قیمت بیت کوین

کاهش قیمت بیت کوین کجا متوقف می‌شود؟

قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد و همچنان روند نزولی آن ادامه دارد، اما کاهش قیمت این ارز دیجیتالی محبوب چه زمانی متوقف خواهد شد؟

بیت کوین که به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شود طی روزهای گذشته با افت شدیدی مواجه شده و قیمت این رمزارز نسبت به اوج تاریخی آن به 55 هزار دلار کاهش یافته که از افت 19 درصدی آن حکایت دارد، اما این کاهش قیمت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

احتمال افزایش قیمت بیت کوین

گزارش‌های منتشر شده از منحل شدن حدود 600 میلیون دلار از قراردادهای آتی بیت کوین طولانی (خرید) فقط طی 4 روز اخیر حکایت دارند. هرچند بسیاری این رقم را مناسب می‌دانند، اما این میزان کمتر از 2 درصد از کل بازار آتی بیت کوین محسوب می‌شود. در واقع حتی با کاهش قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته نیز شاهد مقدار کمی از لیکویید شدن بودیم. ضمن این که در چنین شرایطی همچنان تعداد بالای معاملات باز خرید با اهرم‌های بالا وجود داد؛ به طور کلی این وضعیت حاکی از آن است که بسیاری از معامله‌گران نسبت به بازار دیدگاه مثبتی دارند و انتظار می‌رود قیمت بیت کوین مجددا افزایش پیدا کند.

علاوه بر این، طی روزهای گذشته که میزان عرضه‌ها افزایش پیدا کرده بود، بسیاری از هولدرهای بلندمدت نظاره‌گر بودند و فقط 7 درصد عرضه‌ها توسط آنها به انجام رسیده بود. در واقع حدود 50 درصد فروشندگان سرمایه‌گذاران کوتاه مدتی بودند که در قیمت‌های بین 60 تا 69 هزار دلار به خرید بیت کوین روی آوردند؛ این اتفاق را می‌توان دلیل دیگری برای کاهش عرضه‌ها طی روزهای آینده دانست و به افزایش قیمت‌ها امیدوار بود.

اگر 55 هزار دلار را کف قیمتی بیت کوین بدانیم، از این رو میزان ریسک هم‌اکنون باید در سطح پایینی قرار بگیرد. همچنین آمارها نشان می‌دهد بیت کوین در محدوده 56 هزار دلاری و در منطقه خنثی قرار گرفته و به همین دلیل در خصوص آن شاهد مورد غیر عادی نیستیم.

قیمت بیت کوین

در معاملات مارجین خریداران و فروشندگان قادرند ارزهای دیجیتالی را قرض بگیرند تا بتوانند با بهبود موقعیت معاملاتی به سود بیشتری دست پیدا کنند. طبق نمودار، میزان اهرم و استقراض این معاملات از عدد 7 به 13 افزایش پیدا کرده است که از استقراض 13 برابری تتر حکایت دارد. چنین موضوعی نشان می‌دهد معامله‌گران به افزایش قیمت‌ها دیدگاه مثبتی دارند.

قیمت بیت کوین

گفتنی است در بازار ارزهای دیجیتالی نوسانات زیادی وجود داشته و همواره باید منتظر ریزش‌های شدیدی بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح 55 هزار دلار می‌تواند کف قیمتی بیت کوین باشد. البته اگر مجددا خبرهای منفی در خصوص بازار ارزهای دیجیتالی منتشر شود، احتمال کاهش قیمت این ارز دیجیتالی نیز وجود خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*