سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و اس 10 لایت

سامسونگ از دو گوشی میان‌رده و اقتصادی خود پرده برداشته و در ادامه قصد داریم با نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite) و گلکسی اس 10 لایت (Galaxy S10 Lite) مشخصات آن‌ها را زیر ذره‌بین ببریم.

در حالی که کمپانی‌های مختلف دست به معرفی محصولات جدیدشان می‌زنند و نمایشگاه CES 2020 به طور غیر رسمی توسط آن‌ها شروع شده، سامسونگ دو گوشی جدید خود را معرفی کرد که سخت افزار قابل قبولی در کنار قیمت اقتصادی دارند. نوت 10 لایت و اس 10 لایت دو میان‌رده جدید کره‌ای هستند که برخلاف برادران بزرگترشان قیمت معقولانه‌تری دارند ولی عملکردشان چندان تحت تاثیر قیمتشان قرار نگرفته است. سامسونگ درباره هیچ یک از گوشی‌های جدیدش صحبتی نکرده و باعث تعجب اهالی رسانه شده است؛ اما در ادامه با نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت با جزییات آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد و بخشی از ناگفته‌های سامسونگ را کشف خواهیم کرد.

نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

گلکسی نوت 10 لایت و اس 10 لایت نقاط قوت مشترک فراوانی با یکدیگر دارند. برای مثال هر دو به نمایشگر 6.7 اینچی با پنل Super AMOLED Infinity-O با سوراخی برای دوربین سلفی و رزولوشن 2400×1080 مجهز شده‌اند، هر دو اندروید 10 را به طور پیش‌فرض اجرا می‌کنند، هر دو با رم 6 یا 8 گیگابایتی روانه بازار می‌شوند، هر دو از سنسور تشخیص اثر انگشت درون نمایشگر برخوردارند، حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارند و از باتری 4500 میلی‌آمپری تغذیه می‌کنند.

با وجود تمامی شباهت‌ها، این دو گوشی تفاوت‌های عمده‌ای نیز با یکدیگر دارند. نوت 10 لایت بر خلاف اس 10 لایت از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و قلم اس پن را در خود جای داده است. در حالی که هر دو گوشی مجهز به دوربین سه گانه هستند، اما مشخصات دوربین نوت 10 لایت به ترتیب زیر است:

  • سنسور 12 مگاپیکسلی عریض با فوکوس خودکار پیکسل دوگانه، OIS و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7
  • سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2
  • سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

این مشخصات دوربین بیشتر شبیه به پرچمداران 2019 سامسونگ بوده که مزایای خودشان را نیز دارند. اما در سوی دیگر ترکیب دوربین سه گانه اس 10 لایت متفاوت و کمی عجیب بوده و از سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض همانند نوت 10 لایت و سنسور 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو تشکیل شده است. اما آخرین باری که نیاز به عکس‌برداری روی لنز ماکرو داشته‌اید چه زمانی بوده و آیا تصاویر ماکرو تا این حد میان کاربران محبوب و رایج است که بتوانیم لنز ماکرو را جایگزین لنز تله‌فوتو کنیم؟

تفاوت‌ها میان این دو گوشی به همینجا ختم نمی‌شود و نوت 10 لایت به چیپست هشت هسته‌ای اگزینوس تجهیز شده ولی اس 10 لایت از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 855 برخوردار است. به نظر می‌رسد نسخه لایت اس 10 عملکرد بهتری نسبت به نوت 10 لایت داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست آیا نسخه اسنپدراگون اس 10 لایت مخصوص به بازار آمریکاست یا در سراسر جهان با همین چیپست به فروش خواهد رسید.

در نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و اس 10 لایت دریافتیم هر دو گوشی به اندازه پرچمداران سامسونگ سریع هستند و با وجود اینکه نوت 10 لایت ترکیب دوربین بهتری دارد اما دوربین اس 10 لایت به هیچ وجه ناامید کننده یا بی کیفیت نیست و هر دو عملکرد خوبی دارند. جای تعجبی ندارد اگر بگوییم رزولوشن و چگالی پیکسلی نمایشگر میان‌رده‌های جدید کره‌ای به پای پرچمداران نمی‌رسند، اما در آن‌ها نمی‌توانیم نقطه ضعف یا مشکلی پیدا کنیم تا به خاطر آن از سامسونگ ناراضی باشیم.

نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

شاید تصور کنید قلم اس پن گلکسی نوت 10 لایت همان کارایی‌های نوت 10 را داشته باشد، اما اینطور نیست و قلم نوت 10 لایت از فقدان سنسور ژیروسکوپ رنج می‌برد. با این حساب دیگر خبری از Air Action های جدید و جادویی سامسونگ برای این گوشی نخواهد بود و طرفداران سامسونگ را کمی ناامید می‌کند. البته برخی از کاربران نوت 10 نیز از همان ابتدا این قابلیت‌ها را غیرفعال می‌کنند و در استفاده روزمره‌شان از گوشی آن‌ها را استفاده نمی‌کنند. بنابراین کاربران نوت 10 لایت چیز زیادی را از دست نمی‌دهند.

نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

در مجموع و طی نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و اس 10 لایت باید بگوییم این دو گوشی المان‌های زیادی دارند که هر یک را می‌توانند به اسمارت فونی محبوب و پرفروش تبدیل کنند. قیمت اقتصادی آن‌ها نیز مرهمی برای مشتریانی خواهد بود که توانایی خرید یک پرچمدار چند هزار دلاری را ندارند اما همواره به تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های جدید اسمارت فون‌ها علاقه نشان می‌دهند. اما در حال حاضر نمی‌توانیم یکی از این دو گوشی را برتر یا اقتصادی‌تر از دیگری بدانیم، چرا که سامسونگ هیچ اطلاع‌رسانی‌ای درباره قیمت آن‌ها انجام نداده است.

گرچه پیش از این هم سامسونگ نسخه‌ای ارزان‌قیمت از گلکسی اس 10 تحت عنوان گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e) را در سال گذشته معرفی کرده بود اما ظاهرا در ابتدای سال جدید میلادی و در نمایشگاه CES 2020 تغییر رویه داده و نسخه‌های لایت را به عنوان نمونه ارزان‌قیمت پرچمدارانش معرفی می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا خط تولید سری e به پایان رسیده و سری لایت جایگزین آن‌ها شده‌اند یا اینکه هر دو خط تولید در کنار یکدیگر فعالیت خواهند کرد. سکوت سامسونگ انبوهی از سوالات بی پاسخ را به وجود آورده و شاید تا زمان عرضه این دو موبایل به بازار (معمای دیگری که بی پاسخ مانده!) کره‌ای‌ها توضیحاتی حول روند کاری جدید خود ارائه دهند.

در ادامه شما را به تماشای نگاه اولیه به گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت دعوت می‌کنیم.

ویدیوی نگاه اولیه به گلکسی نوت 10 لایت و اس 10 لایت

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی های ما فوق پریمیوم در سطح میان رده اند