قیمت واکسن کرونا

قیمت واکسن کرونا مدرنا مشخص شد؛ دو برابر گران‌تر از واکسن فایزر!

مدیرعامل شرکت مدرنا قیمت واکسن کرونا توسعه یافته خود را اعلام کرد که از واکسن کرونای شرکت فایزر تقریبا 2 برابر گران‌تر است.

استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مدرنا (Moderna) اعلام کرد دولت‌ها می‌بایست برای هر دوز واکسن ویروس کرونا حدود 25 تا 37 دلار هزینه کنند. وی افزود این قیمت‌ها با توجه به هزینه‌های سیستم بهداشتی، زمانی که یک فرد به کرونا مبتلا می‌شود بسیار منطقی و عادلانه در نظر گرفته شده است. استفان بانسل در ادامه تاکید کرد ما به دنبال سود حداکثری نیستیم و قیمت این واکسن با قیمت واکسن آنفلوآنزا در یک سطح قرار دارد. گفتنی است قیمت واکسن آنفلوآنزا حدود 10 تا 50 دلار است. واکسن کرونای مدرنا با تاثیر 94.5 درصدی تا پایان سال جاری به مقدار 20 میلیون دوز به تولید خواهد رسید.

قیمت واکسن کرونا مدرنا دو برابر واکسن فایزر است

واکسن کرونا فایزر که توسط شرکت داروسازی آمریکایی فایزر (Pfizer) و شرکت بیوتکنولوژی بیو اند تک (BioNTech) آلمان به تولید رسیده است با تاثیرگذاری بیش از 95 درصدی حدود 20 دلار قیمت دارد. از این رو قیمت واکسن کروناویروس شرکت مدرنا دو برابر بیشتر از واکسن فایزر است. همچنین اخیرا اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا قصد دارد واکسن مدرنا و واکسن شرکت‌های فایزر و بیو اند تک را برای واکسیناسیون به تایید برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*