مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اوپو Find X3 Pro

مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اوپو Find X3 Pro

در این مقاله قصد داریم به مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اوپو Find X3 Pro  به عنوان سه گوشی پرچمدار جذاب در سال ۲۰۲۱ بپردازیم.

آیا فکر می‌کنید گوشی می ۱۱ پرچمدار سال ۲۰۲۱ شرکت شیائومی است؟ غول چینی به تازگی گوشی می ۱۱ اولترا را رونمایی کرده که سرشار از نوآوری‌های دنیای موبایل است. به همین بهانه ما قصد داریم در این مقاله به مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با پرچمدار دو شرکت سامسونگ و اوپو، گلکسی اس ۲۱ اولترا و اوپو فایند ایکس ۳ پرو بپردازیم.

جدول مشخصات فنی

گوشیXiaomi Mi 11 UltraSamsung Galaxy S21 UltraOppo Find X3 Pro
ابعاد و وزن۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متر، ۲۳۴ گرم۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متر، ۲۲۷ گرم۱۶۳.۶ در ۷۴ در ۸.۳ میلی‌متر، ۱۹۳ گرم
نمایشگر۶.۸۱ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (+QuadHD)، فناوری AMOLED۶.۸ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (+QuadHD)، فناوری AMOLED۶.۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل (+QuadHD)، فناوری AMOLED LTPO
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، ۸ هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، ۸ هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتز یا سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰، ۸ هسته‌ای ۲.۹ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، ۸ هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتز
حافظه۸/۱۲ گیگ رم؛ ۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه داخلی۱۲ گیگ رم؛ ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه داخلی – اسلات میکرو اس دی۸/۱۲ گیگ رم؛ ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی
نرم افزاراندروید ۱۱، MIUIاندروید ۱۱،‌ OneUIاندروید ۱۱، ColorOS
ارتباطاتوای فای 802.11a/b/g/n/ac/ax/6e
بلوتوث ۵.۲
GPS
وای فای 802.11a/b/g/n/ac/ax/6e
بلوتوث ۵.۲
GPS
وای فای 802.11a/b/g/n/ac/ax/6e
بلوتوث ۵.۲
GPS
دوربینسه‌گانه ۵۰ + ۴۸ + ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 و f/4.1 و f/2.2
سلفی ۲۰ مگاپیکسلی f/2.2
چهارگانه ۱۰۸ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/4.9 و f/2.4 و f/2.2
سلفی ۴۰ مگاپیکسلی f/2.2
چهارگانه ۵۰ + ۱۳ + ۵۰ + ۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 و f/2.2 و f/3.0
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی f/2.4
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۷ وات سیمی و سیمی۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات سیمی و شارژ ۱۵ وات بی‌سیم۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۵ وات سیمی و شارژ سریع ۳۰ وات بی‌سیم
امکانات اضافهاسلات سیم کارت دوگانه، شبکه 5G، شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات، گواهی IP68 مقاومت در برابر نفوذ آب، نمایشگر ثانویه پشتیاسلات سیم کارت دوگانه، شبکه 5G، شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات، گواهی IP68 مقاومت در برابر نفوذ آب، قلم S Penاسلات سیم کارت دوگانه، شبکه 5G، شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات، گواهی IP68 مقاومت در برابر نفوذ آب

طراحی

اگر به دنبال زیباترین گوشی هستید، شما می‌توانید اوپو فایند X3 Pro را انتخاب کنید. این گوشی از طراحی ساده و زیبایی برخوردار است و ساخت قاب پشتی شیشه‌ای کاملاً منحنی آن طی فرآیندی ۴۰ ساعته در دمایی تا ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد انجام شده است. این گوشی همچنین در یک نسخه ویژه با قاب پشتی چرمی به نام Cosmic Mocha نیز عرضه می‌شود. در سمتی دیگر گوشی شیائومی Mi 11 Ultra نیز کیفیت ساخت بسیار خوبی داشته و به عنوان مثال یک قاب پشتی سرامیکی را ارائه می‌کند، اما مازول دوربین بزرگ روی قاب پشتی آن باعث شده از جذابیتش کاسته شود.

مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اوپو Find X3 Pro

Oppo Find X3 Pro

نمایشگر

هر سه این گوشی‌ها به نمایشگرهای توانمندی مجهز شده‌اند که از DisplayMate امتیاز +A را کسب کرده‌اند. نمایشگر این گوشی‌ها رزولوشن +QuadHD را ارائه می‌کند، می‌تواند یک میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد و به لطف فناوری LTPO نرخ تازه‌سازی انطباق‌پذیر را هم شامل می‌شود. بنابراین اگر نمایشگر مشخصه مهمی برای انتخاب شما بین این سه مدل است، توجه داشته باشید که تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد.

مشخصات فنی و نرم افزار

در بخش سخت افزاری هم این سه گوشی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. هر سه گوشی با بهترین بخش سخت افزاری که در سال ۲۰۲۱ می‌توانید از یک گوشی هوشمند بالارده انتظار داشته باشید، در رده پرچمداران قرار می‌گیرند. البته در این بین نسخه آمریکایی گلکسی اس ۲۱ اولترا با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه می‌شود، در حالی که نسخه بین‌المللی آن به چیپست اگزینوس ساخت خود سامسونگ مجهز خواهد بود.

تنها برتری در مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اوپو Find X3 Pro مربوط به بخش حافظه گوشی سامسونگ با حداکثر ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی است، در حالی که حداکثر رم و حافظه دو گوشی دیگر ۱۲ و ۲۵۶ گیگ خواهد بود.

مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اوپو Find X3 Pro

Samsung Galaxy S21 Ultra

دوربین

این گوشی‌ها در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. همگی گوشی‌هایی متمرکز بر دوربین هستند؛ بنابراین انتخاب بین آن‌ها بسیار دشوار است. دگزومارک می‌گوید شیائومی می ۱۱ اولترا در حال حاضر بهترین دوربین در یک گوشی را ارائه می‌کند، اما در عین حال اس ۲۱ اولترا با زوم اپتیکال ۱۰ برابری عملکرد زوم به مراتب بهتری دارد. گوشی اوپو نیز به لطف یک میکرو لنز ۳ مگاپیکسلی که بزرگنمایی ۶۰ برابری دارد، در عکاسی ماکرو ایده‌آل است. شما در گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا به لطف یک نمایشگر ثانویه کوچک که روی قاب پشتی و در کنار ماژول دوربین تعبیه شده،‌ می‌توانید با دوربین‌های پشتی گوشی نیز عکس‌های سلفی شگفت‌انگیزی را ثبت کنید.

هر یک از این گوشی‌ها مزایا و معایبی دارند؛‌ اما همگی منحصر به فرد و جذاب هستند.

بیشتر بخوانید:

دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا رکورد DxOMark را شکست!

باتری

تفاوت خیلی زیادی را در عمر باتری این گوشی‌ها احساس نخواهید کرد. شاید گوشی اوپو با ظرفیت باتری کمتر ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عقب‌تر از دو رقیب دیگر به نظر برسد، اما همین ظرفیت باتری کم‌تر باعث شده گوشی کوچک‌تر به نظر برسد. اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا مشخصات فنی یکسانی را در بخش مصرف انرژی ارائه می‌کنند و ظرفیت باتری این دو نیز یکسان است؛ اما نماینده شیائومی با سرعت بیشتری شارژ می‌شود.

مقایسه شیائومی Mi 11 Ultra با سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اوپو Find X3 Pro

Xiaomi Mi 11 Ultra

قیمت

این سه گوشی با قیمتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند. اینکه بخواهیم یکی از این گوشی‌ها را برنده مقایسه اعلام کنیم بسیار دشوار است. گوشی اوپو طراحی بهتری دارد، گوشی شیائومی در بخش دوربین بهتر است و گوشی سامسونگ هم با پشتیبانی از قلم S Pen جذابیت‌های خاص خودش را دارد. هر یک از این گوشی‌ها مزایا و معایبی دارند؛ بنابراین باید بسته به نیازهای خودتان از یک گوشی هوشمند، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. S21 ultra از لحاظ سرتره
    عشق فقط s21 ultra 😍😍

  2. فقط اس 21 و دیگر هیچ

  3. خب معلومه گلکسی S21 Ultra خیلی بهتره آخه مگه پول مفت پیدا کردیم بدیم گوشی چینی اونم با سابقه داغونه شون.

  4. صدرصد گلکسی اس ۲۱ الترا صد شرف داره از هر دو اون گوشی چینی