مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل

مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل ؛ همه چیز در ظاهری زیبا خلاصه می‌شود

مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل در نمایشگاه CES 2020 لاس وگاس معرفی شد. کمپانی DELL در لپ تاپ پرچمدار خودش به زیبایی ظاهری بیشتر از هر چیزی توجه کرده است. توجه شما را در این مقاله به بررسی کوتاهی از این لپ تاپ قدرتمند جلب می‌کنیم.

سال گذشته اتفاق جالبی رخ داد. مدل هیبرید لپ تاپ XPS 13 دل درخشان‌تر از مدل استاندارد آن ظاهر شد. این نوت بوک کانورتیبل دارای ظاهری شیک و مدرن، یک نمایشگر با نسبت ابعاد بزرگ و حتی حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر نسبت به مدل اصلی خود بود. حالا دل آماده‌ی اجرای عدالت در مورد XPS 13 معمولی است. مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل هرآنچه ما در نسخه هیبرید آن دیده بودیم، به جز قابلیت 360 درجه‌ای آن را (که البته طبیعی هم هست) ارائه می‌کند.

مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل

دل می‌گوید نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه‌ی ایکس پی اس جدید به 91.5 درصد رسیده که حتی از آخرین مدل لپ تاپ Spectre x360 شرکت HP نیز بیشتر است. این نمایشگر 13.4 اینچی را با حاشیه‌های کناری کمتر٬ به ستاره‌ای درخشان‌تر تبدیل کرده است. بهتر از همه٬ XPS 13 چانه‌ی پایینی نمایشگر که در مدل سال قبل وجود داشت نیز با این لپ تاپ خداحافظی کرده است. اکنون نمایشگر مستقیماً به کیبورد وصل شده است. نسبت ابعاد بلندتر 16:10 همچنین فضای بیشتری برای کار کردن نسبت به یک نمایشگر لپ تاپ استاندارد را ارائه می‌کند. درست مانند گذشته٬ شما حق انتخاب بین نمایشگر 1080p و 4K را دارید که البته همه‌ی آن ها از HDR و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل

صفحه کلید XPS 13 اکنون تا لبه‌های کناری نمایشگر کشیده شده است٬ 9 درصد کل کلیدها بزرگ‌تر شده و تاچ پد نیز 17 درصد بزرگ‌تر شده است. در حالی که آن شبیه به کیبورد MagLev است٬ اما احساس کار با آن شبیه به آخرین نسل ایکس پی اس با سوئیچ‌هایی عمیق‌تر است. من به کلیدهای کم عقم در لپ تاپ‌های کانورتیبل عادت کرده‌ام٬ اما می‌توانم درک کنم که چرا دل می‌ترسد آن‌ها را در لپ تاپ پرچمدار خود آزمایش کند. همانطور که انتظار می‌رفت این لپ تاپ از پردازنده‌های نسل دهمی 10 نانومتری اینتل (از Core i3 گرفته تا نسخه 4 هسته‌ای Core i7-1065G7) و تا حداکثر 32 گیگابایت رم DDR4 قدرت می‌گیرد. چیپست‌های نسل دهمی همچنین به چیپ‌های گرافیک Iris Plus اینتل نیز مجهز هستند که گام بزرگی را نسبت به چیپ‌های گرافیکی یکپاچه در گذشته برداشته‌اند.

مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل

متاسفانه نمی‌توانید انتظار داشته باشید ایکس پی اس جدید با نسخه‌ی شش هسته‌ای پردازنده‌های نسل دهمی اینتل عرضه شود. دل همچنان مدل‌های نسل گذشته را برای کاربرانی که به توان بیشتری نیاز دارند حفظ کرده است؛ بنابراین اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید باید مدل 2019 لپ تاپ XPS 13 را خریداری کنید یا آنکه منتظر XPS 15 بمانید.

جای تعجب نیست که دل پیشرفت‌های طراحی 2 در 1 را به نسخه‌ی معمولی ایکس پی اس ۱۳ انتقال ندهد٬ اما هنوز هم این نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی قانع کننده‌ای برای کسانیست که به دنبال خرید یک لپ تاپ مدرن‌تر هستند. فلز‌هایی که در ساخت این لپ تاپ استفاده شده جلای بیشتری گرفته‌اند که به شما احساس یک لوازم خانگی باکیفیت را می‌دهد. و نمایشگر به همراه صفحه کلید بزرگ‌تر به زیبا‌تر شدن مدل 2020 لپ تاپ XPS 13 دل کمک کرده است. این همان چیزیست که ما در سال 2020 انتظار ملاقاتش را داشتیم.

دل کاربران لینوکس را نیز فراموش نکرده است. این کمپانی نسخه‌ی ویژه‌ای از لپ تاپ جدید خود به نام XPS 13 Developer Edition را نیز عرضه خواهد کرد که به سیستم عامل Ubuntu 18.04LTS مجهز است. این دیوایس به پردازنده نسل دهمی Project Spuntik ادل مجهز است که با هدف ارائه‌ی یک نوت بوک باکیفیت برای توسعه دهندگان طراحی شده است.

نسخه معمولی XPS جدید دل از هفتم ژانویه با قیمت پایه 1000 دلاری عرضه می‌شود. نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان آن نیز با قیمت 1200 دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :