مشخصات وان پلاس نورد 2

تصاویر و مشخصات وان پلاس نورد 2 به استفاده از دوربین قدرتمند اشاره دارند

مشخصات وان پلاس نورد 2 – OnePlus Nord 2 در کنار تصاویر نمونه اولیه این گوشی منتشر شده است که نوید استفاده از دوربینی با کیفیت را در این گوشی می‌دهد.

گویا وان پلاس می‌خواهد حضور قدرتمندی در بازار گوشی‌های اقتصادی داشته باشد. اخیراً تصاویر نسخه اولیه یک گوشی اقتصادی با برند وان پلاس منتشر شده است که گفته می‌شود به وان پلاس نورد 2 تعلق دارد. البته؛ توجه داشته باشید که تصاویر منتشر شده مربوط به نسخه اولیه این گوشی است و ممکن است در هنگام معرفی رسمی این گوشی با طراحی متفاوتی روبرو شویم. همچنین؛ شاهد انتشار مشخصات کامل وان پلاس نورد 2 نیز هستیم.

مهم‌ترین تغییر در این گوشی به استفاده از حسگرهای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به جای نمونه‌های ۴۸ مگاپیکسلی قبلی مربوط می‌شود. تا به این جای کار حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی –چه ساخت سونی باشند و چه ساخت سامسونگ- عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داده‌اند و قادر به ثبت گسترده دینامیکی بیشتر و تصاویر بهتر در نور کم هستند. حالا بیایید به سایر مشخصات وان پلاس Nord 2 بیاندازیم:

مشخصات وان پلاس نورد 2

مشخصات وان پلاس نورد 2

  • صفحه نمایش اولد ۶.۴۵ اینچی با رزولوشن 1080p و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • یک نسخه با ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و نسخه دیگر با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200 5G
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو یا سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری
  • شارژر ۳۰ وات

اگرچه این گوشی در دسته‌بندی گوشی‌های اقتصادی جای خواهد گرفت، اما وان پلاس از یک تراشه ۶ نانومتری مدرن با مودم یکپارچه 5G و نرخ تازه‌سازی بالا در آن استفاده کرده است. این شرکت کاربران را در دو بخش دیگر نیز شگفت زده خواهد کرد. بخش‌هایی که نسل اول وان پلاس نورد در آن‌ها عملکرد خیلی خوبی نداشت.

مشخصات وان پلاس نورد 2

درست است که استفاده از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به جای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تغییر چشمگیری به حساب نمی‌آید؛ اما با نگاه به نمونه‌های موجود در بازار می‌توان گفت که وان پلاس گزینه‌های ۵۰ مگاپیکسلی زیادی در اختیار نداشته است و همه آن‌ها نیز از مشخصات بسیار خوبی بهره می‌برند.

با در نظر گرفتن مشخصات فوق‌العاده حسگر ایزوسل GN2 سامسونگ، نمی‌توان انتظار داشت وان پلاس از آن در این بازه قیمتی بهره گیرد و بیشتر به نظر می‌رسد که این شرکت به سراغ حسگر ساخت سونی برود. حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی ۱/۱.۵۶ اینچ است و پیش از این نیز به عنوان دوربین اصلی و حسگر فوق عریض فایند ایکس ۳ پرو مورد استفاده قرار گرفته بود.

 

مشخصات وان پلاس نورد 2

با توجه به ادغام اوپو و وان پلاس شاید بتوان گفت که نورد 2 می‌خواهد از دوربین اصلی فوق‌العاده خوب X3 Pro استفاده کند. البته اخیراً سامسونگ نیز از حسگر ایزوسل JN1 رونمایی کرده است و شاید وان پلاس تصمیم بگیرد به سراغ محصول سامسونگ برود. سایر دوربین‌های نورد 2 پیش از این در دیگر گوشی‌های وان پلاس مورد استفاده قرار گرفته بودند. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی در نسل اول نورد بود و حسگر ۲ مگاپیکسلی (ماکرو یا سیاه و سفید) نیز پیش از این در گوشی‌های مختلفی از این برند استفاده شده بودند.

بخش دیگری از مشخصات وان پلاس نورد 2 که باعث شگفتی کاربران خواهد شد باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است. این در حالی است که در نسل قبلی این گوشی شاهد باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری بودیم. ترکیب این باتری با شارژر ۳۰ وات و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز می‌تواند عمر باتری خیلی خوبی را برای این گوشی رقم بزند.

طراحی و ابعاد وان پلاس نورد 2

مشخصات وان پلاس نورد 2

  • ۱۶۰ × ۷۳.۸ × ۸.۱ میلی‌متر
  • دوربین سلفی جای گرفته در حفره مرکزی نمایشگر
  • مجموعه دوربین سه‌گانه با اندکی برآمدگی در بدنه پشتی گوشی
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

قیمت و تاریخ عرضه وان پلاس نورد 2

در حال حاضر نسخه قبلی وان پلاس نورد با قیمت ۴۲۹ دلار در والمارت به فروش می‌رسد و به نظر نمی‌آید که نورد 2 قیمت بالاتری داشته باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده مدل پایه ۸/۱۲۸ گیگ Nord 2 حدود ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و در ۱۸ تیر ماه عرضه خواهد شد. البته؛ با توجه به مشخصات وان پلاس نورد 2 می‌توان گفت که با گوشی ارزشمندی طرف هستیم.