اینترنت پرسرعت ایرانسل

اینترنت پرسرعت ایرانسل در بیش از 13 هزار مدرسه روستایی

با افتتاح رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌دسترسی به اینترنت پرسرعت ایرانسل در 13 هزار و 636 مدرسه روستایی فراهم می‌شود.

شرکت ایرانسل در راستای اهداف مسئولیت اجتماعی خود و به منظور کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین در قالب پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای هوشمندسازی مدارس کشور، بیش از 13 هزار مدرسه روستایی کشور را به اینترنت پرسرعت مجهز کرده است. در راستای این پروژه که امروز، دوشنبه 14 مهر 99 توسط رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود، 13 هزار و 636 مدرسه روستایی در کشور به اینترنت پرسرعت ایرانسل مجهز می‌شوند.

جزئیات ارائه اینترنت پرسرعت ایرانسل در مدارس

ایرانسل اعلام کرد این پروژه با هدف گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در مدارس روستایی و شهری و با حمایت مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با استفاده از سهم پروژه خدمات عمومی اجباری یا Universal Services Obligation (به اختصار USO) از درآمد اپراتورها اجرا شده است تا بتوانیم عدالت ارتباطی مد نظر وزیر ارتباطات را محقق کنیم. در فاز نخست کل این پروژه، اینترنت پرسرعت برای 76 هزار و 400 مدرسه شامل 38 هزار و 333 مدرسه شهری و 38 هزار و 67 مدرسه روستایی فراهم می‌شود که تمامی بودجه مورد نیاز برای آن از محل پروژه USO هزینه خواهد شد.

ایرانسل در این پروژه، 13636 مدرسه روستایی را با نصب و راه‌اندازی مودم و ارائه سیم کارت و بسته اینترنت، به اینترنت پرسرعت خود مجهز کرده که از این میان، 6 هزار و 573 مدرسه روستایی به صورت مستقیم توسط ایرانسل و 7 هزار و 63 مدرسه روستایی هم با برون سپاری ایرانسل به شرکت های وب به اینترنت مجهز شده‌اند. از بین 38 هزار و 67 مدرسه روستایی در کل این پروژه، 13 هزار و 636 مدرسه به دست ایرانسل، 4 هزار و 482 مدرسه توسط همراه اول و 19 هزار و 949 مدرسه به وسیله اینترنت ثابت شرکت مخابرات به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین 38 هزار و 333 مدرسه شهری در کشور از طریق اینترنت ثابت مخابرات به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

اینترنت پرسرعت ایرانسل

پروژه هوشمندسازی مدارس کشور، امروز دوشنبه 14 مهر 1399 توسط رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح می‌شود و در این مراسم افتتاحیه، مجموعه «شبکه دانا» به عنوان ارائه دهنده جامع و غیر انحصاری خدمات آموزشی دانش آموزان، آغاز به کار می‌کند. همین‌طور «دانا پلاس» ایرانسل به عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی ارائه دهنده خدمات آموزشی در شبکه دانا معرفی خواهد شد.

مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم افتتاحیه آنلاین، جزئیات پروژه هوشمندسازی مدارس کشور را تشریح می‌کند و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشور نیز این پروژه را افتتاح خواهد کرد. علاوه بر آن، ارتباط زنده‌ای با مدرسه «محمدعلی برادران» در روستای شمه سر، واقع در شهر کنارک استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک نمونه از مدارس روستایی این پروژه، با حضور دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات برقرار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*