بهترین گوشی های ارزان شهریور 1402

بهترین گوشی های میان رده در شهریور 1402

در ادامه این مطلب به معرفی بهترین گوشی های موبایل میان رده بازار در شهریور ماه 1402 پرداخته و مشخصات و ارزش خرید هریک را بررسی خواهیم کرد.

تنوع باورنکردنی در بازار گوشی های میانرده و خوش قیمت در سال‌های اخیر باعث شده که گزینه‌های فراوانی در کلاس‌های قیمتی و عملکردی متفاوت در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

فهرست مطالب

به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای برخورداری از برخی امکانات ناچار به صرف چند ده میلیون تومان هزینه برای خرید گوشی‌های پرچمدار و پریمیوم باشید؛ بلکه می‌توانید با پرداخت کسری از قیمت یک گوشی پرچمدار، یک میان رده توانمند تهیه کرد و از بسیاری قابلیت‌های پایه و حتی برخی توانایی‌های پرچمداران بهره‌مند شوید.

لیست بهترین گوشی های میان رده از ۶ تا ۳۰ میلیون تومان

  • وان پلاس نورد سی ای 2 لایت – OnePlus Nord CE 2 Lite
  • سامسونگ گلکسی ای 14 – Samsung Galaxy A14 5G + 4G LTE
  • شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس – Xiaomi Redmi Note 11 Pro+
  • موتورولا موتو جی استایلوس 2022 – Motorola Moto G Stylus
  • سامسونگ گلکسی ای 54 – Samsung Galaxy A54 5G
  • گوگل پیکسل 7 – Google Pixel 7
  • آیفون اس ای 2022 – 2022 iPhone SE
  • پوکو ایکس 5 پرو – Poco X5 Pro
  • وان پلاس نورد ان 30 – OnePlus Nord N30
  • ردمی نوت 11 پرو – Redmi Note 11 Pro
  • گوگل پیکسل 7 ای– Google Pixel 7a
  • ناتینگ فون 1 – Nothing Phone 1
  • آنر مجیک 5 لایت – Honor Magic 5 Lite

دسته گوشی های میانرده همچنین پرترافیک‌ترین بخش بازار محصولات موبایل را شامل می‌شود؛ به‌طوری که تعداد زیادی از مشتریان گوشی های اندرویدی در این کلاس قیمتی قرار دارند. به همین جهت، انتخاب بهترین گزینه در این دسته، کاری پیچیده بوده و نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی است.

پیش از هر چیز، علاقه کاربران و نحوه استفاده آن‌ها از گوشی های موبایل، مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار در انتخاب گوشی های موبایل در و میانرده به شمار می‌رود. البته اگر حاضرید برای خرید یک گوشی هوشمند بیشتر هزینه کنید، می‌توانید سراغ لیست بهترین گوشی های پرچمدار بروید.

با این وجود، حتی در صورت تعیین اولویت‌ها و انتخاب از میان محصولات مرتبط، همچنان گزینه‌های متعددی از برندهای مختلف پیش روی کاربران قرار خواهد داشت که می‌توانند خواسته‌های آن‌ها را برآورده کنند.

بهترین گوشی های موبایل میان رده این لیست چه ویژگی هایی دارند؟

در ادامه این مطلب سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از بهترین گوشی های موبایل خوش قیمت که قادرند با هزینه‌ای بسیار مناسب‌تر، کیفیتی بسیار عالی، بعضا هم‌تراز محصولات پریمیوم و پرچمدار بازار را ارائه دهند.

البته دقت کنید که در انتخاب یک گوشی میان رده، باید قید مواردی نظیر قدرتمندترین پردازنده یا توانمندترین ماژول دوربین را بزنید! چرا که این دسته گوشی‌ها عموما سعی دارند توازنی منطقی میان قابلیت‌های مختلف اعم از پردازنده، صفحه نمایش، دوربین و قابلیت‌های سخت افزاری برقرار کنند.

وان پلاس نورد سی ای 2 لایت – OnePlus Nord CE 2 Lite

قیمت: حدود 13 میلیون تومان

وان پلاس نورد سی ای 2

گوشی میانرده وان پلاس نورد CE 2 لایت طراحی کاملا معمولی و حتی کسل‌کننده‌ای دارد! با این حال، عملکرد فنی بسیار عالی این گوشی، تکراری بودن طراحی را جبران می‌کند!

این میانرده از چیپست اسنپدراگون 695 کوالکام بهره برده و به هشت گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز است. علاوه بر این، رابط کاربری بی‌نقص OxygenOS وان پلاس نیز مثل همیشه تجربه‌ای بسیار روان از اندروید را ارائه می‌کند.

صفحه نمایش این دستگاه اندازه‌ای 6.59 اینچی داشته و از یک پانل IPS با رزولوشن تمام اچ دی و نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌کند. این صفحه نمایش قادر به نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها بوده و روشنایی بالایی دارد.

بنابراین تماشای ویدیو روی صفحه نمایش این گوشی بسیار لذت‌بخش است و حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر آن نیز تجربه بصری فوق العاده آن را تکمیل می‌کنند.

بعلاوه، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی وان پلاس CE 2 لایت نیز دیگر نکته مثبت این گوشی به شمار می‌رود که با یک بار شارژ کامل قادر است یک روز کامل و یا حتی یک روز و نیم کاربران را همراهی کند.

در کنار تمامی این موارد، دوربین این گوشی هم کیفیت خوبی داشته و خصوصا در روشنایی روز، تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند.

حسگر اصلی به کار رفته در این گوشی 64 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم f/1.7 دارد. علاوه بر این، یک لنز دو مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین تشخیص عمق برای ایجاد افکت بوکه نیز تکمیل‌کننده ماژول دوربین سه‌تایی این گوشی میانرده وان پلاس هستند.

تصاویر ثبت شده توسط این ماژول دوربین جزئیات مناسبی داشته و از اشباع رنگی قابل قبول بهره می‌برند؛ به‌طوری که شاهد نمایش رنگ‌هایی طبیعی در آن‌ها هستیم.

در عین حال، کیفیت تصاویر دوربین با تاریک شدن محیط کاهش یافته و به‌تدریج پر از نویز می‌شود.

در بخش تصویربرداری هم CE 2 Lite کیفیتی متوسط داشته و ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت می‌کند. این کیفیت، البته برای محصولات این کلاس قیمتی و عملکردی، طبیعی است.

البته اگر به برخورداری از توان پردازشی اندکی بالاتر و دوربین 108 مگاپیکسلی علاقمند باشید، می‌توانید مدل CE 3 Lite را با قیمت اندکی بالاتر تهیه کنید. با این وجود وان پلاس نورد CE 2 Lite یکی از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت این ماه بازار است که کیفیتی هم تراز با گوشی های میانرده دارد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • جک 3.5 میلیمتری هدفون
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • عمر باتری طولانی
  • عملکرد فنی ایده‌آل
  • نبود حفاظت در برابر گرد و غبار و رگبار
  • نبود محافظ صفه نمایش گوریلا گلس
  • طراحی خسته‌کننده

سامسونگ گلکسی ای 14 – Samsung Galaxy A14 5G + 4G LTE

قیمت: حدود 6 میلیون تومان

بهترین گوشی های ارزان شهریور 1402

یکی دیگر از گوشی های بسیار باارزشی که در برابر قیمتش، عملکرد خیره‌کننده‌ای ارائه می‌کند، گلکسی ای 14 سامسونگ است. این گوشی بسیار خوش‌قیمت از نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی (5G) پشتیبانی می‌کند که برای محصولی در این رده قیمتی خیره‌کننده است.

صفحه نمایش گلکسی A14 در مقایسه با نسل پیشین خود، گلکسی A13 بزرگتر است. این نمایشگر، صفحه نمایشی 6.6 اینچی داشته و نرخ رفرش 90 هرتز را ارائه می‌کند. سامسونگ همچنین در این نسل رزولوشن صفحه نمایش را از اچ دی به فول اچ دی ارتقا داده تا جزئیات بیشتری را پیش روی کاربران قرار دهد.

البته حداکثر روشنایی صفحه نمایش این گوشی حدودا 500 نیت است که برای استفاده در فضای بیرون اندکی تاریک است؛ اما همچنان کاملا قابل استفاده به نظر می‌رسد.

این مدل همچنین به 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز است که برای محصولی در این کلاس قیمتی ایده‌آل ارزیابی می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که ظرفیت حافظه گوشی به پایان رسید، می‌توانید با استفاده از درگاه کارت حافظه، آن را ارتقا دهید.

عمر باتری این گوشی سامسونگ هم بسیار خوب ارزیابی می‌شود؛ به‌طوری که با استفاده معمولی قادر است حدودا یک روز شما را همراهی کند. در عین حال باید توجه کرد که شارژ کامل باتری این گوشی حدود 2.5 ساعت زمان خواهد برد.

علاوه بر این، سامسونگ همچنین برای کاهش هزینه تولید این گوشی، قاب پشتی آن را تماما از پلاستیک و نوعی شیشه تولید کرده؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید مقاومت آن در برابر ضربه و خط و خش همانند محصولات پریمیوم کره‌ای‌ها باشد.

این گوشی همچنین فاقد استاندارد IP برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت است؛ بنابراین در صورتی که قصد خرید این گوشی را دارید، توصیه می‌کنیم آن را به هیچ وجه به زمین نزنید و مواظب سقوط آن باشید!

در این میان، تصویربرداری این گوشی هم با در نظر گرفتن سطح قیمتی آن بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. گلکسی A14 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 بهره می‌برد. ماژول دوربین این گوشی در نور مناسب عملکردی بسیار خوبی ارائه می‌کند؛ اما لنز ماکرو و دوربین تشخیص عمق آن تا حدودی غیرضروری به نظر می‌رسند.

علاوه بر این، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم ارتقای قابل قبولی نسبت به نسل قبل به شمار رفته و در نور مناسب، تصاویر خوبی ثبت می‌کند. البته ضبط ویدیو توسط این دوربین با حداکثر رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌پذیرد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش باکیفیت و نرخ فریم ایده‌آل
  • جک 3.5 میلیمتری هدفون
  • دوربین قابل قبول
  • پشتیبانی از 4G و 5G
  • دوام و استقامت پایین
  • شارژ کند

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس – Xiaomi Redmi Note 11 Pro+

قیمت: حدود 12 میلیون تومان

ردمی نوت 11 پرو پلاس

یکی دیگر از بهترین گوشی های موبایل که می‌توانید خریداری کنید، شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس است که دوام بالا را با طراحی جذاب و صفحه نمایش فوق‌العاده همراه کرده است.

صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچی بوده و از پانل‌های امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ فریم 120 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش توسط لایه گوریلا گلس 5 محافظت شده و در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.

پانل به کار رفته در صفحه نمایش این گوشی خوش‌قیمت شیائومی کنتراست مناسبی داشته و رنگ‌های دقیقی را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، میزان روشنایی این پانل‌ها کاملا کافی‌ست؛ به‌طوری که نوشته‌های آن حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز کاملا قابل خواندن هستند.

میزان رم در این گوشی برابر با 8 گیگ بوده و حافظه داخلی آن 256 گیگ است. بعلاوه، در این گوشی از تراشه قدرتمند دایمنسیتی 920 مدیاتک استفاده شده که آن را به گزینه‌ای مناسب برای انجام بازی‌های موبایل تبدیل می‌کند.

این تراشه، در کنار نرخ نوسازی 120 هرتزی صفحه نمایش، تقریبا قادر به اجرای روان تمامی بازی‌های روز بوده و تکنولوژی LiquidCool 2.0 نیز باعث عملکرد خنک و بهینه آن در استفاده طولانی می‌شود.

رابط کاربری MIUI 13 به کار رفته در این گوشی که بر پایه اندروید 11 طراحی و ساخته شده هم عملکردی سریع داشته و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

دوربین 108 مگاپیکسلی به کار رفته در این گوشی تصاویری دقیق و پرجزئیات را به ثبت رسانده و دامنه دینامیک عریضی دارد. علاوه بر این، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر هم تکمیل‌کننده ماژول دوربین این گوشی هستند.

در این میان، دوربین جلو نیز تصاویر سلفی بسیار باکیفیتی ثبت کرده و ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌گیرد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • جک 3.5 میلیمتری هدفون
  • شارژر 120 واتی با نرخ شارژ بسیار بالا
  • کیفیت صدای بسیار خوب
  • پشتیبانی از دو سیم کارت
  • عمر باتری قابل قبول
  • دریافت تنها یک یا دو نسخه بعدی اندروید

موتورولا موتو جی استایلوس 2022 – Motorola Moto G Stylus

قیمت: حدود 24 میلیون تومان

موتورولا موتو جی استایلوس

موتورولا مدل 2022 از سری میانرده موتو جی استایلوس را با چندین بهینه‌سازی جذاب و قابلیت‌های جالب روانه بازار کرده است.

علیرغم قیمت بسیار پایین‌تر این دستگاه در مقایسه با گوشی پرچمدار گلکسی اس 23 اولترا، قلم استایلوس ارائه شده به همراه آن عملکرد بسیار دقیقی داشته و قادر است حتی در زمان قفل بودن گوشی هم یادداشت برداری کند.

علاوه بر این، اپلیکیشن یادداشت موتورولا هم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اختصاصی نوت برداری به شمار رفته و قلم استایلوس، کاربری‌های هیجان انگیزی دارد.

این گوشی البته قادر به پشتیبانی از 5G نیست. اما این مساله اصلا از جذابیت‌های آن کم نکرده و همچنان با محصولی بسیار ارزشمند طرف هستیم.

مدل 2022 از Moto G Stylus شش گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی داشته و از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی ال سی دی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌برد.

این صفحه نمایش البته همانند بسیاری گوشی‌های دیگر این لیست روشن و پرنور نیست؛ اما قادر است عملکرد قابل قبولی زیر نور خورشید داشته باشد.

عمر باتری موتو جی استایلوس 2022 فوق‌العاده است؛ به‌گونه‌ای که با استفاده معمولی می‌توانید انتظار دو روز شارژدهی را از آن داشته باشید.

علاوه بر این، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.9 این گوشی تصاویر متوازن را به ثبت می‌رساند. این دوربین توسط یک حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی همراهی می‌شود.

به‌طور کلی کیفیت دوربین‌های این گوشی، با در نظر گرفتن کلاس قیمتی آن، قابل قبول ارزیابی می‌شوند و ویدیوهای 1080p ثبت شده توسط آن نیز در حد متوسط هستند.

در صورتی که پشتیبانی از نسل پنجم اپراتورهای مخابراتی اهمیت زیادی برایتان دارد، می‌توانید سراغ مدل 2023 این دستگاه بروید که همان ارزش خرید فوق‌العاده را ارائه می‌کند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • قلم استایلوس فوق‌العاده
  • نرخ بازیابی 90 هرتزی صفحه نمایش
  • دوربین بسیار خوب
  • عمر باتری عالی
  • روشنایی پایین صفحه نمایش
  • عدم پشتیبانی از 5G
  • ابعاد بزرگ

سامسونگ گلکسی ای 54 – Samsung Galaxy A54 5G ؛ بهترین گوشی میان رده سامسونگ

قیمت: حدود 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های ارزان شهریور 1402

سامسونگ تمام تلاش خود را برای تبدیل کردن گلکسی ای 54 به یک میانرده پریمیوم و کارآمد به کار بسته و انصافا هم سنگ تمام گذاشته است! این مدل بهترین گوشی میان رده سامسونگ در سال جاری است و قیمتی فوق‌العاده دارد.

این گوشی با طراحی و ظاهر فوق‌العاده خود، یک سر و گردن بالاتر از نسل قبلی‌اش، گلکسی ای 53 قرار می‌گیرد و با کسب استاندارد IP67 خیال شما را از بابت نفوذ گرد و غبار و رطوبت راحت می‌کند.

این میانرده شگفت‌انگیز در رنگ‌های چشم‌نوازی به بازار عرضه شده و از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد.

این صفحه نمایش به‌راستی فوق‌العاده عمل کرده و تماشای ویدیو و انجام بازی‌های ویدیویی را به تجربه‌ای مثال‌زدنی و هم‌تراز با خانواده پرچمدار گلکسی اس 23 تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، روشنایی بالاتر از 1000 نیتی این صفحه نمایش هم باعث می‌شود که تماشای ویدیو و انجام بازی‌های ویدیویی حتی در زیر تابش مستقیم خورشید نیز به ساده‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر باشند.

گلکسی A54 از شش گیگ رم بهره برده و 128 گیگ حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. علاوه بر این، سامسونگ این گوشی را به‌طور پیش‌فرض به اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 مجهز کرده است. طراحی رابط در این گوشی بسیار مینیمال انجام پذیرفته و کاربری ساده و سرراستی دارد.

بعلاوه، تراشه اگزینوس 1380 به کار رفته در این میانرده هم امکان مالتی تسکینگ سریع و راحت را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

دوربین اصلی گلکسی ای 54 رزولوشنی 50 مگاپیکسلی دارد. علاوه بر این، یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی نیز در ماژول دوربین پشت به کار رفته‌اند و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز تصاویری عالی ثبت می‌کند.

کیفیت این دوربین‌ها در روشنایی روز عالی ارزیابی می‌شود؛ اما اگر قصد عکسبرداری در شب را دارید، نمی‌توانید انتظار عملکردی پرچمدار را از آن داشته باشید.

با این مشخصات، گلکسی A54 سامسونگ به یکی از بهترین گوشی های میان رده امسال تبدیل می‌شود که با کمی اغماض، محصولی در حد و اندازه‌های Galaxy S23 به شمار رفته و ارزش خریدی باورنکردنی دارد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • اسپیکرهای با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس
  • ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • لرزشگیر باکیفیت ویدیو
  • عمر باتری عالی یک روزه
  • حافظه قابل ارتقا
  • نبود جک هدفون
  • حداکثر توان شارژ 25 وات

گوگل پیکسل 7 – Google Pixel 7

قیمت: حدود 31 میلیون تومان

گوگل پیکسل 7

محال است که بحث بهترین گوشی های میانرده اندرویدی مطرح باشد و نامی از جدیدترین گوشی‌های گوگل برده نشود!

گوگل پیکسل 7 هم یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده باکیفیت است و علیرغم این که تمام آن‌چه یک پرچمدار به آن نیاز دارد را به کاربران ارائه می‌کند، قیمتی بسیار پایین‌تر از رقبای پریمیوم کره‌ای و چینی دارد.

طراحی این گوشی البته شاید به مزاق بسیاری افراد خوش نیاید؛ اما قابلیت‌های منحصربفرد آن جایی برای بحث باقی نمی‌گذارد.

گوگل توانسته در Pixel 7، دوام و کیفیت بالای ساخت را با عمر ایده‌آل باتری و قابلیت‌های امنیتی فراوان همراه کند و یک اندرویدی جذاب و گردن‌کلفت را به بازار عرضه نماید. این گوشی از اندروید 13 بهره برده و قادر به پشتیبانی از 5G است. علاوه بر این، 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌روند.

پیکسل 7 گوگل همچنین از یک صفحه نمایش فول اچ دی با پانل‌های اولد و کیفیت عالی بهره‌مند است. نرخ بازیابی این صفحه نمایش 90 هرتز بوده و انجام بازی‌های ویدیویی و اسکرول کردن در منوها در آن بسیار راحت و روان خواهد بود.

بعلاوه، حداکثر روشنایی این پانل نیز عدد خیره‌کننده 1400 نیت است. این به آن معناست که نوشته‌ها و رنگ‌های این گوشی حتی در زیر تابش مستقیم خورشید نیز با حداقل دردسر قابل خواندن خواهند بود.

در کنار تمامی قابلیت‌های گفته شده، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی آن و دوربین سلفی 10.8 مگاپیسکلی هم به‌طور کلی عملکردی فراتر از انتظار ارائه می‌کنند.

پیکسل 7 نواقص سخت افزاری خود در بخش دوربین را با قابلیت‌های نرم افزاری جذابی چون بلور سینمایی در هنگام ضبط ویدیو همراه کرده و ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم را به جذاب‌ترین شکل ممکن ثبت می‌نماید.

دوربین این گوشی همچنین قادر است در شرایط نوری نامساعد نیز تصاویری عالی ثبت کند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عمر باتری 24 ساعت
  • لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس
  • پشتیبانی از NFC
  • استاندارد IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و رطوبت
  • کیفیت عالی دوربین
  • نبود لنز تله فوتو

آیفون اس ای 2022 – 2022 iPhone SE

قیمت: حدود 20 میلیون تومان

آیفون اس ای 2022

اگر به دنبال یک گوشی میانرده جمع و جور می‌گردید که قادر به ارائه عملکرد فنی شگفت‌انگیز و هم‌تراز با قدرتمندترین محصولات بازار باشد، احتمالا  آیفون اس ای ۲۰۲۲ مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

اندازه صفحه نمایش این گوشی تنها 4.7 اینچ است. با این وجود تراشه A15 Bionic به کار رفته در آن، عملکردی مشابه با خانواده آیفون 13 را برای آن رقم زده؛ به‌طوری که اجرای همزمان چندین اپلیکیشن یا سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی هم بدون هیچ مشکلی روی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

از سوی دیگر، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی این گوشی هم کیفیت بسیار خوبی دارد؛ هرچند که نبود مد تصویربرداری در شب، عکس‌های گرفته شده در محیط‌های تاریک را با کمی نویز همراه خواهد کرد.

اپل همچنین در ارزان‌ترین گوشی کنونی خود فکر ایمنی و دوام دستگاه را هم کرده و از همان لایه محافظ به کار رفته در سری آیفون 14 در آن‌ها بهره برده تا حس و حال یک آیفون کاملا پریمیوم را به کاربران منتقل کند. نکته مهم دیگر این است که مدل SE سال ۲۰۲۲، از آی او اس ۱۷ نیز به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.

آیفون اس ای 2022 همچنین موفق به کسب استاندارد IP67 شده و علاوه بر مقاومت نسبی در برابر ضربه یا سقوط، در برابر نفوذ قطرات آب یا ذرات غبار هم مقاوم است.

البته iPhone SE 2022 برای افرادی که به دنبال تماشای محتوای ویدیویی با گوشی هستند، بیش از اندازه کوچک ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر، حاشیه‌های نسبتا ضخیم، نرخ رفرش 60 هرتزی صفحه نمایش و رزولوشن پایین‌تر نسبت به گوشی‌های پریمیوم اپل هم مزید بر علت هستند تا این گوشی نتواند عملکرد مورد انتظاری را در تماشای محتوای ویدیویی ارائه دهد.

با این حال، اگر قصد خرید یک گوشی آیفون میان رده، اما سریع و مقاوم را در شهریور 1402 دارید، iPhone SE 2022 گوشی ایده آل شماست!

نقاط قوتنقاط ضعف
  • گزینه‌های مختلف حافظه داخلی
  • حسگر اثر انگشت تاچ آیدی
  • ثبت ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • عمر باتری بسیار خوب و شارژ سریع
  • پشتیبانی از 5G
  • اندازه کوچک صفحه نمایش

پوکو ایکس 5 پرو – Poco X5 Pro

قیمت: حدود 13 میلیون تومان

بهترین گوشی های ارزان شهریور 1402

گوشی Poco X5 Pro شیائومی نیز دیگر میانرده ارزشمند چینی بازار است که می‌توانید با خرید آن با حداقل قیمت ممکن، از قابلیت‌های پیشرفته پرچمداران بهره‌مند شوید.

با وجود این که برند پوکو در بسیاری نقاط جهان کمتر شناخته شده است؛ اما با ارائه عملکرد فنی خیره‌کننده و قابلیت‌های کم‌نظیر، محصولی بسیار ارزشمند به شمار می‌رود و جزو بهترین گوشی های میان رده این روزها محسوب می‌شود و برای گیمرها یک گزینه به شدت مناسب است.

صفحه نمایش این گوشی میان رده شیائومی، اندازه‌ای 6.67 اینچی داشته و از پانل‌های امولد با رزولوشن فول اچ دی بهره می‌برد.

علاوه بر این، تراشه توانمند اسنپدراگون 778G کوالکام که با سربلندی از پس تمامی امور محوله بر می‌آید، در کنار حسگر بزرگ 108 مگاپیکسلی که این گوشی را به یکی ازبهترین گوشی های میان رده شیائومی با دوربین قدرتمند تبدیل می‌کند، شارژدهی طولانی باتری و شارژ بسیار سریع 67 واتی هم از دیگر قابلیت‌های ارزشمند این گوشی به شمار می‌روند که رقابت با آن را غیرممکن کرده‌اند!

هرگز گول قیمت پایین گوشی Poco X5 Pro شیائومی را نخورید؛ چرا که با یک محصول شگفت‌انگیز و باکیفیت طرف هستید که کمتر محصولی در این رده قیمتی قادر به رقابت با آن خواهد بود.

بنابراین اگر قصد خرید یک میانرده با توانایی‌های یک پرچمدار واقعی را دارید، پوکو ایکس 5 پرویکی از اصلی‌ترین گزینه‌های شماست.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش اولد 6.7 اینچی و بسیار باکیفیت
  • دوربین بسیار توانمند
  • عملکرد فنی عالی
  • طراحی نه چندان جذاب
  • نصب بودن نرم افزارهای پیش‌فرض فراوان

وان پلاس نورد ان 30 – OnePlus Nord N30

قیمت: حدود 20 میلیون تومان

وان پلاس نورد ان 30

ممکن است وان پلاس نورد ان 30 روی کاغذ به اندازه برخی از محصولات دیگر این لیست قدرتمند نباشد؛ اما توانایی‌های فراوان آن در مقایسه با قیمت، این محصول را به یکی از بهترین گوشی های میان رده تبدیل کرده است.

رویکرد وان پلاس در طراحی این گوشی توجه به جزئیاتی مهم بوده که کاربران از یک گوشی هوشمند انتظار دارند. به این ترتیب با محصولی طرفیم که به‌خوبی نیازهای کاربران را شناسایی کرده و همه آنچه نیاز دارند را با قیمتی به‌شدت رقابتی در اختیارشان قرار می‌دهد.

وان پلاس نورد ان 30 از یک صفحه نمایش 6.72 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره برده و نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 695 5G در کنار 8 گیگ رم و 18 گیگ حافظه داخلی قابل ارتقا، دیگر مشخصات قابل تامل این گوشی اقتصادی به شمار می‌روند.

علاوه بر این، باتری این گوشی هم در تست‌های مختلف انجام شده عملکرد بسیار مناسبی ارائه داده و می‌تواند برای مدت زمانی طولانی کاربران را همراهی کند.

ماژول دوربین پشت OnePlus Nord N30 سه‌گانه بوده و از یک حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی f/1.7، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی f/2.4 و یک حسگر دو مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره می‌برد. این ماژول دوربین روی کاغذ بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با این وجود، علیرغم این که به‌طور کلی کیفیت عکس و فیلمبرداری این گوشی بسیار خوب ارزیابی می‌شود، اما عملکرد آن در برخی شرایط پرفراز و نشیب است.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عمر باتری طولانی
  • شارژ بسیار سریع
  • نرخ رفرش خیره‌کننده 120 هرتزی
  • عملکرد پرفراز و نشیب ماژول دوربین
  • نبود لنز فوق عریض

 ردمی نوت 11 پرو – Redmi Note 11 Pro ؛ بهترین گوشی میان رده خوش‌قیمت چینی

قیمت: حدود 9 میلیون تومان

ردمی نوت 11 پرو

اگر از قیمت شیائومی ردمی نوت 11 پرو خبر نداشتیم، احتمال داشت که این گوشی را در دسته پرچمداران بازار قرار دهیم؛ چرا که برخی مشخصات فنی و قابلیت‌های جذاب آن تنها توسط برخی گوشی های پریمیوم و پرچمدار بازار ارائه می‌شود.

این گوشی میانرده شیائومی از تراشه اسنپدراگون 695 کوالکام استفاده کرده و از یک سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که در مرکزیت آن، حسگر غول‌پیکر 108 مگاپیکسلی قرار گرفته است. مهم‌ترین تفاوت این گوشی با مدل پرو پلاس، که بالاتر معرفی شد، استفاده از همین تراشه است که باعث می‌شود هر دو دستگاه به محصولاتی توانمند و باارزش تبدیل شوند.

به کمک این ماژول دوربین، گوشی میانرده شیائومی قادر به ثبت تصاویر و ویدیوهایی باکیفیت است. همچنین سایر حسگرهای ماژول دوربین اصلی هم 8 مگاپیکسلی فوق عریض (f/2.2) و 2 مگاپیکسلی ماکرو (f/2.4) هستند و دوربین سلفی، 16 مگاپیکسلی است.

دیگر قابلیت فوق‌العاده ردمی نوت 11 پرو صفحه نمایش 6.67 اینچ باکیفیت آن است که رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته و نرخ نوسازی 120 هرتری ارائه می‌کند.

به کمک این صفحه نمایش، امکان اسکرول کردن روان در صفحات مختلف رابط کاربری فراهم شده و انجام بازی‌های روز به روان‌ترین حالت، امکان‌پذیر است. این صفحه نمایش همچنین زاویه دید فوق‌العاده‌ای داشته و رنگ‌هایی بسیار طبیعی تولید می‌کند.

علاوه بر این، ظرفیت رم این گوشی برابر با 6 گیگ بوده و حافظه داخلی هم 128 گیگابایتی خواهد بود.

اگر بودجه محدودی دارید و قصد دارید بهترین دستگاه سازگار با بودجه خود را انتخاب کنید، حتما Xiaomi Redmi Note 11 Pro را در نظر بگیرید؛ چرا که این گوشی با ارائه صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، دوربین‌های توانمند و مشخصات فنی بسیار عالی، می‌تواند یکی از بهترین گوشی های میان رده امسال باشد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش بزرگ 120 هرتزی
  • عمر باتری طولانی
  • شارژ سریع 67 واتی
  • ارزش خرید بسیار بالا
  • تجهیز به اندروید قدیمی به‌صورت پیش‌فرض

گوگل پیکسل 7 ای– Google Pixel 7a ؛ بهترین میان رده برای عاشقان اندروید اصیل!

قیمت: حدود 30 میلیون تومان

گوگل پیکسل 7 ای

گوشی‌های سری a گوگل همواره به‌عنوان جایگزین‌هایی میانرده برای پرچمداران این کمپانی شناخته می‌شوند. با این وجود، در گذر زمان، محصولات سری a رفته رفته از حیث مشخصات به گوشی های پریمیوم گوگل نزدیک‌تر شدند!

با وجود این که خود گوشی گوگل پیکسل 7 محصولی بسیار ارزشمند تلقی می‌شود، اما پیکسل 7 ای از حیث قابلیت‌ها و مشخصات فنی بسیار نزدیک به آن ظاهر شده و ارزش خرید شگفت‌انگیزی دارد!

این گوشی از همان تراشه تنسور G2 به کار رفته در گوشی پریمیوم پیکسل 7 بهره برده و همان صفحه نمایش فول اچ دی و 90 هرتزی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، عمر باتری این گوشی نیز مشابه با Pixel 7 معمولی بوده و حتی استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت را هم کسب کرده است.

علاوه بر این، پیکسل 7a با برخورداری از هشت گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی به یک دستگاه توانمند در حد و اندازه‌های پرچمداران اندرویدی سال 2023 تبدیل می‌شود.

در عین حال، این گوشی میانرده گوگل در مقایسه با برادران گران‌قیمت‌ترش مزایی هم دارد. به‌عنوان مثال، این گوشی اندکی کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و برای افراد با دست‌های کوچک مناسب‌تر است. علاوه بر این، باتری به کار رفته در آن بزرگتر بوده و ماژول دوربینش، اگر بهتر از سری پیکسل 7 نباشد، بدتر نیست!

البته در این میان باید اشاره کرد که گوشی پیکسل 7 شارژ سیمی و بیسیم سریع‌تری ارائه کرده و کیفیت ساخت بالاتری دارد.

مهم‌ترین قابلیت فنی Pixel 7a، بدون شک دوربین آن است.

ماژول دوربین این گوشی تشکیل شده از یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی و یک نمونه 13 مگاپیکسلی فوق عریض است. این دو دوربین در کنار یکدیگر و با بهره‌گیری از قابلیت‌های بسیار پیشرفته نرم افزاری گوگل، تصاویر و ویدیوهایی بسیار باکیفیت و بدیع را به ثبت رسانده و تجربه تصویربرداری بی‌رقیبی را ارائه می‌کنند.

به‌طور کلی، Pixel 7a مناسب‌ترین گزینه برای افرادی‌ست که به دنبال یک گوشی میانرده با قابلیت‌های عکسبرداری و فیلمبرداری پریمیوم و پرچمدار می‌گردند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • کیفیت خیره‌کننده دوربین
  • عملکرد فنی در حد گوشی های پرچمدار
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت
  • شارژ بسیار کند 18 واتی سیمی و 7.5 واتی بیسیم.

ناتینگ فون 1 – Nothing Phone 1 ؛ یک میان رده اندرویدی به شدت خاص!

قیمت: حدود 17 میلیون تومان

بهترین گوشی های ارزان شهریور 1402

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده در سال جاری هم ناتینگ فون (1) است که با تمامی محصولات دیگر بازار متفاوت است!

این گوشی در ابتدا با وعده احیای خلاقیت در طراحی گوشی های موبایل رونمایی و معرفی شد و توانست علیرغم مشخصات فنی نه چندان قدرتمند، افراد زیادی را با خود همراه کند.

مهم‌ترین نکته پیرامون Nothing Phone (1) طراحی آن است که در قسمت پشت، از یک سیستم رابط جذاب به نام Glyph بهره می‌برد. رابط گلیف از مجموعه‌ای از ال ای دی ها تشکیل شده که در کنار طراحی بصری خاصی که به ناتینگ فون بخشیده‌اند، کاربری‌های متنوعی هم دارند.

به‌عنوان مثال، تنظیم نمایش رینگ تون و اعلان‌های گوشی، نمایشگر شارژ دستگاه و ایفای نقش فلش برای دوربین پشت از جمله قابلیت‌های خلاقانه‌ای بودند که به لطف استفاده از صفحه گلیف به ناتینگ فون 1 افزوده شده است.

در کنار این مشخصه طراحی منحصربفرد، Nothing Phone 1 همچنین قابلیت‌های فنی بسیار خوبی هم دارد. صفحه نمایش این گوشی 6.55 اینچی است و از پانل‌های اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس با نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد که تضمین‌کننده عملکرد روان رابط کاربری و بازی‌هاست.

این گوشی همچنین از تراشه اسنپدراگون 778G بهره می‌برد و سرعت بالای پردازشی را با مصرف بهینه همراه کرده است. علاوه بر این، کمپانی ناتینگ همچنین اولین گوشی خود را در ظرفیت‌های مختلف حافظه داخلی و رم در اختیار علاقمندان قرار داده است.

در این میان، از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری بسیار روان این گوشی هم نمی‌توان غافل شد که یکی از کاربرپسندترین تجربه‌های کار با اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بعلاوه، در قسمت پشت این گوشی شاهد تعبیه دو دوربین 50 مگاپیکسلی هستیم که در کنار یکدیگر تصاویر بسیار جذابی می‌گیرند و عملکردی بسیار خوب برای ناتینگ فون را به ثبت می‌رسانند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش بسیار باکیفیت
  • مشخصات فنی قابل قبول
  • باتری بادوام با شارژدهی بالا
  • رابط کاربری روان و سرراست Nothing OS
  • طراحی بصری جذاب پانل پشتی
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • قیمت بیش از حد بالا
  • کاربری ناکافی رابط Glyph

 

آنر مجیک 5 لایت – Honor Magic 5 Lite ، بهترین گوشی میان رده آنر

قیمت: حدود 20 میلیون تومان

بهترین گوشی های میان رده

اگر در کلاس گوشی های میانرده دنبال دستیابی به حداکثر عمر باتری می‌گردید، آنر مجیک 5 لایت دستگاهی‌ست که باید دنبالش باشید!

این گوشی در تست‌های متعدد عملکرد باتری موفق به ثبت رکورد شارژدهی 28 ساعته شده که با در نظر گرفتن رده قیمتی آن، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد؛ چرا که گوشی‌هایی با دو یا سه برابر قیمت آنر مجیک 5 لایت نیز قادر به دستیابی به این سطح از عملکرد باتری نیستند!

باتری این گوشی همچنین از شارژ سریع 40 واتی هم پشتیبانی می‌کند؛ هرچند که آداپتور و کابل شارژ این دستگاه درون جعبه گنجانده نشده و باید به‌طور جداگانه خریداری شوند.

Honor Magic 5 Lite از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد بهره می‌برد که رنگ‌های فوق‌العاده‌ای را نمایش داده و با نرخ بازیابی 120 هرتزی خود، امکان گشت و گذار سریع و روان در رابط کاربری را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، آنر مجیک 5 لایت همچنین به چیپست اسنپدراگون 695 کوالکام مجهز بوده و 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی دارد. به همین دلیل، تمامی امور روزانه و مالتی تسکینگ با کیفیت بسیار خوبی روی آن قابل انجام خواهند بود. البته در صورتی که قصد انجام بازی‌های ویدیویی سنگین و پرجزئیات را داشته باشید، احتمالا با لگ‌های گاه و بیگاه روبرو خواهید شد که با توجه به کلاس قیمتی و عملکردی دستگاه، قابل پذیرش به نظر می‌رسند.

از سوی دیگر، در ماژول سه گانه دوربین این گوشی نیز شاهد تعبیه یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار یک نمونه فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی خواهیم بود. دوربین اصلی، تصاویری واضح با رنگ‌هایی بسیار خوب را ثبت می‌کند؛ هرچند که در صورت بزرگنمایی متوجه افت چشمگیر کیفیت عکس‌ها خواهید شد. به طور کلی این گوشی با وجود نقاط ضعفش، می تواند در میان بهترین گوشی های خوش قیمت و میان رده، عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

همچنین دوربین سلفی این گوشی هم حسگری 16 مگاپیکسلی داشته و تصاویری باجزئیات و دقیق ثبت می‌کند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • طراحی سبک وزن و جذب
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • شارژدهی یک روزه باتری
  • عملکرد قابل قبول دوربین اصلی
  • استفاده از اندروید 12 به‌طور پیش‌فرض
  • عملکرد نه چندان خوب دوربین‌های ثانویه
  • تراشه نسبتا ضعیف

بهترین گوشی های میانرده از نظر انتوتو

در کنار ارائه لیست بهترین گوشی های میان‌رده سال، بهتر است به جدیدترین لیست بهترین گوشی های میانرده سال از دید انتوتو نیز نگاهی بیندازیم.

بنچمارک آنتوتو به تازگی لیستی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی را معرفی کرده است که شامل 10 مورد از بهترین گوشی های میان رده در آگوست 2023 می‌شود.

اگر از کاربرانی هستید که تمایل دارند با پرداخت هزینه‌ای مقرون به صرفه از بهترین تجربه کاربری بهره ببرند، این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا گوشی‌های معرفی شده توسط آنتوتو محصولاتی هستند که با قیمتی مناسب انتظارات بسیاری از کاربران را برآورده می‌کنند.

البته باید گفت اگر در بین گوشی‌های میان رده به دنبال بهترین مورد آنها هستید، باید گزینه‌های خود را به سه مورد برتر لیست AnTuTu محدود کنید، زیرا آنها از نظر عملکرد پیشتاز هستند. در ادامه با بهترین گوشی های میان رده در آگوست 2023 آشنا شوید.

لیست منتشر شده توسط انتوتو کدام دستگاه‌ها را در بر می‌گیرد؟

در فهرستی که AnTutu به اشتراک گذاشته، 3 جایگاه برتر در اختیار ردمی نوت 12 توربو، ریلمی GT Neo5 SE و iQOO Neo7 SE قرار دارد. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این گوشی‌ها چگونه با هم مقایسه می‌شوند و بر چه اساسی رتبه‌بندی شده‌اند. در پاسخ باید گفت فاکتورهایی همچون فضای ذخیره‌سازی، رم و صفحه نمایش در رده‌بندی سهم بسیاری داشته‌اند.

بهترین گوشی های میان رده در آگوست 2023

ردمی Note 12 Turbo که در ماه مارس سال جاری معرفی شد، در حال حاضر جایگاه برتر AnTuTu را در گوشی‌های میان رده اشغال کرده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این گوشی امتیاز بنچمارک چشمگیر 1,148,376 را دریافت کرده است. این گوشی میان رده دارای تراشه اسنپدراگون 7+ نسل 2، حداکثر 16 گیگابایت رم، فضای ذخیره سازی 5000 میلی آمپر ساعتی و صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED چشمگیر است.

بهترین گوشی های میان رده در آگوست 2023

این صفحه نمایش از Dolby Vision، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، HDR10+ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در شرایط نوری چالش‌برانگیز روشنایی قابل قبولی داشته باشد. با توجه به تنظیمات دوربین، ردمی نوت 12 توربو دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است که ردمی آن را با یک ماکرو 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی جفت کرده است. در قسمت جلویی نیز سنسور 16 مگاپیکسلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ردمی K70 پرو با 16 گیگ رم راهی بنچمارک گیگ بنچ شد؛ پوکو اف 6 پرو در راه است؟

ریلمی GT Neo 5 SE که در آوریل سال جاری منتشر شد، رتبه دوم را در لیست بهترین گوشی های میان رده در آگوست 2023 به دست آورد. با این حال، تنها یک تفاوت جزئی بین ردمی نوت 12 توربو و ریلمی GT Neo 5 SE وجود دارد. این گوشی امتیاز 1,146,607 را در بنچمارک کسب کرد که تنها 1769 امتیاز کمتر از نوت 12 است.

هر دو گوشی با تراشه اسنپدراگون 7+ نسل 2 عرضه می‌شوند و شما می‌توانید ریلمی را نیز مانند ردمی با 16 گیگابایت رم تهیه کنید که آن را برای انجام کارهای سخت و چندوظیفه‌ای به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند.

بهترین گوشی های میان رده در آگوست 2023

از دیگر مشخصات قابل توجه Realme GT Neo 5 SE می‌توان به صفحه نمایش 6.74 اینچی OLED، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در پشت، باتری 5500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

جایگاه سوم این لیست به iQOO Neo 7 SE تعلق دارد که برخلاف دو دستگاه اول، از چیپست Dimensity 8200 بهره می‌برد. از ویژگی‌های برجسته این گوشی میان رده می‌توان به صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED، حداکثر 16 گیگابایت رم و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. همچنین دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو است.

بهترین گوشی های میان رده در آگوست 2023

این گوشی توانسته با ویژگی‌های خارق‌العاده خود در رتبه‌بندی بنچمارک امتیاز فوق‌العاده 949742 را کسب کند. این امتیاز باعث شد تا این گوشی میان رده از Vivo S17 Pro و Oppo Reno 10 Pro 5G برتری داشته باشد. آنها به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*