اکسکوینو مارکت

اضافه شدن جفت ارزهای بیت‌کوینی و اتریومی در اکسکوینو مارکت

اکسکوینومارکت روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ دو نوع جفت ارز‌های متقابل با بیت‌کوین و اتریوم را به سامانه خود افزود. اکسکوینومارکت یکی از فیچر‌های رایگان و بدون ثبت‌نام پلتفرم رمزارزی اکسکوینو است. این ویژگی جدید امکانات بیشتری را در اختیار کاربران ایرانی علاقه‌مند به ترید قرار می‌دهد.

هم اکنون سامانه اکسکوینومارکت از ۸۳ جفت ارز پشتیبانی می‌کند که شامل ۷۴ جفت ارز متقابل با تتر، ۵ جفت ارز متقابل با دای، دو جفت ارز متقابل با بیت‌کوین و دو جفت ارز متقابل با اتریوم می‌باشد.

با اضافه شدن این قابلیت، کاربران بدون نیاز به پرداخت کارمزد اضافی برای تبدیل به تتر و سپس به رمزارز مورد نظر، می‌توانند به طور مستقیم یک رمزارز را به بیت‌کوین و یا به اتریوم تبدیل کنند. و یا بالعکس می‌توانند بیت‌کوین را مستقیما به بایننس‌کوین تبدیل کنند و نیاز نیست ابتدا آن را به تتر و سپس آن را به بایننس‌کوین تبدیل کنند.

در همه جفت ارزها با دو ارز سروکار داریم. در هنگام خواندن جفت ارزها، ارز اول را ارز پایه (Base Currency) و ارز دوم را ارز متقابل (Counter Currency) می‌گوییم. در این ترتیب، نرخ یک واحد از ارز پایه را بر اساس ارز متقابل بیان می‌کنند. به عنوان مثال اگر نرخ خرید جفت ارز USDT/IRR برابر  با ۲۷۸۰۰۰ باشد بدین معنی است که هر یک تتر، ۲۷۸۰۰۰ ریال یا همان ۲۷۸۰۰ تومان می‌ارزد و برای خرید یک تتر باید ۲۷۸۰۰ تومان بپردازیم.

اکسکوینو مارکت

اکسکوینومارکت بستری است که امکان انجام معاملات همتابه‌همتا یا همان P2P را به کاربران ایرانی دنیای رمزارزها می‌دهد تا از میان ۸۳ جفت‌ارز ارائه شده، در هر جفت‌ارز که ترجیح می‌دهند برنامه معاملاتی خود را پیش ببرند. در این بستر جدید که چند ماهی است از افتتاح آن می‌گذرد، کاربران می‌توانند بدون پرداخت هیچ کارمزدی دارایی‌های ریالی و رمزارزی خود را به مارکت منتقل کنند و در صورت استفاده از سفارش‌گذاری محدود، بدون پرداخت هیچ کارمزدی، بیش از ۸۳ جفت ارز را معامله کنند.

البته تعداد جفت‌ارزهای ارائه شده در اکسکوینومارکت مدام در حال افزایش است و در چند ماه گذشته به طور مستمر به آن اضافه شده است.

حتی خرید و فروش آنی در اکسکوینومارکت هم با کارمزد ۲ دهم درصد انجام می‌شود که این نیز خود یک رقم بسیار رقابتی و تقریبا قابل اغماض است.

نکته جالب این که وقتی دارایی‌های خود را از یک کیف پول خارجی به اکسکوینومارکت انتقال می‌دهید نیز هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنید.

ورود ساده و بدون احراز هویت از دیگر ویژگی‌های اکسکوینو مارکت است. یعنی تمامی کسانی که در سامانه اکسکوینو ثبت‌نام کرده‌اند و شماره تلفن یا ایمیل‌شان تایید شده است، می‌توانند از قسمت پنل کاربریشان از طریق نسخه وب گوشی یا با استفاده از کامپیوتر و یا مستقیما از سایت اکسکوینو وارد اکسکوینو مارکت شوند. فقط کافی است در زمان ورود، قوانین و شرایط اکسکوینومارکت رو بپذیرند. ضمن اینکه اصلا نیازی به احراز هویت برای معامله در مارکت وجود ندارد. تنها با یک ثبت‌ نام ساده در اکسکوینو، از همه امکانات مارکت بهره‌مند شوید.

اکسکوینو مارکت

قابلیت جدید اکسکوینومارکت در ارائه جفت‌ارزهای متقابل با بیت‌کوین و اتریوم مزایای زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران اکسکوینومارکت، در صورت داشتن یک استراتژی معاملاتی درست، می توانند میزان سود حاصله خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال، وابستگی شدیدی به تغییرات و نوسانات قیمتی بیت‌کوین دارد، اگر استراتژی شما افزایش تعداد بیت کوین‌هایتان باشد، باید توجه کنید که با هر ریزش کوچک و بزرگی در قیمت بیت کوین، جفت ارزهایی که ارز دوم آن‌ها بیت‌کوین است، نوسانات به مراتب شدیدتری را به ثبت می‌رسانند.

به همین دلیل معامله یک رمز ارز در جفت ارز متقابل با بیت‌کوین آن در آلت‌سیزن و زمانی که شاهد رشد آلت‌کوین‌ها در بازار هستیم، استراتژی سودآورتری خواهد بود. برعکس زمانی که در روندهای ریزشی بازار هستیم، معامله در جفت ارز دلاری هر کوین و توکن، ریسک کمتری دارد.

یکی از مزایای استفاده از جفت ارزها، معامله در بازارهای با عمق بیشتر است. قیمت دلاری برخی از توکن‌ها بسیار پایین است؛ از طرفی وقتی جفت ارز آن‌ها به بیت کوین در یک صرافی مورد معامله قرار می‌گیرد، به دلیل بالا بودن قیمت بیت کوین، نسبت این دو عدد بسیار پایینی است. در بازار به این توکن‌ها اصطلاحا ارزهای “کم ساتوشی” گفته می‌شود. منظور رمز ارزهایی است که قیمت جفت ارز آن‌ها به بیت کوین بسیار کوچک است.

گاهی اوقات شما قصد ندارید که ارزهای دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنید، اما نگران نوسانات بازار هستید. در این مواقع، با استفاده از معامله جفت ارز یا همان معامله ارز به ارز، می‌توانید ارز دیجیتال خود را به یک ارز دیجیتال مطمئن دیگر تبدیل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*