پرتکرارترین هشتگ های فارسی

اینها پرتکرارترین هشتگ های فارسی سال 1400 بودند

امروزه استفاده از هشتگ به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی خاص است. از همین رو قصد داریم پرتکرارترین هشتگ های فارسی 1400 را برشمریم.

با پایان یافتن سال 1400 فرصتی به دست آمده تا به بررسی پرتکرارترین هشتگ های فارسی در شبکه‌های مجازی بپردازیم. هشتگ با نماد # پیشوندی است که نام دیگر آن برچسب یا تگ است و به کاربران امکان می‌دهد تا مطلب خود را در دسته‌بندی‌های متنوع به اشتراک بگذارند و راحت‌تر در دسترس مخاطبان قرار بدهند.

در واقع اگر روی یکی از هشتگ‌ها ضربه بزنید، به کلیه موضوع‌هایی هدایت می‌شوید که پیرامون آن وجود دارند. فرض کنید اگر درباره بازی فوتبال پست می‌گذارید و هشتگ‌های فوتبالی مرتبط با آن را در انتها قرار می‌دهید، باعث می‌شود تا کاربر هنگامی که روی یکی از آنها ضربه بزند، به تمامی پست‌های مرتبطی که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند، هدایت شود.

با پرتکرارترین هشتگ های فارسی آشنا شوید

گفتنی است که برای قرار دادن هشتگ باید از کلیدی ترین واژه مرتبط با آن موضوع استفاده کنید. برای این که از هشتگ‌ها استفاده کنید باید از اعداد، حروف و سایر علائم مجاز بهره ببرید. در این میان برخی از علامت‌ها مثل $ یا % اجازه استفاده شدن ندارند و در صورت استفاده شدن خطا می‌دهند. همچنین می‌توانید در مقاله هشتگ چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد، اطلاعات تکمیلی را بخوانید.

پرتکرارترین هشتگ های فارسی

اولین بار سر و کله هشتگ‌ها در شبکه اجتماعی توییتر ایجاد شد و پس از این که مورد استقبال کاربران قرار گرفت به سایر شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام راه یافت. از دیگر شبکه های اجتماعی که هشتگ در آنها کاربرد زیادی دارد می‌توان به فیسبوک، گوگل پلاس، فلیکر، فرندفید، یوتیوب و پینترست اشاره کرد.

گزارش جدید موسسه پژوهشی بتا نشان می‌دهد که پرتکرارترین هشتگ های فارسی در سال 1400 چه بوده‌اند. سازوکار این تحقیق بدین صورت است که حدود یک و نیم میلیارد پستی که توسط کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی طی یک سال گذشته منتشر شده، مورد بررسی قرار گرفته و با کمک هوش مصنوعی، هشتگ های برتر بر اساس استخراج و دیتاماینینگ منتشر شده است.

گزارش پیش روی این مرکز پژوهشی بیش از هزار هشتگ منحصر به فرد را به اشتراک گذاشته که بیشترین تکرار را دارند و با هم مقایسه شده‌اند. برخی از این هشتگ‌ها ابرکلمات بوده‌اند و تعداد استفاده بیشتر از این هشتگ‌ها توسط کاربران نشان دهنده بزرگتر بودن اندازه هشتگ‌ها است.

آن طور که آمار و اطلاعات مرکز بتا نشان می‌دهد، پرکاربردترین و پرتکرارترین هشتگ سال 1400 در میان فارسی زبانان کلمه Hero است که در زبان فارسی، به معنای قهرمان است. علت برجسته شده و تکرار زیاد این هشتگ یادواره و طرح تکریم از شهید قاسم سلیمانی است که در توییتر گسترش یافت.

پرتکرارترین هشتگ های فارسی

گفتنی است که هشتگ قهرمان از سوی پلتفرم اینستاگرام مسدود شد و کاربران نمی‌توانستند تصاویر و هشتگ‌های شهید سلیمانی را در سالروز شهادت ایشان استفاده کنند. به همین علت بود که عمده کاربران به سمت هشتگ‌زنی در توییتر رفتند و نهایتا این اتفاق منجر به پرتکرارترین هشتگ سال 1400 شدند.

در رتبه بعدی پرتکرارترین هشتگ های فارسی می‌توان گفت که هشتگ‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی ابراهیم رئیسی برجسته‌تر از سایر هشتگ‌ها بوده‌اند. به همین ترتیب در رتبه دوم هشتگ #ایران و سپس هشتگ #رئیسی که مرتبط با انتخابات نیز بوده قرار گرفته است. از دیگر هشتگ‌های مرتبط با انتخابات که پرتکرار بوده‌اند می‌توان به #ما-منتظر-انتخاباتیم، #رای-میدهم، #صف-تغییر و #مردم-میدان اشاره داشت.

یکی از متفاوت‌ترین هشتگ‌هایی که در سال 1400 به عنوان پرتکرارترین هشتگ مورد توجه قرار گرفته، #حب-الحسین-یجمعنا بوده است. در ایام اربعین حسینی این هشتگ از سوی دوستداران پرشور حسینی و کاربران خوش ذوق مورد توجه قرار گرفت. معنی این عبارت عربی زبان این است که «محبت امام حسین علیه السلام همه ما را در کنار یکدیگر جمع می‌کند.»

از دیگر اتفاقاتی که در سال 1400 افتاد، ماجرای کم آبی و مشکلات اقتصادی و معیشتی بود که در خوزستان و اصفهان رخ داد. پیرامون وقوع این حوادث هشتگ‌هایی مرتبط در سراسر فضای مجازی دست به دست می‌شد. از جمله این هشتگ‌ها می‌توان به #خوزستان، #اصفهان، #اعتراضات-سیاسی و #اعتصابات سراسری اشاره کرد.

پرتکرارترین هشتگ های فارسی

دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری نیز که حاشیه بیشتری نسبت به بقیه داشتند، در لیست ما قرار دارند. محسن رضایی و سعید محمد از جمله این افراد هستند که البته سعید محمد در همان بدو ورود رد صلاحیت شد ولی محسن رضایی به مناظرات ریاست جمهوری راه یافت.

یکی از موارد مهم پیرامون هشتگ‌ها مبحث اطلاع‌رسانی و درخواست‌هایی است که کاربران از دولت و نهادهای مختلف دارند. برای مثال در دوران کرونا دانشجویان برای این که بتوانند آزمون ارشد را به تعویق بیندازند، شروع به ایجاد هشتگ #تعویق-کنکور-ارشد کردند. پیرو این موضوع هشتگ‌های دیگری مثل #مطالبه-اول-تعویق-کنکور-سراسری-1400، #سلامتی-داوطلبان-ارشد، #تعویق-کنکور-سراسری و #سلسله-مراتب-آزمون-های-ملی-رعایت-شود ایجاد شدند.

از دیگر هشتگ‌های پرتکراری که انواع مختلف آن به راحتی ترند می‌شوند، کرونا است. با توجه به شیوع اخیر سویه امیکرون و دلتا این دو هشتگ به راحتی در میان مردم مورد استفاده قرار گرفتند و هم اکنون نیز شاهد هشتگ‌های زیادی از این دست هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*