نوآوری گوشی های هوشمند

نظرسنجی: بهترین نوآوری گوشی های هوشمند در سال 2020 کدام است؟

بهترین نوآوری گوشی های هوشمند در سال 2020 کدام است؟ با شرکت در این نظرسنجی به ما بگویید کدام ویژگی جدید را دوست داشتید.

در این مقاله ما به طور خلاصه نوآوری‌هایی را معرفی کرده‌ایم که در سال 2020 شاهد ظهور آنها در بین گوشی های هوشمند بودیم یا به طور کلی این فناوری‌ها در سال 2020 محبوب شدند؛ از اتصال به شبکه 5G گرفته تا دوربین‌های بهبود یافته و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نمایشگر.

شبکه 5G

نوآوری گوشی های هوشمند

اینترنت نسل پنجم یا شبکه 5G را انقلاب بعدی در انتقال اطلاعات به شکل بی سیم می‌دانند و در حال حاضر بسیاری از گوشی های بالارده و حتی برخی گوشی های میان رده از شبکه 5 جی پشتیبانی می‌کنند. از نظر تئوری، سرعت شبکه 5G حدود هزار برابر بیشتر از شبکه 4G است. اکنون این فناوری در برخی کشورهای جهان در حال توسعه است و حتی در ایران نیز چند سایت 5G راه‌اندازی شده، اما هنوز به مرحله فراگیری نرسیده است.

گوشی منعطف با نمایشگر تاشدنی

نوآوری گوشی های هوشمند

سال 2020 سال ظهور فناوری نمایشگر تاشدنی در گوشی های هوشمند بود. امسال چند گوشی منعطف توسط شرکت‌های مختلف معرفی شد. سامسونگ، گوشی منعطف خود را در دو مدل گلکسی فولد و گلکسی زد فلیپ معرفی کرده که بیشتر کارشناسان و کاربران، آنها را در حال حاضر بهترین تاشدنی‌های عرصه موبایل می‌دانند. هواوی نیز با میت ایکس وارد این بازار شده و حتی مایکروسافت با سرفیس دو توانایی خود در این حوزه را نشان داده است. گوشی های منعطف دیگری توسط شرکت‌های مختلف معرفی و عرضه شده و تعداد این محصولات روز به روز بیشتر می‌شود. هم‌اکنون نیز شایعاتی درباره تصمیم اپل برای معرفی یک آیفون تاشو به گوش می‌رسد که باید ببینیم در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد.

نرخ تازه‌سازی نمایشگر

نوآوری گوشی های هوشمند

امروزه تقریبا تمام برندهای تولیدکننده گوشی های هوشمند از نمایشگری با نرخ تازه‌سازی بالا در گوشی های خود استفاده می‌کنند. نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی و 120 هرتزی و حتی بالاتر به قابلیتی محبوب برای کاربران به خصوص گیمرها تبدیل شده و به لطف آن شما تجربه‌ای فوق‌العاده روان و لذت‌بخش از مشاهده محتوای به نمایش درآمده در نمایشگر را خواهید داشت. نرخ نوسازی یا Refresh Rate به میزان سرعت نمایشگر در تازه‌سازی تصویر در هر ثانیه گفته می‌شود که آن را با واحد هرتز اندازه‌گیری می‌کنند و به قابلیتی مهم تبدیل شده است.

سایر ویژگی‌ها

علاوه بر سه مورد مهمی که در بالا اشاره کردیم، یک سری قابلیت جدید در گوشی های هوشمند در سال 2020 وجود داشته که به ما ثابت کرده‌اند نوآوری در حوزه اسمارت فون‌ها نمرده و هنوز هم می‌توان با ویژگی‌های جدید، کاربران را سر ذوق آورد. شارژ فوق سریع باتری تقریبا به تمام گوشی های هوشمند رسیده و البته برندهای وان پلاس، اوپو و شیائومی با ارائه فناوری‌های شارژ بسیار سریع، امکان شارژ کامل باتری در کمتر از 40 دقیقه را ارائه داده‌اند و می‌توان گفت این برندهای چینی در این زمینه سرآمد هستند.

نوآوری گوشی های هوشمند

شارژر بی سیم مگ سیف برای گوشی های آیفون 12 یکی از قابلیت‌های جدیدی بود که در معرفی نسل جدید آیفون‌های اپل شاهد رونمایی از‌ آن بودیم. حتما خبر دارید که اپل در سری آیفون 12 شارژر را از جعبه حذف کرده و به جای آن شارژر بی سیم مغناطیسی مگ سیف را معرفی کرده که می‌تواند به یکی از لوازم جانبی محبوب برای گوشی‌ها تبدیل شود.

نوآوری گوشی های هوشمند

سنسور لیدار در سری آیفون 12، بزرگنمایی‌های چندین برابری در دوربین گوشی‌های هوشمند به خصوص در سری گلکسی نوت سامسونگ و پرچمداران هواوی، فناوری دالبی ویژن در فیلمبرداری با سری آیفون 12، سرامیک شیلد اپل و گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت از نمایشگر، لرزش‌گیری گیمبال مانند در حین فیلمبرداری در گوشی های اوپو، ویوو، گوگل و دیگران، شارژ فوق سریع بی سیم در محصولات جدید هواوی و شیائومی و اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر در گوشی زد تی ای از دیگر قابلیت های جدید گوشی های هوشمند در سال 2020 به شمار می‌روند.

با شرکت در نظرسنجی زیر به ما بگویید که از بین این نوآوری‌ها، کدام یک بیشترین تاثیر را در زندگی روزمره ما داشته و شما کدام یک از آنها را بیشتر دوست داشتید؟ همچنین در بخش نظرات به ما و دیگر کاربران بگویید چرا از یک نوآوری خاص حمایت کرده‌اید و آن قابلیت جدید چگونه زندگی و نحوه کاربری شما با گوشی هوشمند را تغییر داده است.

بهترین نوآوری گوشی های هوشمند در سال 2020

امکان انتخاب چند گزینه وجود دارد