مدیرعامل اپل

ایلان ماسک مدیرعامل اپل می‌شود؛ شایعه یا واقعیت؟

به تازگی شایعه شده که ایلان ماسک درخواست کرده بود مدیرعامل اپل شود، اما او اکنون این موضوع را رد می‌کند. آیا این خبر واقعیت دارد یا شایعه است؟

اخیرا، تیم هیگینز، خبرنگار وال استریت ژورنال کتابی را درباره شرکت تسلا منتشر کرد که این کتاب «بازی قدرت: تسلا، ایلان ماسک و شرط‌بندی قرن» نام دارد. در این کتاب گزارش‌های جنجالی منتشر شده که یکی از آنها درباره ایلان ماسک و مدیرعاملی اپل است. طبق گزارشی که در این کتاب آمده، ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در سال 2016 و همزمان با مشکلات مالی تسلا، از تیم کوک درخواست کرده بود مدیرعامل اپل شود.

ایلان ماسک به دنبال صندلی مدیرعامل اپل بود؟

ماجرا از این قرار است که تیم کوک در سال 2016 و زمانی که تسلا با مشکلات مالی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کرد، برای تصاحب و خرید تسلا اعلام آمادگی کرد. ایلان ماسک هم در جواب این پیشنهاد اعلام کرد اگر مدیرعامل اپل شود با این درخواست موافقت می‌کند. تیم کوک هم بعد از شنیدن درخواست ماسک، با عصبانیت تلفن را روی او قطع کرد.

اما حالا ایلان ماسک این گفتگو را تکذیب کرده است. مدیرعامل پرحاشیه تسلا و اسپیس ایکس با انتشار توییتی اعلام کرد که تاکنون هیچ گفتگوی تلفنی و حتی نوشتاری بین او و تیم کوک اتفاق نیفتاده است. ماسک در ادامه این توییت نوشت:

من درخواست یک ملاقات با کوک برای صحبت درباره فروش تسلا به اپل را داشتم، اما شرایط فراهم نشد و او از انجام این ملاقات خودداری کرد.

مدیرعامل اپل

تیم کوک نیز در گذشته در مصاحبه‌ای که با نیویورک تایمز داشت گفته بود من احترام زیادی برای شرکتی که ایلان ماسک ساخته قائل هستم، اما هرگز با او صحبت نکردم. مدیرعامل تسلا همچنین در خصوص کتابی که توسط هیگینز منتشر شد گفت با کتابی کسل کننده روبه‌رو هستیم و بخش‌های زیادی از این کتاب اشتباه است.

ایلان ماسک در بخش دیگری از اظهارات خود گفت علاقه‌ای به مدیریت در شرکت اپل و حتی هر نوع مدیرعاملی دیگری ندارد و حضورش به عنوان مدیرعامل تسلا، نوعی توفیق اجباری است. وی همچنین اظهار کرد صادقانه بگویم تسلا بدون من سقوط می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایلان ماسک که با هر کسی مشکل داشته باشه فورا میگه مبارزه در قفس ، یه رگ کشتی کجی داره