تست باتری آیفون 12 پرو مکس

تست باتری آیفون 12 پرو مکس ؛ همه چیز خوب است به جز یک مورد

iPhone 12 Pro Max به عنوان بزرگترین گوشی سری جدید پرچمداران اپل، بیشترین ظرفیت باتری را نسبت به سایر مدل‌ها دارد. به‌تازگی نتایج تست باتری آیفون 12 پرو مکس منتشر شده است.

دو دلیل عمده برای خرید آیفون 12 پرو مکس وجود دارد و آن هم نمایشگر بزرگ‌تر و باتری بزرگتر نسبت به سایر مدل‌هاست. این گوشی به باتری 3687 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که بیشترین مقدار در خانواده آیفون 12 محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم به تست باتری آیفون 12 پرو مکس بپردازیم.

ظرفیت باتری گوشی‌های سری آیفون 12:

  • آیفون 12 مینی: 2227 میلی‌آمپر ساعت
  • آیفون 12 / 12 پرو: 2815 میلی‌آمپر ساعت
  • آیفون 12 پرو مکس: 3687 میلی‌آمپر ساعت

با توجه ظرفیت باتری زیاد آیفون 12 پرو مکس (نسبت به استانداردهای اپل)، طول عمر بسیار بالایی از این گوشی انتظار می‌رود. برای فهمیدن مقدار دقیق شارژدهی این گوشی به تست باتری آیفون 12 پرو مکس پرداختیم و نتایج جالبی بدست آمد.

تست باتری آیفون 12 پرو مکس : تماشای ویدیو در یوتیوب

تست باتری آیفون 12 پرو مکسبسیاری از افراد به تماشای ویدیو در یوتیوب علاقه‌مند هستند و این پلتفرم برای کاربران جایگزین تلویزیون شده است. بنابراین تست تماشای یوتویب می‌تواند میزان دوام باتری در استفاده‌ی روزمره را نشان دهد.

باتری آیفون 12 پرو مکس 8 ساعت 37 دقیقه در آزماش تماشای ویدیو در یوتیوب دوام آورد. این مقدار اندکی کمتر از آیفون 11 پرو مکس است که موفق به ثبت زمان 8 ساعت 58 دقیقه شده بود. البته با توجه به کاهش ظرفیت باتری آیفون 12 پرو مکس نسبت به مدل سال قبل، این موضوع قابل پیش بینی بود.

عملکرد ضعیف گوشی‌های اپل در این تست چیز تازه‌ای نیست و آیفون‌های قدیمی نیز دوام خوبی از خود نشان نداده بودند. اما اخیرا برخی از پرچمداران اندرویدی نیز امتیازات بدی در این تست گرفته‌اند. به عنوان مثال، گلکسی نوت 20 اولترا در این تست عملکرد بسیار ضعیفی داشت و تنها 7 ساعت دوام آورد. گفتنی است که گلکسی اس 20 اولترا  موفق شده بود 10 ساعت 29 دقیقه ویدیو در یوتیوب نمایش دهد.

وب گردی

تست باتری آیفون 12 پرو مکسبا وجود باتری کوچکتر آیفون 12 پرو مکس نسبت به مدل سال گذشته، امتیاز وب گردی این گوشی از آیفون 11 پرو مکس بیشتر است. باتری این گوشی 14 ساعت و 6 دقیقه در وب گردی دوام آورد که مناسب به نظر می‌رسد. این تست، سبک‌ترین آزمایش مربوط به باتری است که نشان می‌دهد محصول اپل در استفاده‌های متوسط و روزمره، شارژدهی خوبی خواهد داشت.

گفتنی است که این گوشی عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی با باتری‌های بسیار بزرگ‌تر (مانند گلکسی اس 20 اولترا) داشته است. بنابراین اگر در طول روز زیاد وب‌گردی می‌کیند، طول عمر باتری آیفون 12 پرومکس، شما را شگفته زده خواهد كرد.

تست باتری آیفون 12 پرو مکس در اجرای بازی سه‌بعدی

تست باتری آیفون 12 پرو مکساگر تست باتری آیفون 12 مینی را خوانده باشید، می‌دانید که پرچمداران جدید اپل، عملكرد خوبی در این تست ندارد. با این وجود، آیفون 12 پرو مکس نیز مانند دیگر اعضای خانواده نتایج جالبی ثبت نکرد. آیفون 12 پرو مکس برخلاف سایر پرچمداران، در این تست شروع به گرم شدن کرد و همین موضوع موجب تخلیه سریع‌تر باتری شد. البته این گوشی با وجود ظرفیت باتری بیشتر، نیست به سه آیفون دیگر بیشتر دوام آورد؛ اما امتیاز کلی آن پایین‌تر از میانگین گوشی های پرچمدار بود.

برای بررسی این موضوع، ما چندین بازی مختلف را روی آیفون 12 پرو مکس اجرا کردیم و نتایج متفاوتي بدست آمد. به عنوان مثال باتری در بازی Minecraft به سرعت تخلیه می‌شود در حالی که در بازی Call of Duty Mobile دوام ببشتری دارد.

ظاهرا برخی از بازی‌ها برای تراشه جدید اپل A14 بهینه نیستند و فشار مضاعفی به آن وارد می‌کنند. همین اتفاق، کاهش دوام باتری را به دنبال دارد. خوشبختانه این موضوع در تمامی بازی‌ها صدق نمیکند و باتری آیفون 12 پرو مکس بیش از 6 ساعت در اجرای بازی‌های سه بعدی دوام خواهد داشت.

سخن آخر

تست باتری آیفون 12 پرو مکسبا توجه به تست باتری آیفون 12 پرو مکس در اجرای بازی‌های سه‌بعدی، اگر اهل گیم باشید، این گوشی احتمالا شما را تحت تاثیر قرار داد. البته همانطور که گفتیم، در برخی از بازی‌ها شاهد مصرف انرژی بیشتری هستیم. این مشکل احتمالا با ارائه به‌روزسانی از سوی بازی‌سازها رفع خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*