مالکیت گوشی رجیستری

چگونه مالکیت گوشی رجیستری را بدون دسترسی به سیم کارت انتقال دهیم؟

قبل از خرید یا فروش گوشی همراه باید مالکیت دستگاه را انتقال داد. در این مطلب نحوه انتقال مالکیت گوشی رجیستری را بدون سیم کارت شرح می‌دهیم.

برای این که بتوانید گوشی رجیستری شده را به دیگران انتقال دهید ابتدا باید گوشی تحت مالکیت سیم کارت شما قرار بگیرد. برای این کار باید سیم کارت اولی که رجیستری با آن صورت گرفته در دسترس باشد و این ممکن است تبدیل به مشکلی اساسی شود؛ چرا که اغلب اوقات مالک اول دستگاه، سیم کارت خود را به هر دلیلی تحت اختیار ندارد یا از آن سلب مالکیت شده است.

انتقال مالکیت گوشی رجیستری بدون سیم کارت

اگر قصد دارید گوشی جدیدی بخرید که قبلا رجیستری شده باید از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید و آن را برای گوشی خود فعال کنید. در غیر این صورت اگر از شناسه IMEI دستگاه شما سوءاستفاده شود مشکلاتی نظیر پرش آنتن برای شما به وجود خواهد آمد و این قطعا شما را متضرر می‌کند.

مشکل بزرگ اینجاست که هنگام فروش و انتقال مالکیت فروشنده عنوان می‌کند که سیم کارت اولی که عملیات رجیستری را با آن انجام داده به هر دلیلی در دسترس نیست یا از آن سلب مالکیت شده است. سوالی که پیش می‌آید این است که در چنین شرایطی باید چه کرد؟

در پاسخ به این سوال کارشناسان سامانه همتا توضیح می‌دهند که فرآیند انتقال مالکیت تنها از طریق سیم کارت مالک امکان‌پذیر است و باید ابتدا به اپراتور مراجعه کنید و سیم کارت خود را مجددا دریافت نمایید. اگر به هر دلیلی اپراتور نتوانست سیم کارت شما را بدهد و اگر سیم کارت تخلیه شده بود می‌توانید صفحه «بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده» را مطالعه کنید.

اگر با مورد بالا مشکلتان حل نشد باید صاحب سیم کارت از اپراتور جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری کند و اگر اپراتور اعلام کرد که قبلا اعلام تخلیه انجام شده باید نامه رسمی از اپراتور را دریافت کنید و برای پیگیری باقی ماجرا به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید.

آن‌طور که سامانه همتا اعلام کرده می‌توان از سه طریق نسبت به انتقال مالکیت دستگاه رجیستری شده اقدام کرد: اولین روش مراجعه به وبسایت www.hamta.ntsw.ir، دومین روش شماره گیری کد دستوری #77777* و نهایتا اپلیکیشن همتا است. در این مطلب قصد داریم مراحل آموزش انتقال مالکیت را با استفاده از کد دستوری بالا شرح دهیم.

مرحله اول:

مالکیت گوشی ریجستری

مالک دستگاه باید با همان سیم کارت اولی کد دستوری #7777* را شماره گیری کرده و گزینه تماس را انتخاب کند.

مرحله دوم:

مالکیت گوشی ریجستری

در این مرحله باید گزینه سوم یعنی «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

مرحله سوم:

مالکیت گوشی ریجستری

پس از انتخاب گزینه انتقال مالکیت برای شما پیغامی به نمایش در می‌آید و از شما می‌خواهد از بین شناسه‌های موجود تحت مالکیت سیم کارت خود یکی را که قصد انتقال آن را دارید برگزینید. اگر هیچ یک از شناسه‌های پیشنهادی متعلق به شما نبود می‌توانید خودتان نسبت به افزودن شناسه 15 رقمی IMEI اقدام کنید. توجه داشته باشید که این شناسه را بدون هر گونه علامت اضافی وارد کنید.

مرحله چهارم:

مالکیت گوشی ریجستری

حال باید شماره سیم کارت فرد خریدار را وارد کنید تا مالکیت دستگاه جدید به او انتقال پیدا کند.

مرحله پنجم:

مالکیت گوشی ریجستری

در مرحله بعدی مجددا پیغامی برای شما نشان داده می‌شود که در آن شناسه دستگاهی که می‌خواهید آن را انتقال دهید و شماره سیم کارت فرد خریدار وجود دارد. اگر این اطلاعات مورد تأیید شما است، باید عدد 1 را ارسال کنید.

مرحله ششم:

مالکیت گوشی ریجستری

مرحله پایانی انتقال مالکیت سیم کارت این‌گونه است که پیامکی برای فرد خریدار ارسال می‌شود و نشان می‌دهد که مالکیت دستگاه به او واگذار شده است.

باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، کد فعال سازی با سرشماره همتا برای فرد خریدار ارسال گردد. همچنین در نظر داشته باشید که خریدار می‌تواند با کمک کد فعالسازی موجود در پیامک سامانه همتا شناسه دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه برای سیم کارت دلخواه خود فعال نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*