سونی ویژن اس

کانسپت خودرو الکتریکی سونی ویژن اس رونمایی شد؛ نمایش قدرت خودروسازی سونی

کانسپت خودرو الکتریکی سونی ویژن اس (Sony Vision-S) با تکنولوژی خودران و فناوری‌های بسیار مدرن در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد تا سونی، توانایی خود در عرصه خودروسازی را به رخ بکشد.

شرکت سونی در نمایشگاه CES 2020 کانسپت یک خودرو الکتریکی خودران را به نمایش گذاشت تا قدرت خود در صنعت خودروسازی را نیز به رخ بکشد. این مدل مفهومی، اولین تلاش شرکت سونی در عرصه خودروسازی، به عنوان یکی از غول‌های دنیای فناوری است و Vision-S نام دارد. سونی در نمایشگاه CES 2020 اعلام کرد، کانسپت Vision-S ساخته شده تا فناوری‌های اتومبیل‌سازی که سونی توسعه داده است را به نمایش بگذارد. سونی در ساخت این سدان با تعدادی از شرکت‌های بزرگ از جمله بوش، انویدیا، کانتیننتال و کوالکام همکاری کرده است.

سونی ویژن اس

در خودرو الکتریکی سونی ویژن اس ، 33 سنسور قرار گرفته و رانندگی خودران، فناوری 360 Reality Audio و نمایشگرهای فوق عریض در آن ارائه می‌شود. نمونه اولیه Vision-S بسیاری از فناوری‌های تصویربرداری، سنسورها، فناوری هوش مصنوعی، ارتباط از راه دور و فناوری‌های ابری سونی را در خود جمع کرده است.

33 سنسوری که در بالا به آن اشاره کردیم، در قسمت داخلی و خارجی این وسیله نقلیه واقع شده‌اند. این سنسورها شامل سنسورهای تصویری CMOS با وضوح بالا، سازگاری با اچ دی آر برای سنجش جاده، تشخیص اشیاء و شناسایی رنگ‌ها، حالت LiDAR برای دید در روز و شب و شناسایی اشیاء و رادار برای تشخیص سرعت نسبی و سنجش از راه دور می‌شوند. همچنین سنسورهای Time of Flight یا ToF تعبیه شده در این خودرو می‌تواند افراد و اشیای داخل و خارج اتومبیل را شناسایی کند. این سنسورهای ToF در سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو نیز کاربرد دارند. همه این سنسورها و فناوری‌های، ترکیبی را ایجاد کرده‌اند که سونی آن را «طرح مفهومی پیله ایمنی» (Safety Cocoon Soncept) نامیده است. دید 360 درجه اطراف خودرو و رانندگی خودران سطح 2 از دیگر ویژگی‌های کانسپت خودرو الکتریکی سونی ویژن اس به شمار می‌روند. این سیستم رانندگی خودران بدان معناست که سیستم می‌تواند کنترل کامل در شتاب، ترمز و فرمان را به دست بگیرد، اما به نظارت راننده نیز نیاز خواهد بود.

سونی ویژن اس

این خودرو ظرفیت حمل 4 سرنشین را دارد و دارای دو موتور 200 کیلوواتی است. سونی ویژن اس می‌تواند در مدت 4.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز حدود 240 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. سونی در کانسپت Vision-S تمرکز زیادی روی سرگرمی در داخل خودرو داشته و یکی از فناوری‌هایی که در این زمینه ارائه کرده، تکنولوژی 360 Reality Audio است که صدای 360 درجه فراگیری را در داخل خودرو پخش می‌کند. همچنین هر صندلی، بلندگوی مخصوص به خود را دارد.

هنوز سوال‌های زیادی در مورد این کانسپت الکتریکی وجود دارد و سونی جزئیات بیشتری را در مورد این خودرو ارائه نداده و باید منتظر بمانیم و ببینیم سونی در اولین تجربه جدی خودروسازی خود چگونه عمل می‌کند.

گالری تصاویر خودرو سونی ویژن اس

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*