اپلیکیشن ویز

آذری جهرمی: مشکل دسترسی به اپلیکیشن ویز/waze از تحریم‌ها است نه فیلترینگ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه اپلیکیشن ویز فیلتر نشده گفت دلیل عدم دسترسی به این مسیریاب به تحریم‌ها مربوط می‌شود.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در اپلیکیشن کلاب هاوس عنوان کرد اپلیکیشن ویز برای رشد مسیریاب‌های ایرانی فیلتر نشده و در واقع این اپلیکیشن ایران را تحریم کرده است. وی افزود عدم دسترسی به این مسیریاب از زمانی آغاز شد که این اپلیکیشن دیتاهای خود روی کلادهایی (Cloud فضای ابری) منتقل کرده که در آنها IPهای ایران مسدود شده بود.

تحریم دلیل عدم دسترسی به اپلیکیشن ویز

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد دو مسیریاب بومی بلد و نشان در یک فضای واقعا رقابتی رشد پیدا کردند و این رشد آنها به فیلترینگ یک اپلیکیشن خارجی مرتبط نبوده است. آذری جهرمی با تاکید بر اینکه عدم دسترسی به ویز به بستن ipهای ایران مربوط می‌شود گفت:

البته معنای حرف من این نیست که سیاست‌های فیلترینگ در کشور حساب و کتابی دارد، بلکه موضوع ویز فیلتر نیست. موضوع بعدی این است که برخی مسئولان اذعان می‌کنند که مسیریاب‌ها می‌توانند نقاط ترافیکی را به سمت‌های خاص سوق دهند و ایجاد ترافیک کنند یا جایی را در مناطق شهری به نوعی با سر ریز کردن ترافیک‌ها مختل کنند. صاحبان مسیریاب‌ و نقشه‌های بومی باید درباره این مسئله صحبت و آن را شفاف کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*