گوشی شیائومی بلک شارک ۵

گوشی شیائومی بلک شارک ۵ به پردازنده اسنپدراگون 898 و حافظه SSD مجهز می‌شود!

به زودی گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک ۵ – Xiaomi Black Shark 5 معرفی می‌شود. گفته می‌شود این گوشی به چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ و حافظه SSD مجهز خواهد بود.

روز گذشته گزارش‌هایی در مورد دریافت تأییدیه شبکه وای فای توسط گوشی نوبیا رد مجیک ۷ منتشر شد. این گواهی نشان می‌داد که گوشی گیمینگ نوبیا از چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ قدرت می‌گیرد. اکنون گزارش دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد علاوه بر رد مجیک ۷، یک گوشی دیگر به نام شیائومی بلک شارک ۵ هم از این چیپست قدرت می‌گیرد.

گوشی‌های سری بلک شارک همیشه یکی از قدرتمندترین گوشی‌های صنعت موبایل بوده‌اند. پلتفرم بنچمارک‌گیری انتوتو اخیراً جدول رتبه‌بندی قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار را منتشر کرده است که گوشی بلک شارک ۴ اس پرو با امتیاز ۸۷۵،۹۰۲ در رتبه نخست این جدول قرار دارد. بیشترین امتیازی که باعث شده این گوشی در رتبه نخست جدول قرار بگیرد، حافظه آن است.

شیائومی بلک شارک ۴ اس پرو از ترکیب حافظه SSD+UFS 3.1 استفاده می‌کند. راهکار حافظه SSD همان پروتکل NVME است که هر کسی می‌تواند آن را روی کامپیوترهای مدرن دریافت کند. اخیراً بلک شارک ادعا کرده آرایه دیسک حافظه SSD سیستم می‌تواند عملکرد خواندن داده را تا ۵۵ درصد افزایش دهد. حتی سرعت نوشتن داده را هم تا ۶۹ درصد افزایش می‌دهد. این مقایسه با دیگر گوشی‌های بازار انجام شده است.

به عنوان یک گوشی گیمینگ، سرعت خواندن و نوشتن این گوشی می‌تواند پیشرفت بزرگی را در تجربه کاربری فراهم کند. ظاهراً گوشی‌های نسل بعدی آن، سری شیائومی بلک شارک ۵ هم از این پیکربندی حافظه استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود با حضور چیپست اسنپدراگون ۸۹۸، این گوشی مجدداً در ر‌أس قدرتمندترین گوشی‌های بنچمارک انتوتو قرار بگیرد.

گمانه‌زنی‌ها در مورد شیائومی بلک شارک ۵

یک افشاگر پیش از معرفی رسمی این گوشی اطلاعاتی را از آن فاش کرده است. این گوشی با شماره مدل KTU-A0 در گزارش‌ها دیده شده است. این افشاگر می‌گوید گوشی بعدی بلک شارک از توان شارژی فراتر از ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند. از آنجا که نسل گذشته شارژ ۱۲۰ وات را ارائه می‌کرد، انتظار می‌رود این گوشی هم با همین توان شارژ شود.

در حال حاضر بیشترین سرعتی که گوشی‌های شیائومی با آن شارژ می‌شوند، ۱۲۰ وات است. اگرچه گوشی‌ساز چینی در حال توسعه فناوری شارژ ۲۰۰ واتی خودش است، اما هنوز هیچ محصول تجاری با بهره‌گیری از آن عرضه نشده است.

متأسفانه هنوز جزئیات مهمی از این گوشی مثل اندازه نمایشگر، طراحی و دیگر مشخصات فنی مرتبط با گیمینگ این گوشی فاش نشده است. در هر صورت ما انتظار داریم ظرفیت باتری این گوشی ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت یا فراتر از آن باشد. یک نمایشگر فول اچ‌دی پلاس با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی مثل نسل گذشته نیز می‌تواند روی قاب جلویی آن نقش بسته باشد. از آنجا که یک نمایشگر +QHD عملکرد سیستم را می‌بلعد، بعید است بلک شارک بخواهد از چنین رزولوشنی روی نمایشگر گوشی جدیدش استفاده کند.

در انتها گفتنیست از آنجا که با یک گوشی گیمینگ حرفه‌ای طرف هستیم، باید انتظار همان طراحی غول پیکر با دکمه‌های رو شانه‌ای نسل گذشته را برای گوشی شیائومی بلک شارک ۵ هم انتظار داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*