پروژه نئون

سامسونگ در پروژه نئون (NEON) انسان مصنوعی تولید می‌کند!

بعد از گمانه‌زنی‌های بی‌شمار پیرامون چیستی پروژه نئون (NEON) سامسونگ طی نمایشگاه CES 2020 رسما از این فناوری که در آزمایشگاه‌های STAR در حال توسعه است رونمایی کرد که پروژه‌ای برای ساخت «انسان‌های مصنوعی» محسوب می‌شود.

سامسونگ با پروژه نئون قصد دارد انسان‌هایی مصنوعی بسازد که در کارهای خدماتی مثل راهنمای هتل‌ها، مسئول پذیرش و… بتوان از آن‌ها استفاده کرد و عملکردی مشابه یک انسان واقعی داشته باشند. این شبیه‌سازی‌های دیجیتال توسط هوش مصنوعی Core R3 در آزمایشگاه‌های STAR توسعه یافته‌اند و SPECTRA به این نئون‌ها توان یادگیری، احساسات و حافظه را ارائه می‌دهد.

پروژه نئون

بر اساس ادعای سازندگان در CES 2020 با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این نئون‌ها می‌توانند به عنوان مجری، سخنگو یا حتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به کارگیری شوند! حتی به سادگی می‌توانند همدم و دوست شما باشند.

ما فعلا تنها با ویدیو و اطلاعاتی محدود در باره این آواتارهای نئونی روبه رو هستیم. صد البته نمایشی که سامسونگ داشته است یک ویدیو ساختگی با کامپیوتر نیست و با نئون‌هایی بسیار شبیه انسان مقابل دوربین مواجه هستیم، اما اینکه در نزدیک و واقعیت زاده‌های پروژه NEON چگونه عمل خواهند کرد هنوز مشخص نیست.

قرار است طی سال 2020 اطلاعات بیشتری از این انسان‌ها در اختیار شرکای سامسونگ قرار بگیرد و در نتیجه تا پیش از CES 2021 بیشتر درباره این پروژه خواهیم شنید.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدایا بسه دیگه….
    خسته شدیم دیگه …
    مام پراید میزنیم بدون زه بغل و …