گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4؛ هرآنچه که از پرچمدار تاشو جدید سامسونگ انتظار داریم

عمر باتری بیشتر، شارژ سریع تر، استحکام بالاتر و پشتیبانی از قلم استایلوس تعدادی از مهمترین انتظارات از گلکسی Z Flip 4 سامسونگ هستند.

گلکسی Z Flip 3 یک گوشی تاشوی بسیار خوب از سامسونگ است که طرفداران فراوانی دارد. این محصول در حد و اندازه‌های گلکسی Z Fold 3 قدرتمند نیست؛ با این حال تجربه کاربری بسیاری بهتری ارائه می‌دهد و با قیمت مناسب‌تر خود در دسترس کاربران بیشتری است. شاسی قدرتمندتر، صفحه نمایش بهبودیافته و طراحی چشم‌نواز گلکسی Z Flip 3 از جمله نقاط قوت آن به شمار می‌روند.

البته این نسل از گوشی‌های تاشوی سامسونگ ایراداتی هم دارد که علاقمندان امیدوارند شاهد رفع آن‌ها در نسل بعدی باشند. با گجت نیوز همراه باشید تا با هم نگاهی داشته باشیم به برخی از مهم‌ترین انتظارات از نسل بعدی گوشی‌های تاشوی سامسونگ.

انتظارات از گلکسی Z Flip 4

عمر باتری بیشتر

گلکسی Z Flip 4

مهم‌ترین نقطه ضعف Galaxy Z Flip 4 را باید عمر باتری آن دانست. ظرفیت باتری این گوشی تنها 3000 میلی آمپر ساعت است که در مقایسه با ظرفیت استاندارد 4000 یا 5000 میلی آمپر ساعت پرچمداران کنونی اندرویدی بسیار کم‌تر به نظر می‌رسد. باتری این گوشی در حالتی که نمایشگر آن دائما روشن باشد، تنها 4 ساعت دوام می‌آورد. این در حالیست که برای اکثر پرچمداران بازار، این زمان به شش ساعت یا بیشتر می‌رسد. البته طراحی خاص و منعطف این گوشی فضای کمتری را برای تعبیه باتری در اختیار سازندگان قرار می‌دهد. با این وجود انتظار می‌رود که سامسونگ بتواند به هر نحو، عمر باتری بیشتری را برای گلکسی Z Flip 4 به ارمغان بیاورد.

به جز عمر باتری، توان پایین شارژ نیز مشکل بزرگ دیگر Z Flip 3 است. شارژ سیمی این گوشی 15 واتی است و شارژ بی‌سیم آن با نرخ تنها 10 وات انجام می‌شود. بر اساس آنچه پیش از این در پرچمداران سامسونگ دیده‌ایم، این کمپانی می‌تواند به سادگی این مقادیر را به ترتیب به 25 و 15 وات ارتقا دهد. البته با همین توان‌ها نیز پرچمدار تاشوی سامسونگ در برابر رقبایش حرفی برای گفتن نخواهد داشت. با این حال، این تغییر می‌تواند گام مثبتی برای آن باشد.

دوربین‌های بهتر

گلکسی Z Flip 4

به جز باتری، یکی دیگر از مشکلات بزرگ Z Flip 3 دوربین آن است. سیستم دوربین این گوشی دقیقا مشابه با نسل پیشین خود است و از دو دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که یکی برای ثبت تصاویر عادی و دیگری برای تصاویر فوق عریض به کار می‌رود. عملکرد این دوربین‌ها کاملا معمولی است و نکته خاصی در مورد آن‌ها وجود ندارد. البته تصاویر این گوشی در روز قابل قبول هستند؛ اما عملکرد دوربین آن در نور شب چنگی به دل نمی‌زند و تصاویر آن پر از نویز هستند. همچنین فوکوس این دوربین هم در نور کم چندان ایده‌آل نیست. اکثر گوشی‌های بازار در این بازه قیمتی عملکردی بسیار بهتر از Z Flip 3 دارند. بر همین اساس سامسونگ می‌تواند با جایگزینی دوربین‌های 12 مگاپیکسلی با جدیدترین حسگرهای بازار، کیفیت تصاویر دوربین گلکسی Z Flip 4 را ارتقا دهد.

علاوه بر این، افزودن لنز تله فوتو به این گوشی تاشو هم می‌تواند باعث ارتقای کارایی ماژول دوربین آن شود. اکثر محصولات رده‌بالای سامسونگ از جمله خانواده S22 از چینش دوربین‌های استاندارد، فوق عریض و تله فوتو در قاب پشتی استفاده می‌کنند. افزودن لنزهای تله فوتو به گلکسی Z Flip 4 می‌تواند زمینه تصویربرداری خلاقانه و باکیفیت‌تری را برای این گوشی ایجاد کند و تا حدی باعث جبران عقب‌ماندگی سیستم دوربین آن در برابر رقبا شود.

صفحه نمایش ثانویه قوی‌تر

Galaxy Z Flip 4

کسی نمی‌تواند منکر این شود که صفحه نمایش ثانویه Z Flip 3 در مقایسه با Z Flip 5G بهبود چشمگیری داشت. با این حال اکثر طرفداران انتظار دارند گلکسی Z Flip 4 در این بخش بسیار بهتر عمل کند. نمایشگر دوم Z Fold 3 اندازه‌ای 1.9 اینچی دارد و از پانل‌های امولد استفاده می‌کند. این نمایشگر در نقش صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) ظاهر می‌شود و قابلیت نمایش ساعت و برخی اعلان‌ها را دارد. همچنین برخی ویجت‌ها نظیر آلارم، تقویم، موزیک، تایمر، آب و هوا و Samsung Health هم از طریق این صفحه نمایش قابل مشاهده و دسترسی هستند. با این حال، اکثر این ویجت‌ها عملکرد بسیار محدودی دارند.

یکی از انتظارات مهم از گلکسی Z Flip 4، به کار گرفتن نمایشگرهای ثانویه بزرگ‌تر است که از طریق آن بتوان به برخی قابلیت‌های پایه‌ای سیستم عامل اندروید دسترسی داشت. به عنوان مثال، انتقال آیکون‌های واقعی اپلیکیشن‌های اندروید به این صفحه نمایش بیرونی و اجرای آن‌ها حتی به صورت محدود، قطعا حرکت بزرگی برای نسل بعدی گوشی‌های تاشوی سامسونگ به حساب خواهد آمد. این کار البته احتمالا باعث افزایش قیمت چشمگیر این گوشی خواهد شد و باید دید آیا در نهایت در برنامه سامسونگ برای نسل بعدی Galaxy Z Flip جای خواهد داشت یا خیر.

کمرنگ‌تر شدن خط خمش

گلکسی Z Flip 4

خطی که در وسط قاب کناری گلکسی Z Fold 3 است و صفحه نمایش گوشی از آن‌جا تا می‌شود، ظاهر زشتی به این گوشی داده است. بنابراین حذف آن می‌تواند به زیباتر به نظر رسیدن نسل بعدی کمک شایانی کند. با این که حضور این خط‌ها تا چند سال پیش طبیعی و کاملا قابل قبول بود، اما نسل‌های جدیدتر از محصولات رقبای سامسونگ موفق شده‌اند تا حد زیادی این خطوط را از چشم کاربر پنهان کنند.

در ماه‌های اخیر محصولاتی نظیر اوپو فایند N و آنر مجیک وی با طراحی منعطف و بدون خط خمش روانه بازار شدند. این در حالیست که در Galaxy Z Fold 3 این خط‌ها به طور کامل دیده می‌شوند. بنابراین یکی دیگر از انتظارات مهم از سامسونگ، مخفی شدن این خطوط در نسل جدید گلکسی زد فلیپ است. البته نمی‌توان انتظار داشت که شاهد حذف کامل خطوط خم‌شدن گوشی باشیم؛ اما باریک‌تر کردن آن به طوری که به ظاهر کلی محصول آسیب کمتری وارد شود، خواسته‌ای منطقی از سوی بسیاری کاربران است.

پشتبانی از قلم S Pen

قلم S Pen

در سال‌های اخیر سامسونگ پشتیبانی از قلم‌های فوق‌العاده S Pen را به تعدادی از پرچمداران خود افزوده است. در گذشته تنها خانواده گلکسی نوت این کمپانی قادر به پشتیبانی از S Pen بودند و از امکانات نرم افزاری مرتبط با آن بهره می‌برند. با این حال، این قلم‌ها اکنون در Galaxy Z Fold 3 و گلکسی S22 اولترا نیز قابل استفاده هستند. به همین جهت یکی از انتظارات از گلکسی Z Flip 4، افزودن قابلیت پشتیبانی از این استایلوس ارزشمند است.

از زمان رونمایی S Pen، سامسونگ تنها در بزرگترین گوشی‌های خود از آن استفاده می‌کرده است. گلکسی Z Flip 3 و به تبع آن، Z Flip 4 هر دو صفحه نمایش‌های بسیار بزرگی دارند و پشتیبانی از استایلوس می‌تواند مالتی تسکینگ در این محصول را به طرز چشمگیری ارتقا دهد. علاوه بر این، سامسونگ پیش از این در Z Fold 3 از این قلم‌ها استفاده کرده بود. بنابراین ظاهرا موانع تکنولوژیک برای پشتیبانی از این قلم‌ها در صفحات خمیده هم رفع شده است. بر این اساس دلیلی برای عدم استفاده از این قلم‌ها در پرچمدار تاشوی بعدی سامسونگ وجود نخواهد داشت. البته مشکلی دیگر در این خصوص، محل قرارگیری آن‌ها در Z Fold 4 است. اما انتظار می‌رود سامسونگ برای حل این مشکل هم راهی پیدا کند.

استحکام و دوام بالاتر

گلکسی زد فلیپ 4

کسب استاندارد IPX8 توسط دو گوشی Z Flip 3 و Z Fold 3 نکته‌ای حائز اهمیت برای این دو محصول به شمار می‌رود. بر اساس این استاندارد، گوشی‌های یادشده قادرند تا سقف 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشند. از طرف دیگر استفاده از لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس و آلومینیوم نظامی نیز باعث شد تا گوشی‌های تاشوی سامسونگ محصولات واقعا مقاومی به شمار روند. با این حال، در این زمینه هنوز جای پیشرفت فراوانی برای سامسونگ وجود دارد.

با اینکه مکانیزم پیچیده لولای استفاده شده در Z Flip 4 یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود، اما مستعد جذب گرد و خاک فراوان است. جمع شدن این گرد و غبار و ذرات ریز بر روی لولا می‌تواند باعث اختلال عملکرد آن در دراز مدت شود. بنابراین مقاوم‌سازی این گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار می‌تواند شروعی بسیار خوب برای افزایش استحکام و دوام آن باشد.

استفاده از نمایشگر مقاوم‌تر هم یکی دیگر از خواسته‌های مهم در گلکسی Z Flip 4 است. ماهیت منعطف صفحه نمایش این گوشی، شکنندگی بیشتر آن را به همراه دارد. بنابراین اگر سامسونگ قصد داشته باشد از قلم‌های S Pen در این گوشی استفاده کند، باید از شیشه‌هایی مقاوم‌تر در آن استفاده کند تا از مشکلاتی نظیر آنچه در گلکسی فولد شاهدش بودیم، در امان باشد!

به نظر شما حضور کدامیک از ویژگی‌های اشاره شده در نسل بعدی گلکسی Z Flip ضروری است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*