کنفرانس WWDC 2021 اپل

هرآنچه از کنفرانس WWDC 2021 اپل انتظار داریم؛ iOS 15 و مک بوک‌های جدید

زمان زیادی تا برگزاری کنفرانس WWDC 2021 اپل نمانده است. اپل در این رویداد از iOS 15 برای آیفون‌هایش رونمایی خواهد کرد. اما این تمام ماجرا نیست.

بزرگ‌ترین رویداد نرم افزاری اپل، کنفرانس WWDC 2021 به زودی برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود غول کوپرتینویی در این رویداد از iOS 15 که با آیفون‌های جدید در پاییز عرضه می‌شود به صورت رسمی در این رویداد معرفی شود. علاوه بر این از نسخه جدید iPadOS و watchOS نیز رونمایی خواهد شد و از HomeOS به عنوان سیستم عامل جدید اپل برای گجت‌های هوشمند خانگیش نیز پرده برداری شود.

اما در کنار این به‌روزرسانی‌های نرم افزاری،‌ اپل خودش را آماده رونمایی از مدل‌های کاملا بازطراحی شده مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با دومین نسل چیپست M1 می‌کند. در این مقاله تمام انتظاراتی که از کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۲۱ داریم را بررسی خواهیم کرد.

اپل از چه چیزهایی در کنفرانس WWDC 2021 رونمایی می‌کند؟

iOS 15

کنفرانس WWDC 2021 اپل آی او اس 15

بعد از اضافه شدن بخش‌های جدیدی از جمله ویجت‌های پیشرفته و App Library به iOS 14، حالا اپل به‌روزرسانی‌هایی را در همین ارتباط با iOS 15 خود ارائه خواهد کرد که در کنفرانس WWDC 2021 می‌توانیم با آن‌ها ملاقات کنیم. شایعات زیادی در خصوص اضافه شدن یک صفحه قفل جدید به آیفون‌های اپل شنیده می‌شود که به شما امکان مشاهده زمان و تاریخ و تمام نوتیفیکیشن‌های از دست رفته بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه را می‌دهد. اپل تغییراتی را نیز در ویژگی‌های حریم خصوصی و نوتیفیکیشن گوشی‌هایش به وجود خواهد آورد.

› تنظیمات بهتر برای نوتیفیکیشن‌ها

این یکی از ویژگی‌هایی است که برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. با تنظیمات جدید نوتیفیکیشن‌ها در iOS 15، کاربران می‌توانند بسته به وضعیت خود، نوتیفیکیشن‌ها را به شکل متفاوتی دریافت کنند. به طور مثال می‌توانید تنظیم کنید که نوتیفیکیشن‌ها شما را از خواب بیدار نکنند یا نوتیفیکیشن‌های مربوط به یک قرار کاری مهم به شکل متفاوتی برای شما نمایش داده شوند.

آنطور که شنیده می‌شود وضعیت‌هایی مثل هنگام رانندگی، کار کردن یا خوابیدن به صورت پیشفرض وجود دارد و شما گزینه‌ای را برای تنظیم سفارشی نوتیفیکیشن‌های خاص نیز در اختیار خواهید داشت تا کنترل بهتری روی آن‌ها داشته باشید. یک منوی جدید با تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها قرار است به صفحه قفل جدید و در داخل کنترل سنتر آیفون اضافه شود.

همراه با این تنظیمات جدید، اپل همچنین روی گسترش بخشیدن قابلیت پاسخگویی خودکار به پیام‌ها بسته به موقعیت کاربران کار می‌کند. در iOS 14 شما فقط زمانی که در حال رانندگی هستید می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

› iMessage

آیا اپل سرانجام اجازه خواهد داد پلتفرم پیام‌رسان iMessage در دیگر سیستم عامل‌ها از جمله اندروید هم کار کند؟ خیر، این سرویس منحصر به آیفون‌ها است. اما گفته می‌شود به‌روزرسانی بزرگی را دریافت خواهد کرد که به آن اجازه می‌دهد با توان بیشتری به رقابت با دیگر پیام‌رسان‌ها نظیر واتساپ بپردازد. هنوز هیچ جزئیاتی از این به‌روزرسانی در دست نیست.

› حریم خصوصی

اپل با جلوگیری از ردیابی کاربر توسط اپلیکیشن‌ها بدون اجازه او در iOS 14.5، ویژگی‌های حریم خصوصی سیستم عامل آیفون‌ها را تقویت کرد. حالا شنیده می‌شود که این ویژگی‌ها در iOS 15 گسترده‌تر هم خواهند شد. یکی از آن‌ها می‌تواند اطلاع پیدا کردن کاربر از داده‌هایی باشد که توسط اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌شود.

› نظارت بر غذا

خبری وجود دارد که نشان می‌دهد اپل احتمالاً ویژگی جدید نظارت بر غذا را به اپلیکیشن Health اضافه خواهد کرد. در همین رابطه سوال‌هایی داریم که فعلاً جوابی برایشان نداریم. ایده اولیه این است که شما روی کالری‌های مصرفی خود نظارت داشته باشید. اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارند. دو روش برای انجام این کار وجود دارد که اپل می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

اول اینکه به کاربر اجازه دهد از غذای خود عکس بگیرد و با استفاده از هوش مصنوعی میزان کالری مصرفی آن را محاسبه کند‌. احتمال استفاده از این روش بسیار کم است، زیرا هوش مصنوعی هنوز به این مرحله از تکامل نرسیده است. روش دوم وارد کردن نام غذا به صورت دستی است که احتمالاً‌ ایده اپل این‌چنین باشد. ما مشتاقانه منتظر آپدیت بعدی iOS هستیم تا جزئیات بیشتری از این قابلیت را به دست بیاوریم.

› به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن Settings

ما انتظار نداریم تغییرات گسترده‌ای در اپلیکیشن Settings صورت بگیرد. فقط برخی ویژگی‌های جدید و تغییرات جزئی می‌تواند به آن اضافه شود. بیشترین به‌روزرسانی می‌تواند مربوط به بخش Acceessibility‌ باشد.

iPadOS 15

کنفرانس WWDC 2021 اپل آیپد او اس 15

دیگر سیستم عاملی که در کنفرانس WWDC 2021 معرفی می‌شود، نسخه جدید آیپد او اس است. اپل از دو سال پیش سیستم عامل iOS را برای استفاده در تبلت‌های آیپد خود سفارشی کرد و با نام iPadOS در دسترس کاربران قرار داد. این نسخه سفارشی توان چندوظیفه‌ای آیپد را ارتقاء می‌دهد و به کاربران تبلت‌های پرچمدار سری آیپد پرو که از چیپست M1 قدرت می‌گیرند اجازه می‌دهد با تمام توان از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای نظیر Final Cut Pro و Logic روی تبلت خود استفاده کنند.

› صفحه هوم بازطراحی شده برای آیپد

صفحه هوم فعلی روی آیپدها تلفیقی از آنچه در iOS می‌بینیم با برخی ایده‌های دیگر است. اکنون زمان خوبی است که اپل بخواهد تغییرات اساسی روی آن انجام دهد.

ظاهراً غول کوپرتینویی همراه iPadOS 15 به کاربران آیپد اجازه می‌دهد ویجت‌ها را آزادانه به هر کجای صفحه که می‌خواهند ببرند. این کار دست کاربران را در چینش آیکون‌ها روی صفحه هوم باز می‌گذارد.

› سایر تغییرات

تغییرات دیگری که در سطح این سیستم عامل رخ خواهد داد مشابه iOS است که مهم‌ترین آن کنترل بهتر روی حریم خصوصی است. البته تغییرات دیگری هم در آیپد او اس رخ خواهد داد که به زودی با آن‌ها آشنا می‌شویم.

watchOS 8

کنفرانس WWDC 2021 اپل واچ او اس 8

اپل در حال کار روی سیستم عامل واچ او اس خودش است و در کنفرانس WWDC 2021 از نسخه جدید آن به نام watchOS 8 با برخی ویژگی‌های جدید متناسب با سخت افزار جدید اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE رونمایی خواهد کرد.

› نظارت بر قند خون

استفاده از روش غیر تهاجمی برای نظارت بر قند خون یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که بیماران دیابتی و هر کس دیگری که به سلامتی خود اهمیت می‌دهد، از آن استفاده می‌کنند. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم اپل این ویژگی را به watchOS 8 هم اضافه کند. البته کمی تردید نسبت به اینکه اپل در کنفرانس WWDC 2021 از آن رونمایی کند وجود دارد. امکان دارد رونمایی از این ویژگی اپل واچ تا پاییز امسال طول بکشد.

› سایر تغییرات

اپل مطمئناً تغییرات ریز و درشت دیگری را هم ایجاد خواهد کرد که باعث بهبود در عملکرد کلی پلتفرم watchOS 8 می‌شود، ولی هنوز جزئیاتی از آن‌ها فاش نشده است. به زودی منتظر اخبار تازه‌ای از این سیستم عامل باشید.

HomeOS

کنفرانس WWDC 2021 اپل نسل جدید مک بوک پرو

آگهی‌های استخدامی جدید اپل نشان می‌دهد این کمپانی به دنبال شخصی است که بتواند پروژه جدید آن‌ها به نام HomeOS را جلو ببرد. این می‌تواند سیستم عامل جدیدی باشد که شرکت اپل برای گجت‌های هوشمند خانگی خود آن را توسعه می‌دهد. احتمال دارد در کنفرانس WWDC 2021 اپل جزئیاتی از این پلتفرم را در اختیار ما بگذارد.

اگرچه هیچ اطلاعاتی از آن فاش نشده، اما می‌دانیم که این سیستم عامل برای مدیریت تمام لوازم هوشمند خانگی از ترموستات گرفته تا اسپیکرهای هوشمند، قفل درب و چراغ استفاده می‌شود.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی

کنفرانس WWDC 2021 اپل نسل جدید مک بوک پرو

و در انتها، اپل می‌تواند با رونمایی از مدل‌های جدید مک بوک خود در کنفرانس WWDC 2021 ما را شگفت‌زده کند. اپل نسخه 13 اینچی مک بوک پرو M1 را اواخر سال 2020 رونمایی کرد که شامل حذف تاچ بار و جایگزینی چیپست توانمند M1 ساخت خود اپل با چیپست‌های اینتل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*