تست صدا آیفون ۱۲

نتایج تست صدا آیفون ۱۲ در DXOMARK منتشر شد

نتایج تست صدا آیفون ۱۲ در DXOMARK منتشر شد. نتایج این گوشی بهتر از مدل های پرو سال گذشته اعلام شده است.

DXOMARK مارک عمدتا به دلیل بررسی قابلیت های دوربین شناخته شده است. سال گذشته این گروه از بررسی عملکرد صوتی گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد.  این شرکت هم اکنون تست صدا آیفون ۱۲ را که اخیرا به بازار عرضه شده منتشر کرده است.  محصول آیفون جزو برترین گوشی ها در این زمینه محسوب می‌شود.

آیفون ۱۲ در تست صدا امتیاز ۷۳ را کسب کرده است.  با توجه به نمره ۷۲ آیفون ۱۱ ، این یک پیشرفت جزئی نسبت به سال پیش محسوب می شود. قابل توجه است که محصول جدید اپل، جزو ۱۰ گوشی برتر از لحاظ عملکرد صوتی قرار گرفته است.  این گوشی در حال حاضر در مکان ششم و دقیقاً بالاتر از پرچم‌دار سال قبل اپل یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس قرار دارد.تست صدا آیفون ۱۲

از لحاظ قابلیت های صوتی به نظر نمی رسد که آیفون ۱۲ تغییر چندانی را تجربه  کرده باشد. این گوشی دو اسپیکر برای پخش استریو دو میکروفون برای حذف نویز پس زمینه و فناوری Dolby Atmos به همراه دارد. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا تجربه طبیعی تری از صدای سه بعدی داشته باشد.  گفتنی است که در زمان فیلمبرداری، بزرگنمایی صوتی نیز به این گوشی اضافه شده است.

امتیاز تست صدا آیفون ۱۲ در رتبه ششم و پایین‌تر از برندهای شیائومی، هوآوی، ایسوس و اوپو قرار می‌گیرد. از طرفي، این گوشی به شکل شگفت‌انگیزی پایین‌تر از  آیفون ایکس اس مکس نیز قرار گرفته است.

شیائومی می ۱۰ پرو با 76 امتیاز در صدر این لیست قرار گرفته است. DXO در مورد تست آیفون ۱۲ اعلام کرد که قابلیت‌های مناسبي دارد اما پیشرفت بزرگی نسبت به آیفون ۱۱ در آن ایجاد نشده است.تست صدا آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ در هر دو بخش ضبط و پخش امتیاز ۷۳ را کسب کرده است. طبق گزارش، این گوشی در زمینه‌هایی مانند ارائه فضا، عملکرد خوبی دارد. همچنین به نظر می‌رسد که حداکثر حجم مناسب و رضایت بخشی نیز داشته است.

با این حال محصول اپل در  پخش صدای طیف کم با اشکالاتی همراه است. همچنین اعلام شده که هنگام ضبط صدا در بعضی از مواقع نویز هایی  وجود داشته است.

به طور خلاصه تست صدا آیفون ۱۲ در dxomark جزو موارد برتر قرار می‌گیرد اما نسبت به نسل قبلی پیشرفت چندانی نداشته است.