شبکه‌ها و فضای مجازی خارجی در حوادث اخیر جنایت کارانه عمل کردند و به صراحت تخریب و اغتشاش را آموزش می‌دادند از این رو اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان در مصوبه‌ای تاکید کردند، مسئولان از فعالیت مجدد این  شبکه‌ها معاند جلوگیری کنند.

البته طبق قانون اساسی،‌ مجلس خبرگان قانون گذاری نمی‌کند و احمد خاتمی در مصاحبه ای دیگر تاکید کرده که نظر مذکور توصیه محسوب می‌شود، چرا که مجلس خبرگان کار قانون‌گذاری نمی‌کند.

لازم به ذکر است که در این سخنان هیچ اشاره ای به نام پیام رسان یا شبکه اجتماعی خاصی نشده اما با توجه به محبوبیت اینستاگرام و واتس اپ در ایران،‌ به نظر می‌رسد که منظور از “شبکه‌ها و فضای مجازی خارجی” همین اپلیکیشن ها باشند.

به هر صورت امیدواریم که احتمال فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس‌اپ تنها در حد یک احتمال باقی مانده و به واقعیت تبدیل نشود!

با عرض پوزش فراوان از تمام کاربران عزیز گجت نیوز،‌ به ناچار مجبور به بستن کامنت های این پست هستیم.