ویروس کرونا در آب

ماندگاری ویروس کرونا در آب ؛ کروناویروس با جوشاندن آب به سرعت نابود می‌شود

بررسی جدید محققان درباره ماندگاری ویروس کرونا در آب نشان می‌دهد با جوشاندن آب می‌توان کروناویروس را به سرعت نابود کرد.

از هنگامی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد و خود را به سراسر این سیاره رساند، تعداد زیادی از محققان به دنبال بررسی ماندگاری این ویروس در فضاهای مختلف بودند. دانشمندان در بررسی‌های جدید خود دریافتند ماندگاری کرونا در آب نسبت به سایر فضاها متفاوت بوده و با جوشاندن آب می‌توان ویروس کرونا را به سرعت نابود کرد.

نابودی ویروس کرونا در آب با جوشاندن

طبق این بررسی جدید، کروناویروس در آب و در دمای اتاق به مدت 24 ساعت زنده باقی خواهد ماند و تراکم ماندگاری ویروس در این فضا تا 90 درصد است، اما همین تحقیقات حاکی از آن است که جوشاندن آب می‌تواند کرونا ویروس را به سرعت نابود سازد. همچنین اگر به آب کلر نیز اضافه شود، می‌توان کروناویروس را نابود ساخت.

در این بررسی محققان مرکز ویروس‌شناسی روسیه شرایط ماندگاری این ویروس در آب دریا را نیز مورد بررسی قرار دادند که متوجه شدند کرونا در آب دریا قادر به تکثیر نیست، اما می‌تواند در دریا به مدت مشخصی زنده بماند. به طور کلی دمای آب تعیین کننده شرایط زیست ویروس در آب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خوب این کار واسه ضدعفونی کردن لباس ها خیلی خوب هم میتونیم اون رو در داخل آب جوش قرار بدیم البته باید توجه کنیم که رنگ لباس و از بین نره