اپلیکیشن های سفر

بهترین اپلیکیشن های سفر که حتما باید نصب کنید

سفر به شهرهای مختلف زمانی می‌تواند لذت‌بخش باشد که با برنامه‌ریزی صورت گیرد. یکی از مواردی که می‌تواند به شما در سفر بدون مشکل کمک کند، اپلیکیشن های داخلی یا خارجی در سفر می‌باشند که با اهداف مختلف طراحی شده‌اند. شما می‌توانید برای سفر، بلیط هواپیما یا قطار رزرو کرده و یا از خودروی شخصی خود استفاده کنید، در هر صورت این اپلیکیشن‌ها را نیاز خواهید داشت.

بهترین اپلیکیشن های سفر شامل چه مواردی است؟

این اپلیکیشن‌ها در دسته‌های مختلفی مانند گردشگری، برنامه‌ریزی سفر، مسیریابی، اپلیکیشن‌های کرایه تاکسی، اپلیکیشن‌های تعمیر خودرو و درخواست بنزین و مواردی دیگر می‌باشد که هر کدام از آن‌ها استفاده متفاوتی دارند. این اپلیکیشن‌ها ویژه فرد خاصی نبوده و همه مسافرانی که سفر تفریحی و یا کاری دارند می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. بیشتر شهرهای بزرگ نیز اپلیکیشن‌های ویژه‌ای دارند که می‌توانید خدمات مربوط به همان شهر را از طریق اپلیکیشن دریافت کنید.

اپلیکیشن های پیش بینی وضع هوا

اولین قدم قبل از سفر، پیش بینی وضع آب و هوای شهر مقصد در چند روز آینده می‌باشد. یکی از اپلیکیشن‌های مناسب در این زمینه، هواشناس بوده که برای نسخه‌های اندروید و IOS موجود است. این اپلیکیشن اطلاعات آب و هوایی را از 18 منبع دیگر به دست آورده و با ترکیب اطلاعات آن‌ها با یکدیگر، میانیگن دمای هوا را گزارش می‌دهد. همچنین می‌توانید آلودگی هوای شهرها را نیز در این اپلیکیشن بررسی کنید.

اپلیکیشن دیگر در زمینه پیش بینی آب و هوا، باد صبا می‌باشد. پیش بینی آب و هوا یکی از کاربردهای این اپلیکیشن بوده و می‌توان جهت مشاهده تقویم آنلاین، برنامه ریزی سفر، دریافت شارژ، کارت به کارت وجه نقد، پخش اذان به وقت شهر مقصد نیز از آن استفاده کرد.

اپلیکیشن های سفر برای برنامه ریزی

پس از اینکه مقصد مورد نظر خود را انتخاب کردید باید برنامه‌ریزی کامل را برای سفر انجام داده و وسایل ضروری را جمع آوری کنید. از برنامه‌های خارجی در اپلیکیشن های سفر می‌توان به گوگل تریپس اشاره کرد. با نصب این برنامه و مشخص کردن مقصد خود، برنامه‌ریزی کلی در طول سفر برای شما انجام می شود. پس از اینکه شهر مقصد را وارد کردید، مکان های دیدنی آن شهر، پروازها و هتل‌های آن شهر نمایش داده می‌شود.

از اپلیکیشن‌های داخلی در زمینه برنامه ریزی سفر می‌توان به چمدون اشاره کرد. پس از نصب این برنامه با وارد کردن مقصد، زمان سفر و رفت و برگشت خود، لیستی از وسایل ضروری در طول سفر نمایش داده می‌شود. این لیست با توجه به نوع سفر انتخابی شما متغیر است.

اپلیکیشن های مسیریابی در سفر

اپلیکیشن های سفر در ایران شامل برنامه‌های مختلف مسیریابی نیز می‌باشد. شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه، گوگل مپ و ویز می‌باشد. این برنامه‌ها به ویژه برای مسافرانی که برای اولین بار به یک شهر سفر می‌کنند بسیار مناسب است. اپلیکیشن های مسیریابی داخلی مانند بلد و نشان، گزینه مناسب‌تری می‌باشند.

پس از نصب این اپلیکیشن‌ها، کافی است که مبدا و مقصد خود را وارد کرده و طبق مسیری که مشخص می‌شود حرکت کنید. این اپلیکیشن‌ها با نزدیک شدن به سرعت گیر و یا جایگاه استقرار پلیس و دوربین کنترل سرعت، به شما اخطار می‌دهد تا از حضور آن‌ها آگاه شوید. در اپلیکیشن نشان می‌توانید پس از مسیریابی، گزینه همگانی را بزنید تا اتوبوس‌های مسیر شما را مشخص کند. این قابلیت در داخل شهرها استفاده زیادی دارد.

اپلیکیشن های مکان یابی در سفر

یکی دیگر از اپلیکیشن های سفر که حتما باید در تلفن همراه خود نصب کنید، برنامه‌های مربوط به این دسته می باشد. اپلیکیشن کی کجاس، شناخته شده‌ترین برنامه در این دسته می‌باشد. با نصب این اپلیکیشن می‌توانید نزدیک‌ترین مکان‌های گردشگری در اطراف خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مراکز درمانی، مکان‌های باستانی و مراکز خرید را نیز در این اپلیکیشن بیابید.

علاوه بر آن، اپلیکیشن همگردی نیز گزینه مناسبی جهت یافتن مکان‌های گردشگری می‌باشد. با نصب این برنامه می‌توانید نزدیک‌ترین جاذبه های گردشگری، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید را پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های متمایز این برنامه این است که اطلاعات موجود در آن توسط کاربران مختلف شهرهای ایران جمع‌آوری می‌شود که می‌توانید از راهنمایی‌های آن‌ها جهت انتخاب مقصد مناسب‌تر استفاده کنید.

اپلیکیشن های سفر

اپلیکیشن‌هایی برای یافتن رستوران ها

یکی از اپلیکیشن های سفر که بسیار مفید می‌باشند، برنامه های رستوران یاب می‌باشد. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید رستوران های اطراف خود و اطلاعات کامل آن‌ها مانند منو را مشاهده کرده و با رزرو غذای مورد نظر آن را در محل دلخواه تحویل بگیرید. از این اپلیکیشن‌ها می توان به فیدیلو و اسنپ فود اشاره کرد که با نصب آن‌ها می‌توانید رستوران‌ها را روی نقشه نیز مشاهده کنید.

اپلیکیشن تعمیر خودرو برای سفر

اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، توصیه می کنیم اپلیکیشن های تعمیر خودرو را نصب کنید. یکی از مشکلاتی که ممکن است در سفر با خودرو برای شما ایجاد شود، خرابی ماشین در طول سفر و در جاده است. به ویژه اگر مسیر شما از جاده های کویری عبور کند، احتمال خرابی ماشین بیشتر می‌شود. اپلیکیشن آچاره و “خدمت از ما”، مواردی هستند که در طول سفر به آن نیاز خواهید داشت.

با نصب این اپلیکیشن‌ها می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و پس از مدتی تعمیرکار در محل حاضر می‌شود. البته لازم است آدرس مورد نظر و شرح کلی از خودروی نیاز به تعمیر را در قسمت درخواست وارد کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست شما پیگیری شود.

همچنین در صورتی که در طول مسیر، بنزین خودروی شما تمام شد، نگران نباشید. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن پیدو، نسبت به دریافت سوخت اقدام کنید. برای این منظور کافی است اطلاعات خودرو، موقعیت خود و میزان بنزین درخواستی را ارسال کنید تا خودروی مخصوص حمل بنزین در محل حاضر شود.

اپلیکیشن های سفر

اپلیکیشن های حمل و نقل در سفر

این اپلیکیشن‌ها مناسب مسافرانی است که با استفاده از هواپیما و یا قطار سفر می‌کنند و در شهر مقصد وسیله‌ای جهت تردد ندارند. از برنامه‌های این دسته می‌توان به تپ سی اشاره کرد. با نصب این برنامه و انتخاب مبدا و مقصد خود می‌توانید هزینه سفر خود را مشاهده کرده و درخواست خود را برای تاکسی ارسال کنید. استفاده از این برنامه، به ویژه اگر تعداد شما زیاد باشد تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های شما دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*