رجیستری غیر حضوری گوشی

معاون فنی گمرک جزئیات رجیستری غیر حضوری گوشی را شرح داد

معاون فنی گمرک با اعلام این که از این پس رجیستری موبایل کاملا به شکل غیرحضوری انجام می‌شود، جزئیات رجیستری غیر حضوری گوشی را شرح داد.

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک اعلام کرد مدتی قبل وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد تا تمام ایستایی‌هایی که در فرآیند رجیستری گوشی مسافران ورودی وجود دارد حذف شود و در همین راستا نیز از این پس فرایند رجیستری موبایل کاملا غیرحضوری به انجام خواهد رسید.

جزئیات رجیستری غیر حضوری گوشی های موبایل

معاون فنی گمرک در ادامه بیان کرد از این پس احراز هویت شخص مسافر و گوشی موبایل وی در مبادی ورود توسط گمرک در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد و تمام کنترل‌های لازم بعدی در راستای رجیستری موبایل نظیر کنترل گذرنامه از طریق سرویس ناجا و وجود سیم کارت به نام مسافر ورودی به شکل کاملا غیر حضوری و ظرف مهلت یک ماه از تاریخ ورود مسافر در سامانه مربوطه انجام خواهد شد.

طبق اعلام ارونقی از این پس نباید هیچ فرآیند اضافی نظیر تکمیل فرم، پرداخت حقوق ورودی یا سایر فرآیندها در گمرکات مبادی ورودی وجود داشته باشد و اگر هر نوع ایستایی را در این زمینه مشاهده شود، بر اساس مقررات رفتار خواهد شد.

معاون فنی گمرک در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

لازم به ذکر است گمرک جمهوری اسلامی ایران به زودی یک برخط سرویس مسافری روی اینترنت راه‌اندازی خواهد کرد تا مسافران ورودی قادر باشند قبل از ورود یا در زمان ورود به کشور نسبت به ورود اطلاعات و IMEI گوشی تلفن همراه خود به شرط کنترل اولیه توسط گمرک اقدام کنند و مراتب به طریق مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

ارونقی در پایان خاطرنشان کرد ارزش تمام مدل‌های موبایل در سامانه برای ادامه فرآیند رجیستری تعریف و اعمال شده که مسافران ورودی باید برای دریافت اطلاعات لازم در زمان رجیستری موبایل خود به سامانه مراجعه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*