جلوگیری از تصادفات رانندگی

هواوی برای جلوگیری از تصادفات رانندگی یک فناوری هوشمند را به ثبت رساند

هواوی برای جلوگیری از تصادفات رانندگی یک فناوری هوشمند جدید را به ثبت رساند که می‌تواند با استفاده از مدل‌های بسیار پیشرفته پردازش اطلاعات از وقوع تصادف‌ها جلوگیری کند.

شرکت هواوی توانست فناوری جدیدی را برای ارزیابی خطر در حوزه خودروهای هوشمند ابداع کند. این فناوری با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در پیشگیری از تصادفات رانندگی نقش زیادی را ایفا خواهد کرد. هواوی که در سال 2017 برای ثبت این فناوری هوشمند درخواست داده بود، به تازگی سازمان مالکیت معنوی چین آن را به ثبت رساند.

جزئیات فناوری جلوگیری از تصادفات رانندگی

هواوی مدتی است سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را روی نوآوری در حوزه فناوری خودروهای هوشمند و نسل جدید در دستور کار خود قرار داده و تا به امروز توانسته است راهکارهای متعددی را در این حوزه ارائه کند. علاوه بر این، این شرکت چینی برای هوشمند کردن خودروها نیز راهکارهایی را ابداع کرده که تولیدکنندگان خودرو از آن در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. هواوی قصد دارد با سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه به یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان فناوری‌های مورد استفاده در نسل جدید خودروهای هوشمند تبدیل شود.

علاوه بر این که خودروهای هوشمند به فناوری‌های جدید مجهز می‌شوند، همواره افزایش سطح ایمنی راننده و سرنشینان نیز مورد توجه شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری قرار داشته و در این بین هواوی نیز فناوری‌های جدیدی را ابداع کرده است. این شرکت اخیرا حق اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که قادر است با دقت بسیار بالایی میزان خطر در زمان رانندگی را پیش‌بینی کرده و با هشدار دادن به راننده از وقوع هر نوع حوادث و خسارات احتمالی جلوگیری کند.

فناوری جدید هواوی که تحت عنوان ارزیابی خطر و برآورد ریسک رانندگی به ثبت رسیده با استفاده از اطلاعات مختلفی چون موقعیت، سرعت و شرایط خودرو، موقعیت و سرعت اشیای در حال حرکت، ویژگی‌های فیزیکی محیط و سوابق بروز حوادث رانندگی در آن محیط می‌تواند تمام عوامل موثر در بروز تصادف را محاسبه کرده و با آگاهی رساندن به راننده، مانع وقوع هر نوع حوادث احتمالی شود. از این رو هواوی توانسته با استفاده از مدل‌های بسیار پیشرفته پردازش اطلاعات فناوری جدید را برای پیشگیری از وقوع تصادف‌های راننده ابداع کند که کاملا در محیط‌ها و شرایط مختلف کارآمد خواهد بود.

جلوگیری از تصادفات رانندگی

گفتنی است صنعت خودرو یکی از حوزه‌های جدیدی محسوب می‌شود که هواوی اخیرا روی آن به شکل ویژه تمرکز کرده است. از فعالیت‌های مهم هواوی در این حوزه نیز می‌توان به تولید خودروی برقی و هوشمند با همکاری کمپانی SERES و امضای توافق‌نامه با فولکس‌واگن اشاره کرد. انتظار می‌رود فناوری جدید هواوی با اضافه شدن به خودروهای جدید می‌تواند سطح ایمنی آنها را افزایش داده و از وقوع تصادف‌ها در خودروهای هوشمند جلوگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*